بازدید 6353

اصلاح طلبان برای شورای شهر برنامه ریزی منظمی دارند

اصلاح طلبان، یکی از گروه‌هایی که بعد از دوری هشت ساله از صحنه سیاسی کشور، با قدرت وارد این عرصه شده‌اند. آنان با توجه به تغییر قدرت در ایران و روی کار آمدن حسن روحانی به عنوان یک سیاستمدار میانه رو و نزدیک به این جریان، توانستند انتخابات مجلس را تا حدی تحت کنترل خود درآورند.
کد خبر: ۶۳۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 11 October 2016
تا اردیبهشت 95، روزهای فراوانی پیش روست؛ اما گروه‌های سیاسی و جناح‌های مختلف کشور، خود را برای رقابت نفس گیر آماده می‌کنند تا بتوانند بر کرسی‌ پاستور تکیه بزنند.

اصلاح طلبان، یکی از گروه‌هایی که پس از دوری هشت ساله از صحنه سیاسی کشور، با قدرت وارد این عرصه شده‌اند؛ آنان با توجه به تغییر قدرت در ایران و روی کار آمدن حسن روحانی به عنوان یک سیاستمدار میانه رو و نزدیک به این جریان، توانستند انتخابات مجلس را تا حدی تحت کنترل خود درآورند و اکنون نیز با نزدیک شدن به زمان انتخابات، در فکر این هستند تا جایی که می شود، این جایگاه را حفظ کنند و در کنار آن بتوانند شوراهای شهر را نیز به تصرف کامل خود درآورند.

محمدرضا تابش در گفت و گو با تابناک در خصوص انتخابات آتی و ورود فراکسیون امید به انتخابات گفت: فراکسیون امید هنوز درباره ریاست جمهوری به تصمیم روشنی نرسیده و تا کنون وارد مصادیق در خصوص انتخابات ریاست جمهوری نشده است.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: ما درباره انتخابات شوراها فکرهایی کرده ایم و در حال ورود به این انتخابات هستیم و می خواهیم در مورد شوراها، کار شایسته و کاملا تخصصی انجام دهیم تا شوراها بتوانند بنا بر وظایفی که دارند، از تخصص های اصناف متفاوت و به ویژه بانوان و جوانان در آن بهره گیرند.

وی گفت: می خواهیم کاری کنیم تا در آینده شوراها با توجه به تخصص هایی که در آن خواهد بود از کارایی بیشتری برخوردار باشند.

وی در پاسخ به اینکه آیا لیست اصلاح طلبان برای شورای شهر با نام امید خواهد بود یا نام دیگری خواهد داشت، اظهار داشت: هنوز وارد این موضوعات نشده ایم و نامی برای آن انتخاب نشده است. در خصوص انتخابات ریاست جمهوری نیز همان طور که گفتم، وارد مصادیق نشده ایم اما تا این لحظه کسی جز روحانی در شورا مطرح نشده است.

این نماینده مجلس همچنین درباره اختلاف نظر بین شورای سیاست گذاری و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز گفت: امیدواریم هر دو شورا تا پایان انتخابات 96 باقی بمانند و بتوانند آن گونه که باید نقش آفرینی کنند.

وی همچنین یادآور شد: حرف هایی نیز در خصوص نقش شایسته شورای عالی سیاست گذاری شده و از این شورا به خاطر نقشی که در انتخابات گذشته داشت تقدیر شد و هم اینکه شورای هماهنگی به عنوان سنگ زیرین آسیاب شناخته می شود و کمک هایی که این شورا در خصوص برگزاری انتخابات داشت انکارنکردنی بوده است.

این نماینده گفت: شورای عالی هماهنگی در سال هایی که اصلاح طلبان با مشکل مواجه بودند توانستند چهره این جریان را فروزان نگه دارند و بنابرین نقش این شورا غیر قابل انکار بوده است. تلاش هایی در حال انجام است که در انتخابات آتی نیز به یک اجماع حداکثری برسیم.

تابش با اشاره به موضوع اختلاف بین دو شورا گفت: یک عده اعتقاد دارند که کار شورای عالی سیاست گذاری تا انتخابات بوده و تمام شده و عده ای دیگر بر این باورند که نقش احزاب باید در جامعه پر رنگ تر شود و این احزاب هستند که باید نقش آفرینی کنند، نه افراد و چهره ها.

وی درباره پیشنهاد تشکیل جبهه ای جدید برای ایجاد هماهنگی بین دو شورا نیز گفت: هر کس برای دادن پیشنهاد آزاد است اما به طور کلی شخصا با این پیشنهاد مخالف هستم.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل