بازدید 6714

چابک سازی دولت یک اولویت است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید برضرورت چابک سازی دولت،گفت: اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی یکی از راهکارهایی است که می تواند به پویا شدن دولت کمک کند.
کد خبر: ۶۳۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 14 October 2016
سیدمهدی فرشادان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت چابک سازی دولت، گفت: بخش عمده اعتبارات کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود،از این رو مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از بزرگترکردن دستگاه خود به ‌شدت پرهیز کرده و با چابک‌سازی آن، شرایط را برای جهش‌های بزرگ فراهم کنند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت در زمینه چابک سازی و کوچک سازی دستگاه های اجرایی موفق نبوده است، افزود: اجرای اصل 44 قانون اساسی یکی از راهکارهایی است که می تواند به پویا شدن دولت کمک کند.

انتقاد از چاقی بیش از حد دستگاه دولت و بدنه حجیم آن

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید براینکه یکی از مشکلات اساسی کشور، چاقی بیش از حد دستگاه دولت و بدنه حجیم آن است، تصریح کرد: تعداد کسانی که از بودجه دولت حقوق می‌گیرند آنقدر زیاد شده است که یکی از دغدغه‌های اصلی دولت تأمین حقوق و مزایای این بخش عظیم است.

وی با بیان اینکه واگذاری امور از سوی دولت به بخش خصوصی به چابک تر شدن دستگاه های اجرایی در کشور کمک خواهد کرد، گفت: در حال حاضر بسیاری از مشکلات مالی موجود در بدنه دولت به علت حجم بالای دستگاه های اجرایی و گستردگی آن ها است.

فرشادان با تاکید براینکه دولت باید به امورات حاکمیتی تمرکز کند، تصریح کرد: برخی حواشی ایجاد شده در نتیجه گستردگی دولت رسیدگی به امور حاکمیتی را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه تدوین و تنظیم برنامه ششم توسعه باید معطوف به اصل 44 قانون اساسی باشد،افزود: واگذاری اماکن و دستگاه های دولتی به بخش خصوصی یکی از مولفه هایی است که می تواند از حجیم شدن دولت بکاهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: واگذاری دستگاه های دولتی به بخش خصوصی با کارایی بیشتر و رشد کیفیت خدمت رسانی به مردم نیز همراه خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید با در نظرگرفتن سازوکاری مشخص نسبت به اجرای اصل 44 قانون اساسی بدون هیچ نگرانی، اقدام کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل