بازدید 1591

۳.۴ میلیارد دلار ماده معدنی صادر شد

ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در نیمه نخست سال ۹۵ از مرز ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار عبور کرد که نشان از رشد بیش از ۱۵درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
کد خبر: ۶۲۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 05 October 2016

ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در نیمه نخست سال ۹۵ از مرز ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار عبور کرد که نشان از رشد بیش از ۱۵درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، از ابتدای فروردین تا پایان شهریور سال جاری در حالی ارزش صادرات این بخش به 3.4 میلیارد دلار رسید که در مدت مشابه سال گذشته این رقم به 2.9 میلیارد دلار رسیده بود. در این مدت 25.5 میلیون تن مواد معدنی و صنایع معدنی صادر شد در شرایطی که در 6 ماه ابتدای سال 94 تناژ صادرات به 20.4 میلیون تن رسید.

در این مدت بیشترین میزان رشد به زنجیره مس اختصاص داشت به طوری که از 80 میلیون دلار 6 ماه ابتدای سال قبل به بیش از 463 میلیون دلار افزایش پیدا کرد که حالی از رشد 472درصدی است. همچنین زنجیره فولاد بیشترین ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی را تصاحب کرد به طوری که افزون بر 1.3 میلیارد دلار از این محصولات روانه بازارهای هدف شد. این رقم 11درصد بیش از ارزش صادرات زنجیره فولاد در نیمه نخست سال قبل است.

در مدت مورد بررسی ارزش صادرات سنگ آهن به 327 میلیون دلار، انواع سنگ به 151 میلیون دلار و زنجیره سرب به 103 میلیون دلار رسید. دیگر مواد معدنی، سهمی زیر 100 میلیون دلار در صادارت این گروه داشتند.

در شش ماه سال جاری، بخش واردات معدن و صنایع معدنی روند نزولی را طی کرد به طوری که با واردات 1.8 میلیارد دلاری، اقتصاد کشور شاهد کاهش 25درصدی ارزش ورود این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته شد. در مدت مشابه سال قبل 2.4 میلیارد دلار انواع تولیدات معدنی و صنایع معدنی روانه کشورمان شده بود.

تناژ وارداتی در شش ماه 95 در این بخش، به 2.7 میلیون تن رسید در حالی که در نیمه نخست سال گذشته 4.4 میلیون تن از این کالاها وارد کشور شده بود.

در این مدت بیشترین سهم در واردات این گروه، به سرب اختصاص داشت که با واردات 12 میلیون دلاری رشد 415دصدی را تجربه کرد. همچنین میزان واردات مولیبدن و کروم به ترتیب با رشد 188 درصد و حدود 90درصدی همراه شد. ارزش واردات مولیبدن به 260هزار دلار و زنجیره کروم به 4.7 میلیون دلار رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر