بازدید 1601

اصلاح لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی

به منظور تامین نظر شورای نگهبان لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اصلاح شد.
کد خبر: ۶۲۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 05 October 2016

به منظور تامین نظر شورای نگهبان لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اصلاح شد.

به گزارش  ایسنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس 11 ماده از لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی را اصلاح کرد و براساس ماده یک این لایحه به منظور جبران بخشی از خسارت‌های مالی ناشی از حوادث طبیعی نظیر زلزله و طوفان، کلیه ساختمان‌های مسکونی ظرف مدت یکسال پس از تصویب این قانون تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی ساختمان قرار می گیرند.

همچنین ماده 2 نیز به این شکل اصلاح شد که سقف تعهد صندوق بیمه و حق بیمه مربوط برای کلیه ساختمان‌ها متناسب با میزان خطر پذیری منطقه و نوع مصالح ساختمان است که هر ساله حداکثر تا پایان دی ماه به پیشنهادات بیمه مرکزی ایران و سازمان مدیریت بحران کشور توسط شورای عالی بیمه تامین می شود. سطح زیربنای ساختمان تاثیری بر حق بیمه پایه و سقف بیمه‌گر پایه ندارد و مالکان ساختمان می‌توانند در صورت تمایل به افزایش پوشش بیمه ساختمان خود اقدام کنند.

ماده 3 به این شکل اصلاح شد که بیمه‌گر بیمه پایه صندوق است، همچنین کلیه شرکت‌های بیمه دارای مجوز از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند اقدام به فروش بیمه تکمیلی حوادث طبیعی ساختمان نماید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل