بازدید 25807

با 107 جایزه نوبل پزشکی که نگرفتیم، جامعه پزشکی کشور را از خواب بیدار کنید +ویدیو

همچنان که جامعه در برابر موفقیت و شکست های ورزشی، سیاسی، اقتصادی و... در سطح بین الملل حساس است، باید در برابر عملکرد پزشکان کشور نیز در مقایسه با دستاوردهای عرصه بین الملل حساس باشد. به این دلیل که جامعه پزشکی کشور پرتوقع تر از دیگران، با تبلیغاتی که ادعای کیفیت بالای خدمات را دارد، بیشترین هزینه ها را از مردم می گیرد و البته در عرصه جهانی درخشش قابل ذکری ندارد.
کد خبر: ۶۲۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ 07 October 2016
در میان بی توجهی جامعه پزشکی و افکار عمومی ایران، مؤسسه کارولینسکای استکهلم ۱۰۷‌امین جایزه نوبل پزشکی خود را ـ که نخستین بار در سال ۱۹۰۱ برای کشف واکسن دیفتری به امیل فون بهرینگ داده بود ـ در هفته گذشته به یوشینوری اُسومی از ژاپن داد تا از زحمات چندین ساله او در رابطه با کشف مکانیسم خودخواری قدردانی کرده باشد. به راستی چرا به رغم همه تبلیغات بزرگ و کوچک داخلی، جامعه پزشکی ایران با مرزهای نوبل پزشکی فاصله زیادی دارند؟

به گزارش «تابناک» در هفته گذشته، مؤسسه کارولینسای استکهلم بنا به وصیت آلفرد نوبل 107 امین جایزه نوبل خود را به یوشینوری اُسومی دانشمند و پزشک ژاپنی به دلیل آنچه کشف مکانیسم خودخواری و پنجره جدیدی در مبارزه با بیماری هایی نظیر پارکینسون، دیابت و سرطان عنوان شد، اعطا کرد.

جایزه نوبل پزشکی سال جاری میلادی، در حالی به یک پزشک ژاپنی رسید که مروری بر تاریخچه برندگان این جایزه نشان می دهد، دانشمندانی از کشورهایی نظیر ایالات متحده آمریکا، انگلیس، آلمان، پرتغال، روسیه، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و چین از جمله کشورهایی بوده اند که در سال های گذشته، بیشترین توفیق را در کسب جایزه نوبل داشته اند.

از جمله اکتشافات مهمی که به بهانه آن دانشمندان برخی کشورهای توسعه یافته جهان در 107 سال گذشته موفق به کسب جایزه شدند، می توان به راهکارهای جدید مبارزه با بیماری مالاریا، ایدز، سل، دیفتری و... اشاره کرد که جدا از آن، برخی اختراعات و ابزارهای نوین درمانی نظیر دستگاه سی تی اسکن، ام آر آی، سیستم های موقعیت یاب بیماری و نیز انواع داروهای پزشکی اشاره کرد.

اگر در یک بررسی اجمالی کشور برندگان جایزه های نوبل پزشکی، اکتشاف حیاتی و میزان سن آنها با شرایط حاکم بر جامعه پزشکی کشور ایران مقایسه شود، برخی نکات تأمل بر انگیز را می توان از آن برداشت کرد که اشاره به آنها خالی از لطف نیست!

نخست اینکه تا کنون 107 بار در جهان به بهانه اختراعات پزشکی جایزه نوبل اعطا شده است، و لی در هیچ یک از دوره ها، نامی از دانشمندان ایرانی مقیم داخل و یا خارج از کشور دیده نمی شود. در اولین نگاه، شاید بهانه ای که برای این فقدان آورده شود این باشد که انتظار بردن چنین جایزه ای توسط پزشکان ایرانی با توجه به عقب ماندگی های مختلف کشور، انتظاری گزاف باشد.

در پاسخ به این بهانه باید این نکته را یادآور شد که مروری بر تبلیغات، برخوردها و رفتار جامعه پزشکی ایران در شرایط حاضر به گونه ای است که بیشتر آنها خود را بهترین پزشک دنیا می دانند و با بالاترین قیمت ها به درمان بیماران می پردازند. آیا وقتی چنین تفکری در جامعه پزشکی کشور حاکم است، نمی توان با طرح این سؤال که جایگاه پزشکی ایران در سطح جهانی بر اساس آمار وموفقیت ها چگونه است، تفکر و توقع حاکم بر حوزه کاری آنها را به چالش کشید؟

در رابطه با جایزه نوبل پزشکی، نکته دیگر آنکه هرچند افکار عمومی جامعه با حساسیت و جدیت بالا موفقیت ها و شکست های ورزشی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و... را در عرصه بین المللی دنبال می کنند و در برابر شکست ها حساس هستند، در میان افکار عمومی جامعه نیز سطح توسعه و هماوردی دستاوردهای جامعه پزشکی ایرانی با دستاوردهای جهانی کاملاً مغفول مانده است.

موضوع دیگر اینکه وقتی به سن برندگان جایزه نوبل پزشکی دقت شود، این نکته قابل دریافت است که سن اکثر برندگان جایزه نوبل پزشکی بالاست و این خود گویای سال ها تحقیق و مطالعه آنها بر روی اکتشاف صورت گرفته است اما در ایران بسیاری از پزشکان به ویژه در سنین بالا ترجیح می دهند، به کارهای حاشیه ای نظیر اقتصادی، سیاسی و... روی بیاورند و از رسالت اصلی خود که تحقیق و مطالعه در حوزه پزشکی است غافل می شوند.

در مجموع بر اساس آنچه رفت به نظر خالی از لطف نیست که برای افکار عمومی جامعه داشته های واقعی پزشکی کشور به صورت حقیقی و در مقایسه با دستاوردهای جهانی معرفی شود و همچنان که جامعه در برابر موفقیت و شکست در عرصه های ورزشی، سیاسی، اقتصادی و... در سطح بین المللی حساس است، آنها را در برابر عملکرد جامعه پزشکی نیز در سطح بین الملل حساس کرد، به ویژه اینکه جامعه پزشکی کشور متوقع تر از هر گروه خدمت رسان دیگر همواره با تبلیغاتی ناظر بر کیفیت بالای خدمات، بالاترین قیمت ها را نیز برای خدماتش از جامعه اخذ می کند.
 
تعداد بازدید : 505
دانلود 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۳۱
انتشار یافته: ۱۰۵
به نظر من باید راه برای علاقه مندان واقعی علم پزشکی به هر نحو باز شود و ظرفیت های دانشگاه های آزاد و غیر انتفاعی نیز در خدمت آموزش پزشکان متخصص قرار گیرد تا این سد شکسته شود و به پزشکی فقط به عنوان یک حرفه پر درآمد نگاه نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
دوست عزیز همین الان هم برای پزشکان جدید کار نیست
دوست عزیز
ظاهرا از نوبل و شرایط رسیدن به آن اطلاعات کافی نداری
حالتون خوبه؟
میشه درباره جوایز نوبل شیمی و فیزیک و .... که گرفتیم کمی اطلاع رسانی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
حداقل در آن زمینه ها دوستان شیمی و فیزیک و ... ادعایی هم نداند مردم را هم به بهانه بهترین بودن سرکیسه نمی کنند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
توی رشته شیمی و فیزیک کارانه نجومی نمی دهند آقای سینا. وقتی قسمت عمده بودجه به نام سلامت مردم به جیب پزشک انتقال میابد این طبیعی است که انتظارات مردم هم در حد بودجه اختصاص داده شده باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
فیزیکدانها و شیمیست های کشور ادعایی ندارند!
حالا نيست در بقيه زمينه ها اول برديم!!!!
فساد اقتصادی حاصل از از فساد سیاسی دامن جامعه پزشکی را هم گرفته هم و غمشان پول شده
هر وقت نوبل فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ... رو گرفتیم رو اینم فکر کنید. آخه دیگه عقده ای بازی تا چه حد؟
چون عرصه به تنگ آید شاعر به جفنگ آید
یکی از مواردی که در کشور ما متاسفانه مطرح است، بزرگ کردن بیش از حد پیشرفت هاست. در حالی که در دنیای واقعی زیاد هم پیشرفت محسوب نمیشه. مثل اختراعاتی که در ایران ثبت میشه ولی چند سال قبل در جای دیگری از دنیا ساخته شده. در پزشکی هم این مسئله وجود دارد. مبنای پیشرفت را تعداد مقالات می دانند . مقالات هم که وضعشان مشخص است.
خیلی استدلال مسخره ای است ! در کدام رشته نوبل گرفته ایم که پزشکی می خواهید بگیریم ! همانی هم گه گرفته ایم را که نمی توانید اسمش رابیاورید !!!!
وضعیت دریافتی های پزشکها کوچیکترین تناسبی با زمان و تمرکزی که برای بیمارشون صرف میکنند نداره. یک بار برای همیشه باید جلوی ناعدالتی های سیستم درمانی ایستاد
دوست عزیز
ظاهرا از نوبل و شرایط رسیدن به آن اطلاعات کافی نداری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
نوبل پزشکی(زیست شناسی) هم با نوبل پزشکان فرق داره
سردبیر محترم , شما و کلا ایرانیان تا به حال چند جایزه پولیتزر برده آید که انتظار نوبل پزشکی دارید ؟ چند نوبل شیمی و فیزیک ادبیات کسب کرده آید که به دنبال نوبل پزشکی هستید ؟ نوبل پزشکی نه به دلیل درمان حاذقانه که به دلیل تحقیقات بدیع و نوین اهدا می شود. تحقیقات هزینه عظیمی دارد و در کشوری که هنوز مدارس کپر نشین دارد و کل بودجه تحقیقش از هزینه تحقیق برای یک دارو کمتر , ممکن نیست. تا جایی که می دانم تا به امروز هیچ دانشمندی از کشور های در حال توسعه به دلیل کارهایش در کشور خود ( نه در آمریکا و اروپا و ژاپن ) برنده جایزه نوبل نشده. و از همه مهمتر جایزه نوبل نه در پزشکی که در زیست شناسی اهدا میشود ! هر وقت دنبال دلیل نبردن جایزه نوبل گشتید کافی دلیل نبردن پولیتزر در ایران را مطالعه بفرمایید.
جامعه پزشکی و صنعت خودرو سازی در قلدری؛ زیاده خواهی و همچنین چزاندن مردم در رقابت تنگاتنگی هستنند باید ببینیم در نحایت کدام یک پیروز میشن !
گزارش شما خیلی خوب و دقیق به پاسخ پرسش پرداخته است: نبود پندار،گفتار و کردار پژوهشی در جامعه پزشکی و درنتیجه تبدیل پزشکی در ایران از یک علم به یک فن.مبدل شدن علم به فن، پیامدهای خاص خود را دارد مانند بی توجهی به پژوهش و فرار از علم و پناه بردن به تجربه. مطلبی که به طور مشخص برای مردم شفاف است و هرچند آن را بیان نمیکنند اما مشخص است که از تولید علم و پیشرفت بنیادین ناامیدند و طبیعتا به نوبل پزشکی بدون حساسیت
حالا نگرفتن نوبل هم به افکارعمومی رسیده.پرکشوری که نصف بیشترجامعه پزشکی ازسهمیه هایی است که ناعادلانه وبا کنارزدن نخبه های واقعی هست وجامعه ای پرازاشتباه وکمترین سوادوعاشق پول وثروت ونداشتن یک جو انسانیت

واقعا تابناک مردم رو‌چی حساب کردی؟
در تحریم ها که مردم احت فشار اقتصادی زیادی بودند تنها قشری که درآمدشان دو برابر شد پزشکان بودند. تمامی آنها هم بساز بفروش هستند و دغدغه بیماران رو اصلا ندارند
تابناک جان!!عالیییی هستی!!عالیییی
شمشیر رو از رو بستی:))
همین قدر بگم که هفته قبل نشان برترین پزشک کویت رو یک ایرانی دریافت کرد!
پرفسور سمیعی رو که همه میشناسن
دکتر شاهچراغی اورتوپد؛دکتر خدادوست چشم پزشک و ...
اینا چند نفر هستن که مردم باهاشون کمی آشنایی دارن
لطفا چاپ کن برادر حسود تابناک جان....
عرصه ی سلامت که مثل عرصه ی ورزش نیست که مدال داشته باشد و برای ارزیابی عملکردش به مدالهایش رجوع کرد. بلکه شاخصهایی داریم برای ارزیابی عملکرد نظام سلامت که مدیران و مسوولان از آنها واقفند و مقایسه آن شاخصها با کشورهای همسایه و هم رده مان از نظر سیاسی و اقتصادی و جمعیتی و غیره, عملکرد نظام سلامت در بازه های مختلف مورد ارزیابی قرار میگیرد. مثل امید به زندگی, هزینه از جیب مردم, مرگ و میر نوزادان, نرخ شیوع بیماریهای مختلف و هزارارن شاخص تخصصی دیگر.
جایزه نوبل تا حد زیادی سیاسی است،الکی به جامعه پزشکی گیر ندهید،واقعا حق پرفسور سمیعی،پرفسور صادقی و....جایزه نوبل نبود؟
من پزشک نیستم، ولی آیا واقعا "پزشکان بیشترین هزینه ها را از مردم گرفتن؟" (:

اگر هم شما سفر خارجی نرفتین تا الان یا خدای نکرده به بیماری ای در خارج از کشور مبتلا نشدید، لابد دوست یا فامیلی در اونجا دارید.
پس لطفا این بار قبل از اینکه گزارشی بنویسید ازشون در مورد مبالغ و هزینه های درمان در اون کشورها هم بپرسسید (:
فکر می کنم شما در زمینه درخشش بین المللی توقعتون زیاده!
برید سرگذشت دانشمندان بیولوژی و پزشکی امریکا رو بخونید می فهمید که نگرش اونها به حرفه شون زمین تا آسمون با کشور ما فرق داره!
مثلا یک پزشک محقق بوده ۳۰ سال همه مراحل پذیرش و درمان و نتیجه حاصل از درمان رو به صورت کاملا علمی و قابل استفاده مستند سازی کرده بدون اینکه کسی ازش خواسته باشه یا اینکه خودش توقعی داشته باشه یا کسی بهش جایزه بده و این مستندات مونده تا الان و همین اواخر بر مبنای کارهای اون یک روش انقلابی برای پذیرش بیماران قلبی که کمترین خطا و اتلاف وقت رو داره ارایه کردند
سلام
تابناك عزيز از اين سياست تخريب جامعه پزشكي كه هر هفته حداقل چند تيتر روي سايت ميروي دنبال چه منفعتي هستي نميدانم .
پزکان در کشور مصرف کننده تمام و کمال لوازم خارجی هستند و علاوه بر خالی کردن جیب مردم هیچ کمکی در اقتصاد کشور نکرده و نمی کنند و با ورادت لوازم و تجهیزات پزشکی تمایلی به ایجاد اشتغال و همکارای با تولید کنندگان داخلی ندارند چون خودشان به اندازه کافی درآمد دارند و حمایتهای بی مورد دولت و سازمان نظام پزشکی از کمکاریهای پزشکان باعث جسور تر شدن آنها گردیده در حالی که افرادی مثل بنده که کارشناسی ارشد کامپیوتر و .... می باشیم باید منتظر یک وام 10 یا 15 میلیونی باشیم تا استارآپ خود را شروع کنیم اونم اگر بدن.
چرا حالا پزشکی، در دیگر رشته ها هم جایزه نوبل میدهند، مگر در انها گرفتیم، مشکلات جامعه پزشکی را منکر نیستم ، ولی برایم جالب بود چند روزه دارن جایزه نوبل را تقسیم میکنند در مورد عدم موفقیت دانشمندان ایرانی در دریافت جایزه نوبل صحبتی نشد، جایزه نوبل همانطور که در متن اشاره شد کار یکی دوسال و یک پایانامه نیست حاصل چندین سال مطالعه و پژوهش است.
همان جایزه های نوبلی که در فیزیک و شیمی و ...... گرفتیم کافی است .
ما پزشک نداریم فقط یک مشت تاجرند
تقریبا هیچ پزشک مطرحی درسطح جهانی نداریم حتی چهره ای که دربازنشستگی یادوطن کرده یعنی پرفسورسمیعی هرچندانسان فاضل وقابل احترامی هستندوبایدازخدمتی که اکنون درحال انجام آن است قدردانی کرداما باکمی دقت به نظرمی رسدااوهم درمدیریت امور درمانی درجهان شهرت بیشتری داردتادرحیطه اکتشاف واختراع.سوادپزشکان ماکه البته باتوجه به بازار کاربهترین هاهم جذب آین رشته می شوندبیشترکتابخانه ای است وباتوجه به اشتباه نابخشودنی سال1364درادغام بخش آموزش پزشکی وزارت علوم دربهداری که بجزکوبا درهیچ کجای دنیا نظیرنداردکمی هم تجربی شده چون بجای موش وخوک مامردم بدبخت دراختیارشان هستیم ونیازبه خواندن وتجربه آکادمیک کمتری دارندتقریبا مثل هزارسال قبل که وردست حکیم طبابت می آموختندواگرکسی رامی کشتندمدعی هم نداشتندچون کسی سرازکارشان درنمی آورد.
ﺧﻮﺩﻣﻮﻥ ﮔﻨﺪﺷﻮﻥ ﻛﺮﺩﻳﻤﻢ,,اﺯ ﺑﺲ ﮔﻔﺘﻴﻤﻢ ﺩﻛﺘﺮاﻱ اﻳﺰاﻧﻦ ﻓﻼﻧﻦ,,,
ببخشید ولی آیا فکر می کنید که حرص و طمع یک پزشک که به جز کسب درآمد و افزایش ثروت (حتی در 80 سالگی) به چیز دیگری فکر نمیکنه ، بهش اجازه تحقیقات پزشکی و نوآوری در رشته تخصصی خودش رو میده؟! پزشکی که 3 تا بیمار رو همزمان توی مطب ویزیت میکنه و هیچ توجهی به حقوق اولیه بیماران نداره ، آیا این ذهنیت رو داره که بخواد به جامعه بشری از طریق تحقیقات و پژوهش خدمتی انجام بده؟!
خدا نکنه آدم در این مملکت دچار بیماری سختی بشه.
خوب شدنش کاملا شانسیه
این رو به عنوان یه درد کشیده میگم.
پزشک ایرانی فقط ادعا داره و خودش هم میدونه بیرون از مرزهای این مملکت تقریبا هیچ جا خریدار نداره.
البته تقصیر خود مردم هم هست که بهای بیش از حدی برای این قشر قائلن
برای درد زانو به یکی از پزشکان سرشناس فوق تخصص زانوی این مملکت مراجعه کردم. فقط به معاینه ساده اکتفا کرد و حاضر نشد ام آر آی من رو نگاه کنه. در مورد درد شانه ام خواستم با او صحبت کنم. در جواب گفت من فقط زانو میبینم !!
لازم به ذکر است که توصیه های ایشان دردی از این جانب دوا ننمود.
من پزشک نیستم ولی نمیدونم شما چه مشکلی با پزشک ها دارید !
اتفاقا در این مورد احساس میکنم بیش از حد توقع دارید و کمی اغراق می کنید ؛ مثلا توی این چند سال چند نفر ایرانی برنده جایزه نوبل ادبیات و فیزیک و شیمی و ... شدن که انتظار نوبل پزشکی دارید ؟!
جامعه پزشگی؟؟؟
لطفا تصحیح نمایید.
مطلب رو خوندم.من یه پزشک پژوهشگر هستم.اولین مشکل تحقیقات یه پزشک اینه که بودجه ای که بشه با اون گذران زندگی کرد وجود نداره وبا این بودجه های تحقیقاتی هزینه یه کار تحقیقاتی خیلی کوچک به زور تامین میشه چه برسه به اینکه باهاش کار بزرگ انجام داد.اگر پزشک طبابت نکنه نمی تونه زندگیش رو بچرخونه و در این حالت انگیزه ای واسه کار تحقیقاتی نمی مونه.
در ضمن بودجه ای که واسه کارهای تحقیقاتی تو ایران هزینه میشه در مقایسه با هزینه ای که واسه انجام دادن طرح تحقیقاتی تو دنیا انجام میشه اصلا قابل مقایسه نیست.
جایزه نوبل به تحقیقی تعلق میگیره که مرزهای دانش رو گسترش بده.با این وضعیت هزینه طرحها اگر واقع گرایانه نگاه کنیم خیلی سخته یه محقق ایرانی نوبل بگیره تو هر رشته ای.
من به عنوان پزشک این متن رو میزارم ولی هر رشته ی دیگه ای هم باشه چه ریاضی و فیزیک و شیمی هم شرایط مشابهی داره.ادم باید با خودش صادق باشه. مگه ما برای تحقیقات و پژوهش چی کاشتیم که الان انتظار برداشت داشته باشیم اونم در حد جایزه نوبل؟
خواهشا دست از این حرفهای پوپولیستی بردارین. همه یاد گرفتیم دیگران رو زیر سوال ببریم.
خدا رحمت کند پدر و مادرتان را با این مقاله. سالهاست پزشکی ما اخلاق دکتران ما و علم انها از بین رفته شاید معدودی باشند که انهم قابل ذکر نیست کافی است حمایت از انها پدر مردم را یا با پول که راضی هم نمی شوند یک حدی را و می خواهند یکساله میلیارد ها پول دراوند یا با جان مردم که براحتی با اهمال کاری می گیرند و جواب گو هم نیستند دل مردم را بدرد اورده اند کافی است برخورد شود ای کاش
یه نفر مطلع لطفا بگه آیا در دنیا هم رسم بر این است که قبل از عمل جراحی ، از بیمار و همراهانش تعهد کتبی مبنی بر پذیرش کلیه اتفاقات ممکنه در جراحی (ناشی از قصور پزشک معالج و ...) گرفته شود؟
هزینه هایی که پزشکان به مردم تحمیل می کنند بهمراه زیر میزی و رو میزی! در حد نیویورک است و خدمات در حد شعب ابی طالب! این در حالی است که شغل خودشان را مقدس می دانند و بصورت مافیایی از هم حمایت می کنند، شکایت از اونا به جایی نمی رسه، جلوی افزایش تعداد دانشجویان پزشکی را سود بیشتر می گیرند و خسارت وحشتناکی را به جامعه تحمیل می کنند
تو بقیه رشته ها همه جوایز نوبل رو چشم دشمن کور درو کردیم.؟؟؟
علت در سه مسئله است:
1- نبود سیستم: سیستم پزشکی در ایران به صورت منظم و یکپارچه عمل نمی کند. برنامه ریزی ای در این جهت وجود ندارد. داده ها جمع نمی شود.
2- نیروی انسانی: در ایران پزشکان کمی به دنبال تحقیق و توسعه هستند. عده زیادی در حال کاسبی و کسب و کار درمان هستند. عده ای در حال تدریس و عده ای در حال وارد کردن تجهیزات و پیاده سازی روش های توسعه یافته در سایر کشور ها هستند.
3- بودجه: تحقیقات پزشکی این چنینی هزینه و تجهیزات گسترده ای نیاز دارند.
درود بر شما به خاطر این مقاله بر حق اما حتما باید کار به جایی بکشه که بزرگمردی مثل کیارستمی قربانی بشه تا همه پیگیری کنن، شاید رسالت شما خبرگزاران این بود که مردم رو بیشتر با علوم نوین جهانی و دانشمندان علوم مختلف آشنا می کردین تا برخی از پزشکان پرمدعای بیسواد (نه تمامی پزشکان) نتونن سر مردم کلاه بزارن
و در کنار این از نکته هم غافل نشیم که یکی از بستگان پزشک ما کتاب هاش رو در گوشه ای از مطبش پنهان کرده و دور از چشم بیمار به اونها مراجعه میکنه چون میگه اگه این مریضا بفهمن من دارم از روی کتاب درمان می کنم میگن بی سواده از روی کتاب می خونه، ما هنوز تعریف درستی از سواد هم نداریم، فکر می کنیم هر کی بیشتر مطلب حفظ کنه باسوادتره همون چیزی که تو مدارس به ما یاد دادن کی یاد گرفتیم که چطور علم تولید کنیم
ببخشید جایگاه جهانی رسانه های ایران اونهم از نوع دولتیش اونوقت کجاست
بابا یوقت میترکی میمیری از حسادت ها
مثل اینکه خیلی بهت فشار اومده مثل پسر خالت پزشکی قبول نشدی
در ایران امکان دریافت جایزه نوبل وجود ندارد مگر اینکه با پول دانشمندی را بنام ایران اجیر کنیم مثل مواردی که در زمینه های مختلف علم را وارد کرده اند
جایزه نوبل را به مقاله های قلابی که عده ای از فرنگ برگشته سرهم میکنند و مرد isiمیشوند نمیدهند
به نظر من که نام وزارت بهداشت را باید به وزارت رفاه پزشکان تغییر داد. بیشتر تصمیمات و دستورالعمل ها بر اساس منافع عده خاصی از پزشکان تنظیم می شود. حتی اموری را که مربوط به سایر رشته های علوم پزشکی است (مثل مشاوره ژنتیک، آزمایشگاه و ... ) پزشکان به نفع خود مصادره کرده اند. نحوه خدمات رسانی در بیمارستانها هم که بر همه واضح است (البته به شرطی که مراجعین اطلاعات جزئی از حقوقشان و وظایف تیم پزشکی داشته باشند). وزارت بهداشت کاملا با پزشک سالاری اداره می گردد و خودشان باید بر امورات خودشان نظارت و در صورت لزوم قضاوت کنند. کلا از نظر علوم پزشکی کشور ما برنامه های متفاوت از کل دنیا دارد!!!
کسانی که جایزه نوبل ورزش پزشکی را می گیرند اغلب پزشک نیستند، بلکه اساتید به نام رشته های علوم پایه پزشکی هستند که سالها با حمایت های بالا و گرنت های پژوهشی درخور، بر روی یک موضوع خاص متمرکز شده و تحقیق می کنند. در ایران اصولا به دلیل پزشک سالاری و نیز به دلیل اینکه دانشگاههای علوم پزشکی عمدتا بر درمان و خدمات بهداشتی متمرکز شده اند، اصولا تحقیقات علوم پایه پزشکی و محققان این حوزه به شدت مورد بی توجهی قرار می گیرند. اساتید علوم پایه نه تنها منابع مالی اندکی جهت انجام تحقیقاتشان در اختیار دارند، بلکه دریافتی آنها در دانشگاههای علوم پزشکی دهها برابر کمتر از پزشکانی است که تمام هم و غم شان خدمات درمانی و افزایش کارانه ماهانه شان است. این پزشکان بعد از شروع طرح تحول سلامت و افزایش نجومی پرداختی کارانه های به پزشکان، امر آموزش دستیاران و دانشجویان پزشکی را هم فدای مال اندوزی کرده اند. ... تمام توجه وزارت بهداشت در کشور ما بهش درمان است، و نه تنها پژوهش، که آموزش هم در حال فدا شدن است، به ویژه بعد از شروع طرح تحول سلامت توسط وزیر فعلی بهداشت. به عنوان یک استاد دانشگاه علوم پزشکی (در حیطه علوم پایه) و مطلع از وضعیت دانشگاههای علوم پزشکی، با جرات عرض می کنم که ضربه ای که وزیر بهداشت فعلی به بدنه پزشکی کشور زده است شاید بیشتر از تمام اسیب هایی است که احمدی نژاد در تمام دوره هشت ساله خود به کشور زده است. طرح تحول سلامت که کاملا شکست خورده است (اما هنوز بین مسولین کشور مساله مانده است و به دلیل نزدیکی به انتخابات رسانه ای نمی شود)، پاشنه آشیل دولت دکتر روحانی است و جامعه پزشکی (به استثنای خود پزشکان) به شدت از این وضعیت دلخورند. بیمارستانهای دولتی در شرف ورشکستگی است و بیمه ها فاقد منابع برای تسویه بدهی خود هستند.... ای کاش آقای روحانی (که با حمایت بالای جامعه اساتید، دانشجویان و فرهیختگان و نیز اگاهی بالای ملت انتخاب شدند) از همان ابتدا فرد دیگری را به وزارت بهداشت می گماشت... وزیر فعلی به دلیل درآمد نجومی خود از بیمارستان نور، تلاش کرد به بهانه جلب حمایت پزشکان از طرح کارشناسی نشده تحول سلامت، همه پزشکان را مانند خود کند، به قیمت نابودی بخش تحقیقات، آموزش و ... در دانشگاههای علوم پزشکی. ... و به قیمت صدها برابر کردن فاصله روانی بین مردم و پزشکان.... هزار البته هنوز پزشکان شریف زیادی وجود دارند که خودشان هم مخالف سرسخت این طرح هستند و ش افت انسانی را فدای مال اندوزی نمی کنند.
یعنی استدلال نوابیقیت همه رو کشته. کلی کشور هست که خدمات پزشکی بالا دارن و تا حالا جایزه نوبل نگرفتن. تابناک هر روز زرد تر از دیروز
مدرک پزشکی ایران بر خلاف مدرک مهندسی دانشگاههای مثل شریف و تهران و امیرکبیر و.. در کشورهای درست و حسابی هیچ اعتباری نداره.این تبلیغات رو میکنن فقط برای خالی کردن جیب مردم بیچاره.
سلام.
من یک معلم هستم. بی خیال عزتی که معلم ندارد.
باید عرض کنم که جامعه پزشکی ما بی اندازه مغرور و متکبر شده. فقط نمی دانم که این ندا و هشدار را باید چطور و چگونه و خطاب به چه کسی اعلام کنم.

آقایان پزشک ، فراموش نکنید که شما هم از همین مردم هستید . متاسفانه غرور کاذب و میل سیری ناپذیر مادی طیف زیادی از شما ، موجب نا امیدی و دلخوری مردم شده است.
برای پزشکان متعهد و با وجدان ، مردم همیشه احترام و حرمت والایی قائل هستند.
چی شد آخرش حرف ها زده میشه؟ واقعا باید وضعیت جامعه خدماتی پزشکی بررسی بشه و شبکه خدماتی بهداشتی ساختار بهتری پیدا کنه و کیفیت این خدمات ارتقا پیدا کنه و مخصوصا پیگیری نقص های این خدمات، از جمله اشتباهات و نواقص پزشکی یا پرستاری و اداری. مخصوصا باید روی معرفی کردن بیمار به جاهای خاص و مجبور کردن او به گرفتن داروهای خاص از همپیمان ها با نسخه ی مشخص و پورسانت گرفتن از طرف مقابل، عدم کیفیت خدمات پزشکی در بیمارستان و بهداری های دولتی، به ویژه در مورد دندان پزشکی، چشم پزشکی و ... که هیچ کاری در اکثر بیمارستان و بهداری های دولتی تقریبا انجام نمیشه! این موضوع که پسرم و دخترم و من نگفتم و خلاصه ادا و اصول دخترهای لوس و ننر رو دارن، حسابی توی ذوق اخلاقی و انسانی آدم میزنه! آخه یه بیچاره که به فرض بیماری دیسک یا ساییدگی استخوان داره، خودش حالیش هست که باید چی بخوره و چی نخوره و استراحت کنه و کار سنگین نکنه و ...، اما این زندگی و مخارج و جیب خالی هست که حالیش نیست!؟ اما این پزشکا که خودشون رو جدای از جامعه و قشر فرهیخته و از دیگران بهترون حساب می کنن، یه جور با بقیه رفتار می کنن که انگار بقیه بلانسبت پهن گاو هستن و اونها از آسمون تلپی مثل یه فرشته افتادن زمین و حالا باید به یه شلخته و بی کلاس و بی ارزش و کف خیابونی و هیچی ندار و هیچی نفهم و بی فکر و بی شک و شعور و ...، حالی کنن که بابا استراحت کن و کار سنگین نکن و ...، اما خداییش این بیچاره می فهمه، یه کم هم شعور داره که باید حالا یه مطالعه ای کنه و شاید بیشتر از اون پزشک بفهمه که چه غذاهایی چه مواد غذایی دارن و اون پزشک بهش نگفته و چه داروهای گیاهی و ویتامین های و شبه داروهای کمک غذایی واسش مفید هس واسه التیام درد و استخون سازی و بازسازی دیسک و ...؛ اما به جون خودشون قسم باز می تونن همین حرفا رو بدون ادا و اصول و ژست عاقل اندر سفیه بهش بگن، ....!
باید یه حرکتی توی جامعه تحقیقاتی-آزمایشگاهی پزشکی کشور رخ بده، خیلی وضع حرکت علمی کشور افتضاح هست و بیشتر یه مقلد هست تا یک ارتقا دهنده و سازنده!
سلام
در کشور ما پزشکان فقط دنبال پول هستند و چند تکنیک را یاد گرفته اند و عمل میکنند و یا ویزیت و پول پارو میکنند و نیازی نیست دنبال کار های علمی پیچیده بروند تحقیق کنند و یا پژوهش و نمی روند. افراد متخصص علوم پایه هم که به آنها بهایی داده نمشود تازه دکترا که میگیرند چون حقوق مکفی ندارند باید دنبال شغل دوم باید بروند تا حقوقی در بیارن که انتظارات خانوادشون را براورده کنند. تا زمانیکه به متخصصین علوم پایه بها داده نشه همین روال ادامه داره.
اضافه کنید فیزیک و شیمی و اقتصاد و ادبیات هم
پزشکی در ایران علم نیست بلکه مهارت است. مهارتی را می آموزند و آن را به کار می برند و ثروتی بدست می آورند. بعد این ثروت را در بساز و بفروشی به کار می برند.
اگر پزشکی ایران علم بود زایندگی و اکتشاف داشت. راستی پزشکان ایرانی کی وقت تحقیق و پژوهش دارند؟
تحقیق و پژوهش چه ربطی به درمان داره برادر ، تو کشور ما کلا پژوهش فقط واسه پایان نامه هست حالا تو هر رشته ای باشه.خانه از پای بست ویران است.حالا درمان هم به تلاش شما به سرنوشت پژوهش دچار نشه خوبه.
مگر در رشته های دیگر علمی نوبل گرفته ایم ؟ ما ایرانیها کلا خیلی متوقع و در عین حال کم کار هستیم ! همه چیزمان هم باید به همه چیزمان بیاید .
کلا ایرانی ها دچار توهم بزرگ خودبزرگ بینی هستند بالاخص پزشکانش !!!!
پول دربیارن فقط این ها چه به نوبل تابناکم
حالا آدم نکشن، جایزه پیشکش
تابناک! چی داری میگی؟؟ اصلا برنده نوبل فیزیولوژی امسال پزشک نبوده! خیلی از نوبل های فیزیولوژی هم پزشک ها نگرفتن، بیولوژیست ها و فیزیولوژیست ها گرفتن!
یعنی میگی چون رشته های ریاضی و فیزیک ما نوبل نمیگیرن چون حقوقشون پایینه؟؟
واقعا حسادت رو به حد اعلا رسوندین با این حرفاتون...
سلام
لطفاً به تمامی رشته هایی که از کشورمان جایزه نوبل گرفته اند بفرمایید راه این کار را به پزشکان بیاموزند!!!!
مثلاً مهندسان کشور در رشته های شیمی و فیزیک
تا سی سال قبل بیشتر پزشکامون هندی یا بنگلادشی بودن امروز بیشتر عملها و درمانها تو کشورمون داریم و به اعتراف خیلیها پزشکان ما جزو حازق ترین پزشکان هستند ،اگه دولت در پیشگیری کمتر از درمان کار میکنه که بیمارستانها مملو از اینگونه بیماران هست طوری که گاهی جوابگو نمیتونن باشن تقصیر پزشک نیست .
پزشکان ایرانی میتوانند جایزه نوبل بسازوبفروشی!! را هر ساله برنده شوند.
بهتره این مقاله را برای آقای وزیر بهداشت بفرستید تا از توهم نخبه بودن زیر مجموعه خود درآید.
متاسفانه در سالهای اخیر بخش بسیار بزرگی از بودجه با عنوان سلامت جامعه به جیب پزشکان ریخته می شود و فاصله این قشر را روز به روز با جامعه بیشتر می کند.
ببینید چند تا از این برندگان امریکایی هستند ؟امریکا90 درصد علم دنیا را تولید می کند و کشور دوم از نظر تولید علم انگلستان 4 درصد و ژاپن دو درصد و .........باید فاصله ها را ببینیم و بعد حرف بزنیم .زبان علمی جهان انگلیسی است که ما بی بهره هستیم چون به یاد گیری ان اهمیت نمی دهیم و مهم تر سیستم اموزشی کشورهای غربی است ومهمتر از همه رابطه ی محکم بین صنعت و مراکز اموزشی است که بین مراکز صنعتی ما رابطه باعلم پزشکی بعنوان همکار وجود ندارد و جوانان ماخودشان برای ادامه تحصیل تکمیلی و بدون حمایت دولتی به غرب می روند. اگر شانس بیاورند در سیستم درمانی انجا جذب می شوند نه دانشگاهها.سیستم ما کلا اشکال دارد مثل تمام قسمتهایی ازجهان که نوبلیست ندارند.حال اگر پزشک نابغه ما نوبلیست نمی شود خودش مقصر است یا جامعه؟
ایران یکی از جوایز نوبل را برده و همان کافیست.جایزه صلح نوبل توسط شیرین عبادی.
البته اگر جایزه ای برای گرفتن زیر میزی و عدم رعایت حقوق بیمار وجود داشته باشد در آن صورت مدعی خواهیم بود
با سلام
نویسنده محترم دقت کنند که جامعه پزشکی با جامعه پزشکان متقاوت است.
ایده مناسب و خوبی است.
قابل ستایش و البته اجرایی شدن است.
دوست عزیز ، جایزه نوبل پزشکی به پزشک ها داده نمیشه . به افرادی داده میشه که در زمینه فعالیت های علوم پایه هستند و کشفیاتشون کمک میکنه که در آینده پزشکی راحتتر و با کارایی بیشتر انجام بشه .
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
متوجه شدی آقای نویسنده عزیز؟
تابناک شما با پزشکان مشکل دارید.حسادت بد صفتی است
سلام. جايزه نوبل پزشكي را بايد به وزير بهداشت جناب آقاي حسن قاضي راده هاشمي بدهند. واقعا در حمايت از بخش درمان كه به اسم طرح سلامت جا انداخته جيب پزشك ها پر پول كرده و خبري از بهداشت مردم كه زير بنايي ميباشد نيست(سوء تغذيه،بهداشت دهان و دندان). چون بهداشت كه پايه ميباشد بيست سال ديگه جواب ميده و بخش درمان روي عوام تاثير دارد و هيچ عوام فريبي در اين طرح خدا شكر وجود ندارد
با سلاممافیلی پزشکی با محدود کردن ظرفیت پذیرش دانشگاه ووو عدم تایید بسیاری از دانشگاه های دیگر دنیا عملا مردم مریض و گرفاار و به گروگان گرفتن و ظاهرا کسی هم حریف این ها نیست.
مشتی کاسب و مدعی هستن فقط ... دانشمند فرزانه نسلش منقرض شده و جاش رو به اختلاس گر و همه چیزدان های هیچ چیز ندان داده و جیب من کارگر هر روز خالی و خالی تر میشه ؛ به کارگر بودنم افتخار میکنم چون تو این دوره از تاریخ ایران اگر فیلسوف یا هرچی که باشی تو سرت میزنن تا فقط آقازاده ها و خانم زاده ها بالا بیان .
برادر ، اخه یکم مطالعه کن بعد حرف بزن ، کلا تا الان چندتا پزشک جایزه نوبل پزشکی رو گرفتن؟ نوبل چون پژوهش محوره بیشتر به عزیزان علوم پایه داده میشه
التماس تفکر
جايزه نوبل به تحقيقات علمي وبا صرف هزينه هاي مليون دلاري داده مي شه ،مسلما نويسنده مقاله هم از اين موضوع دارندد ولي بدخواهي نسبت به جامعه پزشكي ايران كه همواره در جهان افتخار افرين بوده اند ايشان را وادار به نوشتن اين مقاله كرده است،،!!!
یکی از استادان دانشگاهی در آفریقای جنوبی برای دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد مطلبی بر سر در ورودی دانشکده نصب کرده بود با این عنوان :
برای نابودی یک ملت نیازی به بمب هسته ای یا موشکهای دور برد نیست .
فقط کافیست سطح و کیفیت آموزش را پایین آورد و اجازه تقلب را به دانش آموزان داد ..!
چرا نظرات را گزینشی تایید می کنید؟
به به . چه ارادتی دارند ملت به این جامعه پزشکی !!!
جامعه غریزی به فریب دچار می شود
در دنیای علم تلاش بی وقفه و بدون حاشیه می تواند مسیر علم را دنبال کند
ما یک یافته تکراری و ضعیف را توسط رئیس جمهورمان در همه جا فریاد می زنیم تا شاید کمی مقبولیت پیدا کنیم
ما یک پزشک معمولی رو از آلمان می آریم ایران و می گیم بهترین پزشک دنیا بعد مجسمه شو می سازیم بعد نمایش خوانی راه می اندازیم
ما اینقدر کم می دانیم و کم خوانیم و کم تلاش می کنیم که جهل مرکبی تا مدت های طولانی با ما همراه خواهد بود ....
نویسنده ی این متن اگه شب با وجدان راحت و آسوده میخوابه... بهش تبریک میگم!! یادمون نره اون دنیایی هم هست... و اون وقت واسه تک تک حروفی که نوشته میشه و تأثیر میذاره رو ذهنیت عموم مردم باید پاسخگو باشیم...
به شتر گفتن گردنت کجه گف کجام درسته؟!
عقده گشايي ناشي از نرسيدن به يكي از ارزوهاتون شمارو به جايي رسونده كه بدون تحقيق و بدون اينكه بدون نوبل چي هست خواستار دريافت اون ميشيد
متاسفانه شما دارين راهي رو ميريد كه دودش به چشم مردم ايران ميره ،چون شما فقط باعث ميشين چهارتا ادم درست و حسابي و باسواد تو اين مملكت نمونن
ما در علوم پايه اول بايد نوبل بكيريم نه در پزشكي كه در انتها قرار داره

از قديم گفتن عرصه چو تو تنگ ايد شاعر به جفنگ ايد
يكم فقط بينديشيم و حرف بزنيم
طوطي هم حرف ميزنه
بى مهرى و كينه توزى روزافزون تابناك نسبت به پزشكان و جامعه پزشكى
اين برداشتى است كه بعد از ٩ سال وفادارى نسبت به سايت تابناك در ذهنم از شما دارم
يكى از علل مهاجرت ورودى هاى دانشگاه هاى علوم پزشكى مادر مثل تهران،شهيد بهشتى،ايران و غيره برخورد نامهربان جامعه و بخصوص رسانه هاى گروهى با جامعه پزشكى است همين پزشكانى كه در كشورهاى ديگر به تلاش ها آنها ارج مى نهند.قلم هاى آلوده به كينه و حسادت جامعه رو به نابودى مى كشه
خیلی عجیبه. این دیگه از اون حرفا بود. فکر کنم نویسنده اصلا اطلاعی راجع به جایزه نوبل نداره.
اول اینکه برندگان جوایز علمی نوبل بزرگترین دانشمندان اون رشته هستند. اینها نوابغ تاریخند. شاید از اینکه الکی به هر کسی دانشمند میگیم امر بر نویسنده مشتبه شده است.
دوما جایزه نوبل عموما در رشته های علوم پایه هست. درسته که اسم جایزه نوبل پزشکیه ولی اکثرا کسانی هستند که در علوم پایه مانند زیست شناسی یا فیزیولوژی تحقیقات بسیار عمیق داشته اند. این هیچ ربطی به پزشک خوب بودن نداره.
جايزه نوبل و امثالهم را بگذاريم و بگذريم. عليرغم ارزش ذاتي اين حرفه، مطلب بسيار جالب، شنيدني و ضد ارزشي و ضد حقوق جامعه و انسانهاي دردمند اما نيازمند اجتماع در اين حرفه به خصوص در ايران مشاهده مي شود كه اصلاً به آن پرداخته نمي شود.
عليرغم پيشرفت علم و تكنولوژي و اختراعات و ابزاري كه در طول ساليان اخير به كمك حرفه پزشكي آمده و تا حد زيادي كار پزشكان را نسبت به گذشته چه در تشخيص و چه در درمان و جراحي و ..آسان تركرده و طبعاً موجب افزايش سرعت در فرايند كار پزشكان وكاهش قيمت تمام شده و نيز مخاطرات در تشخيص و تصميم گيري و .. شده است ، لذاطبيعي است كه در اين شرايط با كاهش قيمت تمام شده و مخاطرات براي پزشكان، مبالغ خدمات آنان بايستي كمتر شود و نه كه بيشتر شود و يا حداقل از نرخ رشد آن كاسته شود نه كه به بهانه رشد نرخ تورم هر ماه و هر سال با توقعاتي سيري ناپذير بر مبالغ خدمات شان بيافزايند . در چهل يا پنجاه سال قبل حرفه پزشكي بسيار سخت تر و پرمخاطره تر بوده است لذا پزشكان در آن زمان بسيارمسئولانه تر و انساني تر رفتار ميكردند. اما متاسفانه اكنون اغلب پزشكان عليرغم اينكه به مدد تكنولوژي و ابزار نوين كارشان راحت تر شده، ولي متاسفانه توقعات و انتظارات شان را سقفي نيست و در حال پوست كندن مردم بيچاره هستند . در يك بررسي دقيق و فني و با رويكردي انساني و نه تجاري، روشن خواهد شد كه مبالغي كه در اين حرفه از مردم مطالبه و وصول مي شود با ملاحظات فوق غير منطقي بوده و فقط مبتني بر زياده خواهي و سيري ناپديري در اين حرفه است. هرچند هستند بسيار پزشكان شريفي كه با خودآگاهي شان و وقوف شان به اين امر در رفتار با بيماران مراعات ميكنند و به انصاف و مردمداري معروف شده اند، اما خب در قياس با بيماران بي بضاعت و كم بضاعت و خيل مردم ناتوان از تامين مخارج گزاف براي تقديم به بيمارستان ها و پزشكان كشور، تعدادشان بسيار اندك است.
تابناک عزیز
کاش اسم نویسندگان مقالات تحلیلی رو هم بنویسی تا ما هم بدانیم صاحب افاضات ارائه شده را بشناسیم
احتمالا نویسنده این مطلب کوچکترین اطلاعی از تاریخ جوایز نوبل و نحوه اهدای آن نداشته باشد. در این زمینه بنده فقط به چند نکته اشارتی می کنم و بس؛ تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل:
1. این جایزه عنوان کاملش جایزه نوبل در فیزیولوژی و پزشکی است که عمدتا به بیولوژیست ها در وهله اول و ایمونولوژیست ها، شیمیست ها و میکروبیولوژیست ها اهدا شده است.
2. سابقه و تاریخ و ادعای ما در ادبیات بسیار بیشتر است. زبان ما هم برای ارائه متون ادبی کامل تر است. بی زحمت در مطلبی دیگر لیستی از برندگان ایرانی جایزه نوبل ادبیات را هم مزید اطلاع ارائه بفرمایید.
3. طی 20 سال اخیر پیشرفت در دستگاههای تحقیقاتی به نحوی افزایش یافته که عملا در حال حاضر بدون استفاده از آنها انجام کارهای تحقیقاتی بنیادین غیرممکن می نماید. این دستگاهها هم محدود به چند کشور دنیاست که همانها هم معمولا برندگان جایزه نوبل هستند.
4. پیشرفتهای علمی پزشکی کشور ما عمدتا در زمینه هایی است که در سایر نقاط دنیا یا با محدودیت انجام می شود یا در خفا؛ مثل کار روی سلول های بنیادی و دستکاری های ژنتیکی حیوانات. معمولا به تحقیقات روی این زمینه ها جایزه نمی دهند.
5. به نظر می رسد وجود یک جرقه در ذهن یک نویسنده نه چندان متبحر برای نوشتن یک مطلب تحلیلی علمیکافی نیست و مطالعه ای اندک نیز لازم است.
6. لطفا برای گیر دادن به پزشکان (که این روزها مد شده) راه دیگری را انتخاب کنید.
7. مبنای ارتباط بین پزشک و بیمار همیشه اعتماد است و در صورت از بین رفتن آن متضرر اصلی از هر سو بیمار است.
ایشون پزشک نیستن اصولا بیشتر برندگان نوبل فیزیولوژی بیولوژیست ویروس شناس انگل شناس و ... هستند امسالم برنده نوبل پزشک نبوده شما سوادتون کمه
هر زمان اینقدر شما فهم داشتید که اصلا نوبل پزشکی رو به کیا میدن، اونوقت میتونیم انتظار داشته باشیم ما به مرز های نوبل نزدیک شیم!
باید بگم باشه شما خوبید و اون 107 تا نوبل ادبیاتی که بردید.
ميبينم كه نظرو هم نميزنين
سانسور در سانسور
مگه این همه منبر و خطیب و دانشمند علوم انسانی داریم, تونستیم مانع بشیم جوونهامون شلوار پاره و لباسهای مبتذل غربی بپوشن؟ این همه پلیس داریم, چرا روز روشن داخل بزرگراه خودروها خلاف جهت حرکت می کنن؟و هزاران نمونه دیگر.. . هوس نوبل پزشکی کردن در این جامعه دیگه نوبره....
نويسنده ايا نميداند يا خود را نادان جلوه ميدهد استدلال كودكانه و كوتاه بيني بغض اشكار راه را بر ايشان بسته هيچ كار درماني نمي تواند كانديد نوبل باشد يك جايزه نوبل ويژه براي جراحي است كه جدا از اين نوبل است وجناب سميعي يكي از برندگان ان ميباشد اگر ايشان در ايران طبابت ميكرد الان بنظر اين نويسنده زالوصفت پول دوست و.......بودند خدا انشاالله كمي انصاف عنايت بفرمايند
چرا چرت میگی کار اصلی پزشک درمانه . پیشرفت علم هزینه وتکنولوژی بالا میخواد که ما مهندسیمون ضعیفه
اوضاع خيلي بديه يه عده از بيكاري و حسادت هر روز نظريه هاي عجيب غريب صادر ميكنن.ما تو كدوم رشته تا الان يه جايزه حسابي برديم كه تو پزشكي نوبل ببريم؟؟؟؟؟ در علم اقتصاد يا ادبيات يا رياضي؟ در فوتبال با اون همه هزينه و تبليغ يه بار از مرحله گروهي جام جهاني بالا اومديم؟ يا خودرو سازي ما؟ يا ساختمونامون و يا .... هزازان مثال ديگه ولي ظاهرا به جز قشر پزشك ديوار كوتاهتري پيدا نميشه
جوایز نوبل علمی که گرفتیم نام ببرید؟(در هر زمینه علمی)
با سلام اکثر کسانی که این جوایز را میبرند سالها تحقیقات اساسی در علوم دارند و در ممالک انها علم پزشکی را با دیوار از سایر علوم و دانشکده های پزشکی را از سایر دانشکده ها جدا نکرده اند و لذا امکان رشد فکر در تمام حیطه ها که به هم وصل هستند فراهم است. متاسفانه در کشور ما شعار بیشتر از شعور و کارهای دهن پرکن کمی بیشتر از کیفیت کاربرد داردو این چیزی است که سم مهلک هم برای علم است و هم برای عالم و هم برای دانشگاه.وقتی پول فراوان و گاها مفت از طریق بنگاه داری و دلالی و امثال اینها به جیب بی هنر ها و احیانا دزد ها سرازیر میشود بر احوال اهل علم و تحقیق باید گریست .شما روند حق التحقیق را در این چند دهه گذشته را در مقایسه با میزان تورم ملاحظه نمایید بهتر متوجه عرایض حقیر خواهید شد.این دولت مثل دول قبلی بیشتر به فکر اخذ مالیات و عوارض چند گانه و افزودن دیه اموات است و پزشکان نیز باید خود را در مقابل این تلاطم ها حفظ کنند.کسانی که دانشگاه را با بهداری قاطی کردند که بهداری را درست کنند ولی دانشگاه را خراب کردند باید جواب پس دهند.
متاسفم براي جامعه اي كه تمام حسادتش مقايسه درامد خود با پزشكان است در حالي كه مگر همين پزشكان نخبه هاي دو رقمي و سه رقمي كنكور نيستند و در ضمن بايد گفت كه براي پزشك متخصص شدن به 15 سال درس خواندن و شب ها كشيك دادن نياز هست در حالي كه يك دلال ماشين يا ملك در اين مدت چندين ميليارد درامد دارد پس اگر از حسادت و عقده حقارتمان بيرون بياييم بايد قبول كنيم كه پزشك حق داشتن چنين درامدي را دارد در غير اينصورت انسان بايد ناقص العقل باشد كه خواب و استراحت خود را 15 سال حرام كند و شب و روز تعطيل كشيك بدهد و در نهايت به اندازه بقال سركوچه درامد داشته باشد اكثر افرادي كه اين صحبت ها را مي كنند يك عده انسان تنبل هستند كه از شدت عقده حقارت و كمبود هايشان حرف مي زنند حرفه پزشكي بسيار سخت است مطالب
ان سنگين و زياد است همين افرادي كه دم از سادگي پزشكي مي زنند قادر نبودند يك كتاب 100 صفحه اي زيست شناسي را بخوانند و كنكور پزشكي قبول شوند حالا دم از دستمزد مي زنند در ضمن هزينه اقدامات پزشكي در ايران نسبت به اكثر كشورهاي جهان پايينتر است قيمت ام ار اي در ايران را با بقيه نقاط دنيا مقايسه كنيد توهين به پزشكان منجر به سلب اعتماد و كاهش انگيزه پزشك و متضرر شدن بيماران مي گردد.
مشخصه چرا، چون پزشکان ایرانی خیلی به فکر پژوهش نیستند و فقط منتظر مریض هستند بیاد و معاینه کنن و پول بگیرن.
یه نکته مهم رو توجه نکردید و اینکه بیشتر افرادی که جایزه نوبل پزشکی رو دریافت میکنند اصلا پزشک نیستند!
اکثرا دکترای تخصصی رشته های علوم پایه پزشکی رو دارند چون پزشک فعالیت خدماتی انجام میده نه تحقیقاتی.
همین آقای یوشینوری دکترای زیست سلولی داره...
بهتر است پیرامون مطالبی که اطلاع ندارید افاضات نفرمایید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها