بازدید 4094

دوترته به آمریکا: با ما مثل «پادری» رفتار نکنید!

رئیس جمهور جنجالی فیلیپین در اظهارات جدید خود علیه آمریکا با تهدید به پایان روابط با واشنگتن خطاب به مقامات آمریکا گفت: با ما مثل "پادری" رفتار نکنید!
کد خبر: ۶۳۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 09 October 2016
رئیس جمهور جنجالی فیلیپین در اظهارات جدید خود علیه آمریکا با تهدید به پایان روابط با واشنگتن خطاب به مقامات آمریکا گفت: با ما مثل "پادری" رفتار نکنید!
 
به گزارش ایسنا رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین اعلام کرد: امسال آخرین رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین برگزار می‌شود، دیگر رزمایشی در دوران ریاست جمهوری من برگزار نخواهد شد.

وی ادامه داد: تا زمانی که من به عنوان رئیس جمهور اینجا هستم با ما همانند "پادری" رفتار نکنید وگرنه پشیمان می‌شوید. من با شما صحبت نخواهم کرد. من می‌توانم همیشه به سمت چین بروم.

دوترته که با عنوان "دونالد ترامپ فیلیپین" نیز شناخته می‌شود، به بیان اظهارات توهین‌آمیز و جنجالی علیه کشورهای دیگر از جمله آمریکا، متحد دیرینه این کشور مشهور است.

در همین راستا، روز جمعه دولت مانیل، رسما به آمریکا اعلام کرد که گشت‌های دریایی مشترک در منطقه چین جنوبی را به حالت تعلیق در آورده است و این اقدام پس از دستور صادر شده از سوی رودریگو دوترته، رییس جمهوری فیلیپین انجام شده است.

هم چنین دوترته که در انتخابات می سال جاری میلادی پیروز شده است، اعلام کرده بود که به دنبال بررسی مجدد توافق همکاری نظامی و دفاعی با آمریکاست.

 در حال حاضر چین و روسیه به دنبال فروش سلاح به فیلیپین هستند. البته تنش میان پکن و مانیل بر سر دریای چین جنوبی مانع از این قراردادهای دفاعی و نظامی نمی‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار