بازدید 27294
به رغم تکذیب ماجرا توسط مسئولان؛

در این مدرسه اگر شهریه پرداخت نکنید، شلاق می خورید و اخراج می شوید

در دورانی که در بسیاری از مدارس شهرهای بزرگ به دلیل حجم بالای پرداختی دانش آموزان، کادر آموزشی مدرسه حق ندارند به دانش آموز نگاه چپ داشته باشند، مدارسی در کشور هستند که مسئولانشان به دلیل ناتوانی دانش آموزان در پرداخت پول آنها را به سختی تنبیه می کنند؛ مثل مدیر مدرسه روستای مختارآباد که دانش آموزانش را به جرم بی پولی شلاق زد و از مدرسه اخراج کرد.
کد خبر: ۶۳۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴ 09 October 2016
در دورانی که در بسیاری از مدارس شهرهای بزرگ به دلیل حجم بالای پرداختی دانش آموزان، کادر آموزشی مدرسه حق ندارند به دانش آموز نگاه چپ داشته باشند، مدارسی در کشور هستند که مسئولانشان به دلیل ناتوانی دانش آموزان در پرداخت پول، آنها را به سختی تنبیه می کنند؛ مثل مدیر مدرسه روستای مختارآباد که دانش آموزانش را به جرم بی پولی شلاق زد و از مدرسه اخراج کرد.

به گزارش «تابناک»، هرچند بارها مسئولان ارشد آموزش و پرورش تأکید کرده اند، مدیران مدارس حق ندارند، هیچ گونه وجهی را تحت هر عنوانی از دانش آموزان و والدین آنها به صورت اجباری دریافت کنند، مدیر مدرسه شهید چمران در روستای مختارآباد شهرستان رودبار جنوب (استان کرمان) برخی دانش آموزان را به دلیل ناتوانی در پرداخت تنها 30 هزارتومان پول، شلاق می زند و از مدرسه اخراج می کند.

خبرهای رسیده حاکی از آن است که پس از چندین بار تذکر مدیر مدرسه به دانش آموزان مبنی بر پرداخت 30 هزار تومان پول برای کمک به مدرسه و ناتوانی ایشان در پرداخت، در نهایت «م.م» مدیر مدرسه همه دانش آموزانی که توان پرداخت شهریه اعلام شده را نداشتند با زدن 8 ضربه شلاق تنبیه و در ادامه آنها را از مدرسه بیرون کرد.

انتشار خبر فوق به قدری عجیب و پر ابهام بود که ما را بر آن داشت در صدد بررسی دقیق ماجرا برآییم، به ویژه آنکه می‌دانیم تنبیه بدنی دانش آموزان، سال هاست به هر دلیل برچیده شده است و با معلم هایی که دانش آموزان را تنبیه می کنند، برخورد شدید می شود. حالا سؤال اینکه چگونه ممکن است مدیری بدون هراس از عواقب اقدامش، همچنان دانش آموزان را تنبیه می کند؟

در رابطه با درستی خبر ابتدا به سراغ «پهلوان» رئیس آموزش و پرورش شهرستان رودبار جنوب رفتیم که او ضمن کذب محض خواندن خبر منتشر شده به خبرنگار «تابناک» گفت: موضوعی که شما مطرح می کنید اصلاً با عقل و منطق همخوانی ندارد و کذب محض است.

صحبت های رئیس آموزش و پرورش شهرستان رودبار جنوب مبنی بر کذب بودن این خبر در حالی است که در یک فایل ویدئویی منتشر شده، دانش آموزان تنبیه شده این مدرسه، با تأیید خبر شلاق خوردنشان به دلیل عدم استطاعت مالی، ماجرا را کامل شرح می‌دهند و بر دو نکته تأکید می‌کنند؛ نخست اینکه در خانواده هایی زندگی می‌کنند که بنیه مالی بسیار ضعیفی دارند و قادر به پرداخت شهریه های تعیین شده از جانب مدرسه نیستند و دیگر آنکه، مدرسه ای که در آن درس می خوانند از نظر امکانات رفاهی و حتی شرایط اولیه، وضعیت بسیار وخیم و غیرقابل قبولی دارد.

«تابناک» برای کسب اطمینان بیشتر از صحت خبر منتشره با خانواده برخی از این دانش آموزان صحبت کرد که والدین دانش آموزان ضمن تأیید خبر منتشر شده، نسبت به فشار وارده از سوی مدارس برای دریافت پول اعتراض داشتند و گفتند که شرایط اقتصادی آنها به گونه ای نیست که بتوانند از پس هزینه های کمک به مدارس برآیند.

بر اساس آنچه آمد در مورد خبر شلاق خوردن دانش آموزان در سال تحصیلی جدید ابهام ها همچنان پابرجاست و سؤال های بی پاسخ فراوانی وجود دارد که نیاز است تا مسئولان مربوطه، ضمن پیگیری آن، راهکارهای مناسبی را برای حل آن بیابند.

از جمله اینکه چرا با وجود رخ دادن چنین اتفاقی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان به کل ماجرا را انکار می کند و از اساس آن را کذب می داند؟

چرا مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش با وجود همه شعارهایی که در سال های مختلف در مورد ایجاد عدالت آموزشی سر داده اند، نسبت به تأمین شرایط و امکانات رفاهی برابر با مناطق برخوردار در مناطق محروم کوتاهی می کنند؟

در پایان گفتنی است، «تابناک» ضمن تأکید بر پیگیری این موضوع تا حصول نتیجه، آمادگی دارد پاسخ مسئولان آموزش و پرورش را جهت روشن شدن ابعاد دیگر ماجرا منتشر نماید.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۸۸
انتشار یافته: ۶۵
آدرس بدید.. مدیر شلاق خورده تحویل بگیرید..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
فرمایش شما متین ولی برای من جای سوال است کودکی که خود یا والدینش قادر به تهیه دوربین دیجیتال و یا موبایلی هستند که قادر است کلیپ به این با کیفیتی بگیرد که قابل پخش در شبکه های اینترنتی باشد،چرا نتواسته 30 هزار تومن پرداخت به مدرسه فرزندش که در آن درس می خواند کند (البته فارغ از اینکه مطالبه هزینه اصولا صحیح است یا نه) عده قلیلی از مردم جامعه با وجود اینکه توانایی مالی کافی دارند ولی رغبت دارندکه با هزینه سایرین زندگی کنند.واقعا اگر دیگران پرداخت می کردند و این فردی که فیلم گرفته با وجود توانایی پرداخت حاضر است در جای دیگر برای خود خرج کند ولی در امور جمعی مربوط به خود شرکت نکند آیاجای طرفداری دارد ؟حتما مسئله تنبیه شلاق مردود است ولی لطفا به جنبه ای هم که عرض کردم در افکار عمومی توجه شود .
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
حتما اینام حقوق نجومی میخواد وقتی اب سر بالا رفت
امير
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
جواب ناشناس|۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸: اولا تحصيل بايد رايگان باشه حتي اگه دانش آموز وضعش خوب باشه دوما اگه اين مدير واقعا اينكار رو كرده مردم تو همين صفحه به اندازه ي كافي توضيح دادن كه بايد چيكارش كرد
بايد فاي استيضاح شودمديران بي رحم و جنايت كار و مدير كل هاي .....
فاجعه است، باورپذیر نیست، واقعا اگر صحت داشته باش خود وزیر هم باید استعفا بده، این در حد یک فاجعه بزرگه، شوخی نیست، لطفا دقیق پیگیری کنید، به خاطر نداشتن پول بچه ها رو شلاق زدن؟ مگه می شه باور کرد، یعنی این اتفاق تو این کشور می افته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
برخورد جدی در درجه اول با مدیر آموزش و پرورش منطقه و بعد با مدیر مدرسه ضرورت دارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
زور گیری هم همینطوره والا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
در آینده این کودکان دست به هر کاری خواهند زد تا خود و فرزندانشان کتک و شلاق نخورند بعد می گوییم چرا دزد زیاد شده
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
اخه چه ربطی به وزیر داره؟!!!
خدا شفا بده معنی وزیر و وزارت خونه رو میدونی؟ هر کسی هر کاری کرد وزیر استعفا بده زمان معلم و مدیرو ناظم 3 نفری روزی چند نوبت ما رو میزدن تا چوب نمیزدن روز شب نمیشد کسی از این حرفا نمیزد حالا یه بیشعوری یه کاری کرده ربطش به وزیر چیه باید برن با خاطی برخورد کنن همین! تا عبرت بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
چه ربطی داره؟ مشکل شما اینه که جز گذشته خودتون الگویی ندارید، در کشورهای توسعه یافته دقیقا به خاطر همین اقدام وزیر استعفا می دهد چون نتوانسته سیستم را به گونه ای مدیریت کند که این اتفاقات در آن نیافتد، اتفاقا شما معنای وزیر و وزارت خانه را نفهمیدی و آن را زینت! می دانی
آخ آخ آخ کاسه کوزشونو به هم زدی تابی
الان مثل چی ترسیدن
مردم به حقشون آگاه باشن کسی نمیتونه از این شکر ها بخوره ...مردم رو آگاه کنید مطمئنم هیچ کس از اون روستا این خبر رو از تابناک نمیخونه ..تابناک بهتره یه سرمایه گذاری برای خبر رسانی به این دسته از افراد جامعه بکنه

مثلا کلیپ کنید همین خبر رو تا مردم به حقوقشون آشنایی پیدا کنند
قصاص
معادل مجموع شلاق هایی که زده باید شلاق بخورد
حکم خدا را اجرا کنید تا خیر دنیا و آخرت نسیبتان شود
آموزش و پرورش تبديل به بنگاه اقتصادي شده
فقط اخراج مدیر............
تحصیل رایگان؟؟؟؟ قانون اساسی کجاست؟ بودجه تحصیل فرزندان ایران کجا صرف می شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
قانون اساسي ، اين ماده خوبه بكارمون مياد روش
تاكيدكنيد
ااون ماده بده فقط خرجمونو زياد ميكنه بندازش دور
انچه از چشم بزرگان دور باشد قانون خود را دارد اگر مساوات بود حق این دانش اموزان هم باید داده می شد اگر بودجه هم داشته باشند در استان و مرکز بخش و شهرستان نادیده گرفته می شود
فایل ویدیویی رو انتشار بدین
خون آدم به جوش میاد از شنیدن این خبر به خدا.
باز هم آمــــــــــوزش و پــــــــرورش !
اداره که پول نمیده وقتی اولیا به مدرسه کمک نکنند مدیر از کجا هزینه مدرسه را تامین کند اداره برق اب گاز تلفن و دفاتریی که خود اداره می دهد هزینه دارد

حرف زور نزنید 30 تومن پولی نیست
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
بحث پول نیست !
چرا بچه رو زدن؟ چون بچه رو زدن باید خودشم چوب بخوره مگه بچه ای که خانوادش پول دارن تو روستا زندگی میکنه؟
این مشکل از جایی اب میخوره که نیروی غیر بومی جذب میشه مدیر غیر بومی هم میخواد پولی به جیب بزنه و براش هیچی مهم نیست اینطور که معلومه انسانیت بسیار ارزان شده که برای 30 تومن بچه مردم رو امروز به باد شلاق میگیرند زمان میزدن ولی برای پول نبود تا جایی که یادمه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
احتمالا شما ماهانه 10 میلیون تومن درآمد دارین
اگر میلیارد میلیارد به جیب یه عده ی خاص نریزن و یه کم به فکر مردم باشن ، مردمی انقدر فقیر که با کمترین امکانات هم به سختی میفتن وجود نخواهد داشت!
کاش مدرسه دخترانه بود .
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
آخه این حرف یعنی چی!!!!!!!!؟
من هنوز هم نمیتونم باور کنم.واقعا اینقدر وحشی شدیم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
وحشی شدیم؟؟ در کجای حیات وحست این کارها اتفاق میوفته
باشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
قسم بخوریم باور می کنی؟ یک بار ساعت 5.5 الی 6.5 عصر از خونه بیا بیرون سوار مترو شو شاید باور کنی
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
باور کن عزیزم هنوز نمیدونی چقدر وحشی هستیم:d
بجز فشار روانی تنبیه، فشار بزرگتر تحقیر مکرر چه بلایی بر سر این بجه های معصوم می آورد؟
بنده معلم هستم. تنبیه بدنی دانش آموزان به خصوص در روستاها به شدت وجود دارد. گرفتن پول هم تحت هر عنوان به امری رایج تبدیل شده است. مدرسه که باید محل آموزش انسانیت و صداقت باشد به طور غیر مستقیم اصالت پول پرستی را آموزش می دهد
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
احسنت به تو که اومدی راستشو گفتی افرین بدتر از اینی که ایشون میگه هست
بردار من مدیر یک دیبرستان در استان هرمزگان هست به من میگفت که آموزش پرورش هیچ کمکی به مدارس نمیکند و اگر کمکهای (شما بخوانید زورگیری) اولیا نیاشد تمامی مدارس تعطیل خواهد شد.

آخه یکی نیست بگه دولت که به منطقه جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان هیچ رسیدگی نمیکنه حداقل تو این مورد مراعات حال مردمان این مناطق را بکند
این همه پول که از مردم میگیرند و خرج درست کردن فلان و.. میکنن به مردم فلک زده خودمون برسن
دمت گرم تابناک
به نظر من که این خبر زیاد اهمیتی ندارد . اما انجام بازی ایران وکره جنوبی در شب تاسوعا خیلی مهم است که امام جمعه های همه شهرهای ایران در مورد آن اظهار نظر می کنند .حالا یه چند تا بچه مدرسه ای هم کتک بخورن چی می شه فوق مدرسه نمی رن میشن قاچاقچی مواد چه اشکالی داره
من هم دبیر هستم.مناطق محروم درس دادم .وقتی حق التدرس سی سال پیش من را نداده اند ان هم به دلیل نداشتن بودجه.اگر چه تحقیر دانش اموز زشته ول اموزش وپرورش مگه حرمت متولیان خودشو نگه داشته؟ اگه برق مدرسه رو قطع میکردن اولیا غووغا و اموزش و پرورش مغلطه من سی سال خدمت صادقانه کردم که ده سال منطقه محروم بوده ولی برای فرزندانم هرسال شهریه دادهام ان هم در دبیرستان علامه حلی!!!!!
30 هزار خوبه، مدرسه ما ه دانش آموزی 100 هزار میگیره، به زور،
تکدیب فانی هم به درد خودش میخوره،
کرمان منوجان دبیرستان حمزه سیدالشهدا، تحقیق کنید!
دروغ پشت دروغ. آقایان آموزش و پرورشی بالاخره تکلیف را روشن کنید. اگه جرات اداره یه سازمان را ندارید استعفا دهید تا بفهمیم تکلیفمان چیست؟.....
چرا نشستین و راجع به این مدیره هارت و پورت میکنین؟ یه ذره به خودمون چیزی بگیم!
تا کی سوارمون بشن؟
تحصیل مجانی کجای کشور هست که تو این روستا نبوده؟ پس چرا فقط الان صدا بلند شده؟
حتی کشوری مثل لیبی که الان چند تکه است و 3 حکومت داره، تا قبل از انقلابشان، تحصیل کاملا مجانی داشتند، اما من هزینه سال اول دبستان بچه ام 2 میلیون تومان شده و هیچ مدرسه ای هم وجود نداره که پول نگیره من تمام قم را گشتم. تازه این غیر از هزینه های داخل سال تحصیلی است. روز اول سال گفتن 51 تومن بدین برای لباس فرم، روز دوم گفتن 30 تومن بدین برای تغذیه دانش آموزان، روز سوم 50 تومان برای کفش و لباس ورزشیشون سبکمون کردن، روز 4ام گفتن که فردا جلسه اولیا مربیانه!!! تو جلسه هم بعد از ده دقیقه قران خوندن مربی پرورشیشون و نیم ساعت سخنرانی خانم بهداشت، مدیر مدرسه اومد و گفت شهریه 2 میلیونی هر دانش آموز کفاف مخارج ما رو نمیکنه و باید سر سال از جیبمون 40 یا 50 میلیون بگذاریم اگه دلتون خواست! شما هم شریک بشین.
اگه شكي در اجراي تمام بند وماده هاي قانون اساسي داريد كافي است سري به اولين مدرسه نزديك خود بزنيد و دستگاه پوز (كارت خوان) رو ببينيد كه نصبه تا كمك هاي مردمي !!!! را دريافت كنه
باز خوبه تو چاه توالت زنده به گور نکرده!!!!!!!اون مدیر مدرسه رو میگم که زنش رو...............
در همين تهران منطقه 14 كلاس بندي دانش اموزان را بر حسب پول كمكي والدين انجام داده اند و كلاسهاي كوچك و تنگ و تاريك را به دانش اموزاني داده اند كه والدينشان كمك مدرسه نكرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
واقعا؟ لطفا اطلاعات دقیق بدهید، اینها باید گزارش بشه و به اطلاع عموم رسونده بشه
مسیله از جای دیگه خرابه. به جای پاسخ گویی کتمان میکنند. دورغ میگن. اموزش پرورش به مدارس کمک مالی نمیکنه و به مدیران میگه برید خودتون پول جمع اوری کنید مدیران هم گزینه ای جز دانش اموزان به ذهنشون نمیرسه. از طرفی تخلفی که صورت میگیره به جای افشا و برخورد کتمان میشه. شاید برخورد بشه ولی در خفا. این باعث میشه این مسائل همچنان دیده میشه که خیلی هم جای تعجب داره
وزیر آموزش و پرورش باید از عموم مردم عذرخواهی کرده و سپس از سمت خود استعفا بده.والسلام
متاسفانه وضعيت مدارس در مناطق محروم بسيار اسفناك است
وای برما، وای برما، امیدوارم که مدیر مجازات بشود
با سلام > بله فرزندم در مدرسه رستگاران چابهار بدلیل عقب افتادن شهریه شلاق خورده وتنبیه شده وسر صف صبحگاهی نیز تحقیر شده است امیدوارم پیگیری شود
حالا چرا رگ غيرت امامان جمعه و انصار حزب الله بالا نمي زنه؟؟؟؟؟؟
آيا داشتن يك مدرسه مناسب بيشتر از مشاجره بر سر يك بازي فوتبال اهميت نداره؟
باور كنيد امام حسين هم بيشتر راضي است براي اين اين بچه ها مدرسه ساخته شود تا اينكه از طلا برايشان ضريح ساخته شود.
وقتی سالی صد یا دویست هزار تومان کل پولیه که آموزش و پروش به مدرسه میده که پول قبض برقش هم نمیشه آخرش از یه جایی میزنه بیرون. (البته مجوز کتک زدن نمیشه) اما ریشه مشکل اینه.
مدیر مدرسه در روستاها کاسه گدایی گرفتند دستشون. هیچ معلمی اینو واسه خودش نمی پسنده اما چه کنند بیچاره ها
طبق قانون اساسی.آ موزش وپرورش باید رایگان باشد.ما مردم ایران تاکی باید صورتمان راباسبلي سرخ نگهداریمّ تاوان اختلاسها حقوقهای نجومی رااز فقرا و مردم می گیرید.
دکل نفتي را بردند عذرخواهي نکردند حالا ميخواهيد براي کتک خوردن فرزندان رعيت عذرخواهي کنند.
فرق یک کشور عقب افتاده جهان سومی با کشورهای توسعه یافته اینجا مشخص میشود. کرامت انسانی فقط لقلقه زبانهاست و قانون و ضمانت اجرائی برای صیانت از آن وجود ندارد و مسولان هم چون از بالا به پایین انتخاب میشوند دغدغه و ترس از نارضایتی مردم و اخراج از کار ندارند چون رضایت مردم تاثیری در موفقیت و تداوم و ارتقای یک مدیر ندارد.
عذر خواهی معنی ندارد باید اون معلم را به بند کشید ودوبرابر شلاق زد وبعد هم از کار تعلیق اش کنید
باید مدیر مدرسه و در مقابل همین بچه ها شلاق بخوره
به این میگن معلم ارزشی !!!
ایرانو اسمشوبکنن تکذیبستان!اینجاهمه جی اتفاق میوفته وآخرحرکت مسئولان محکوم مردن وتکذیب کردنشه!خیلی بخوان به چیزی توجه کنن دیگه تکذیب ومحکوم میکنن!اگه کمک به مدرسه س این زورگیریاچیه والا!اززمان مادهه شصتیاهم بوداین زورگیریا همیشه قراربودشیرآب دشتشوییاعوض شه وتاپایان تحصیل همون جوری بودومعلمان بساط شیرکاکایوگردوخوری وآجیل خوریشون!به راه بونخودلوبیاهم جمع میکردن اش میساختن وتوصافی میریختن ابشومیدادن بچه هابارشوخودشون میخوردوالا!چه هرجومرجیه!....
این مدیر بی همه چیز حتی قانون اساسی را هم نخونده که بداند آموزش وپرورش در جمهوری اسلامی رایگان است
من.نمیدونم چرا روستا ها بیخیال هستن .خدا شاهده خدا شاهده هر مدیر یا معلمی جرات کنه خواهر زادمو یا بچه هامو کتک بزنه.یه جوری میرم مدرسه........مگه کشکه بچه با نازو بدبختی بزرگ شه یکی بیاد کتک بزنه .خدا شاهده من بودم .دیگه باید پلیس میومد جدامون میکرد
اینا رو وللش شب تا سو عا فوتبال فاجعه فرزندان ایران که مهم نیستن
سلام
من یک سوال دارم می خواهم هزینه تحصیل این سه دوست و پرداخت کنم چگونه می توان با این دوستان ارتباط گرفت. لطفا در صورت امکان اعلام فرمایید.
آهاي ملت ايران تحصيل بايد رايگان باشه تو قانون هم اين موضوع به صراحت اعلام شده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار