بازدید 4183

شکست‌های راهبردی بی‌سابقه داعش در 2016

گروه تروریستی داعش در 9 ماه نخست سال 2016، 16 درصد از خاک تحت اشغال خود را از دست داد؛ و اغلب شکست‌های اخیر داعش از لحاظ اهمیت راهبردی بی‌سابقه بوده‌اند.
کد خبر: ۶۳۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰ 10 October 2016
العالم نوشت: 
 
گروه تروریستی داعش در 9 ماه نخست سال 2016، 16 درصد از خاک تحت اشغال خود را از دست داد؛ و اغلب شکست‌های اخیر داعش از لحاظ اهمیت راهبردی بی‌سابقه بوده‌اند.

مرکز پژوهشی " آی اچ اس مارکت" IHS Markit، امروز(یکشنبه)، در یک گزارش تحلیلی آورده است که داعش در حال حاضر 65 هزار و 500 کیلومتر مربع از خاک سوریه و عراق را در اختیار دارد؛ این در حالی است که در آغاز سال گذشته 90 هزار کیلومتر از اراضی این دو کشور را اشغال کرده بود. خسارتهای اخیر داعش اغلب در نزدیکی مرزهای سوریه ـ ترکیه و در مناطق دور افتاده در شهر موصل در شمال عراق، یکی از بزرگترین شهرهای تحت سلطه داعش، بوده است؛ این گروه تروریستی در حال حاضر تمام مواضع خود در مرزهای سوریه ـ ترکیه را از دست داده است.

به نوشته "رای الیوم"، کولومب استراک یکی از تحلیلگران برجسته در شرکت "آی اچ اس مارکت" گفت: از دست رفتن جاده مستقیم منتهی به جاده های قاچاق در مرزهای ترکیه، امکان داعش برای جذب نیروهای جدید از خارج را به شدت محدود و تضعیف می کند؛ این در حالی است که دولت عراق نیز خود را برای حمله به موصل آماده می کند و حیدر العبادی نخست وزیر عراق متعهد شده تا در سال جاری گروه تروریستی داعش را از موصل بیرون کند، پس از آنکه نیروهای عراقی دو شهر اصلی در غرب این کشور، یعنی فلوجه و رمادی را به کنترل خود درآوردند.

به ادعای "آی اس اچ مارکت"، از زمانی که ترکیه عملیاتش در مرزها را آغاز و تاکید کرد که نیروهای کُرد و داعش را هدف قرار می دهد، نبرد میان نیروهای کرد سوریه و داعش به میزان 87 درصد کاهش یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار