بازدید 2453
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بانگاه‌به‌بازارهای‌جهانی،صنعت‌فولادکشوررا توانمندتر سازیم

مهدي کرباسيان معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس هيئت عامل ايميدرو در جريان برگزاري دومين کنفرانس بينالمللي آهن و فولاد ايران (متال بولتن) در هتل عباسي اصفهان گفت: امروز در حالي شاهد برگزاري اين کنفرانس هستيم که بيش از 150 ميهمان خارجي از شرکتهاي معتبر در قالب مديران و کارشناسان شرکت هاي بزرگ و معتبر دنيا در صنعت فولاد از اروپا و آسيا در اصفهان حضور دارند که اين امر فرصت خوبي است براي معرفي ظرفيتها و تواناييهاي ايران و همچنين توسعه همکاريهاي بين المللي است.
کد خبر: ۶۲۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 05 October 2016
مهدي کرباسيان معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس هيئت عامل ايميدرو در جريان برگزاري دومين کنفرانس بينالمللي آهن و فولاد ايران (متال بولتن) در هتل عباسي اصفهان گفت: امروز در حالي شاهد برگزاري اين کنفرانس هستيم که بيش از 150 ميهمان خارجي از شرکتهاي معتبر در قالب مديران و کارشناسان شرکت هاي بزرگ و معتبر دنيا در صنعت فولاد از اروپا و آسيا در اصفهان حضور دارند که اين امر فرصت خوبي است براي معرفي ظرفيتها و تواناييهاي ايران و همچنين توسعه همکاريهاي بين المللي است.

کرباسيان، سطح کنفرانس آهن و فولاد ايران در اصفهان را مطلوب ارزيابي کرد و افزود: اصفهان، جايگاه ويژهاي در توليد فولاد در کشور دارد از اين رو مديران شرکتهاي خارجي با حضور در اصفهان و بازديد از شرکت فولاد مبارکه و حضور در اين کنفرانس، اطلاعات خود را در اين زمينه به روز کردند و بيش از پيش با ظرفيتهاي کشورمان آشنا شدند.

رئيس هيئت عامل ايميدرو در ادامه سخنان خود از افتتاح طرح توليدي 1.8 ميليون تني فولاد مبارکه در آينده نزديک خبر داد و اظهار کرد: يکي از اهداف اصلي کشور در بخش آهن و فولاد، رسيدن به توليد 55 ميليون تن فولاد در سال تا افق 1404 است.

وي با تأکيد بر اينکه دست يابي به اين ميزان توليد، برنامه و سياست عملي و واقعي است که بدون شک ميتوانيم به اين هدف دست پيدا کنيم افزود:ميزان توليد فولاد در کشور در زمان حاضر 17 ميليون تن در سال ميباشد اين درحالي است که توليد کنوني ما کمتر از ظرفيت اصلي صنعت فولاد کشور است.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت رتبه جهاني ايران در توليد فولاد را چهاردهم عنوان و اضافه کرد: ايران جايگاه خوب و روند رو به رشدي در زمينه صادرات فولاد در آسيا و اروپا دارد.

وي همچنين تسريع در جذب منابع و سرمايهگذاري را عاملي در رسيدن به توليد 55 ميليون تن فولاد دانست و اظهار کرد: ما در کشورمان از دو امتياز ارزشمند معادن بزرگ سنگ آهن و همچنين منابع عظيم گازي برخورداريم که اين دو عامل، ارزش افزوده و حداکثر بهره وري در صنعت فولاد ايران را به همراه خواهد داشت.

کرباسيان با اشاره به سه ميليارد تن ذخائر قطعي کشف شده در حوزه سنگ آهن در کشور گفت: با کارهاي انجام شده توسط سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران(ايميدرو)، تا يک سال آينده ذخائر جديد سنگ آهن را در مقياس بزرگتري خواهيم داشت.

رئيس هيئت عامل ايميدرو با تأکيد براينکه ميتوان با استفاده از سنگ آهن کم عيار و فناوريهاي نوين به ذخائر جديدي دست پيدا کرد، افزود: چندي پيش يک شرکت اوکرايني قراردادي با يک شرکت ايراني براي استخراج 300 هزار تني کنستانتره از سنگ آهن کم عيار در يزد منعقد کرد که اگر اين کار با موفقيت انجام شود آن را بطور زنجيرهاي در ديگر نقاط کشور نيز توسعه خواهيم داد.

کرباسيان همچنين محدوديت منابع مالي را مهمترين مسأله صنايع کشور خواند و گفت: اين اتفاق به دليل کاهش قيمت جهاني نفت پيش آمده است. به همين دليل ما براي تأمين منابع مالي بايد به سمت جذب منابع از محل سرمايه گذاري هاي خارجي حرکت کنيم.

وي با بيان اينکه دولت اين موضوع را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: جذب 50 ميليارد دلار سرمايه خارجي در برنامه ششم توسعه پيش بيني شده است.

کرباسيان، دومين مسأله صنايع کشور را زيرساخت هايي مانند حمل و نقل و آب خواند و گفت: با توجه به شبکه حمل و نقل کشور، هزينه تمام شده بالاست که بايد براي رفع آن اقدام شود.

وي ميزان سرانه مصرف فولاد در کشور را بين 200 تا 230 کيلوگرم عنوان و اضافه کرد: اين رقم بايد تا سال 1404 به 350 کيلوگرم برسد.

وي همچنين استفاده از فناوريهاي نوين، نيروي انساني کارشناس، توجه به بهره وري و کاهش قيمت تمام شده را براي توسعه صنعت فولاد ضروري دانست.

وي کمبود نقدينگي را يکي از مشکلهاي صنعت فولاد کشور برشمرد و افزود: دولت يازدهم اقدام خوبي براي رفع اين مشکل با در نظر گرفتن اعتبار 160 هزار ميليارد ريالي براي حمايت از هفت هزار و 500 واحد صنعتي کوچک و متوسط انجام داده است.

رئيس هيئت عامل ايميدرو ضمن قدرداني از تلاش تمامي فولادسازان کشور افزود: سال گذشته با صادرات بيش از 4 ميليون تن فولاد به رکورد خوبي در صادرات رسيديم که امسال نيز همين روند در دستور کار است. در عين حال اين فکر بسيار درستي است که توليد کنندگان فولاد بازار را فقط بازار داخلي نميبينند و صادرات را بعنوان يکي از محورهاي اصلي تلقي نمودهاند اين باعث ميشود که علاوه بر افزايش صادرات شاهد رشد کيفي محصولات خود نيز باشيم همچنين اين موضوع ميتواند قيمت تمام شده را نيز کنترل نمايد بايد همواره با نگاه به بازارهاي جهاني خود را توانمندتر سازيم.

دکتر کرباسيان در همين رابطه تصريح کرد: از اقدامات ضروري ديگري که در اين راستا بايد به آن توجه داشته باشيم اين است که بايد بپذيريم بحث بهرهوري در کشور ما مغفول مانده و پائين است اگر بتوانيم به نرخ بهرهوري منطقي برسيم و منابع مالي مناسب به صنعت کشور تزريق کنيم که البته اميدواريم برگزاري اين کنفرانس در ايران تأثير به سزايي بر حل اين مشکلات بگذارد در اين حالت است که نه فقط فولاد بلکه تمامي صنايع به جايگاه واقعي خود خواهند رسيد.

وي در خاتمه سخنان خود گفت: امروز دنيا دنياي رقابت و قيمت تمام شده هرچه پائينتر است. رقابت در حوزه تجارت بسيار خشن و بيرحم است بايد تلاش کنيم با کمک دولت و توليد کنندگان، اجناس رقابتي با کيفيت و قيمت تمام شده هرچه پائينتري توليد کنيم.

تکريم  بازنشستهها

بررسي و تعمق همه جانبه در آموزه هاي ديني و فرهنگ غني ايران زمين بيانگر اين واقعيت مهم است که تکريم و حفظ حرمت پيشکسوتان همواره به عنوان يک  ارزش مورد تاکيد قرار دارد و در فرهنگ جاري شرکت فولاد مبارکه نيز به تبعيت از اين هنجارها و ارزشهاي والا ، بازنشستگي به عنوان فصلي تازه از زندگي همه کارکنان ، همواره مورد توجه قرار داشته است.

هر چند برخي مشکلات موجود داراي پيچيدگي هاي خاص خود بوده و ريشه در مسـائل کلان دارد ليکن پرداختن به موضــوع بازنشستگي و بررسـي و پيگيري راه حل هاي مناسب براي حل مشکلات اين عزيزان و خانوادههاي آنان از اولويتهاي شرکت فولاد مبارکه مي باشد. زيرا بازنشستگي مسيري است که در پيش روي همه کارکنان قرار دارد لذا بزرگداشت مقام بازنشسته و توجه به نيازهاي وي عاملي خواهد بود که شاغلين نيز بعنوان بازنشستگان آينده شرکت با انگيزه مضاعف و اميد به آينده اي روشن در جهت اهداف شرکت گام بردارند.



شرکت فولادمبارکه اصفهان که در ساليان نه چندان دور همچون مولودي نوپا با همت و تلاش همين تلاشگران به بهرهبرداري رسيد اکنون به بار نشسته و به گروه فولاد مبارکه بعنوان بزرگترين فولادساز خاورميانه و شمال آفريقا مبدل گشته است. اکنون نيز شرکتهاي تابعه عضو گروه فولاد مبارکه با پشتوانه استفاده از کوله بار عظيم تجربه و اراده اين قشر يکي پس از ديگري به چرخه توليد کشور مي پيوندند تا در پرتو حمايت از پيشکسوتان عرصه صنعت نقش بي بديل اين عزيزان نيز در شکوفائي اقتصاد کشور اسلامي ايران بيش از پيش نمايانگر شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها