بازدید 12295

هشدار جدی خبرگان به دولت

کد خبر: ۶۲۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳ 02 October 2016
مجلس خبرگان خواستار اتخاذ موضع محکم از سوی دولت و دست‌اندرکاران سیاست خارجی علیه بدعهدی آمریکا بوده و نسبت به هر نوع مذاکره با این دولت در مسائل دیگر هشدار جدی داد.

به گزارش فارس متن بیانیه جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیونهای مجلس خبرگان رهبری در پایان نخستین جلسه مشترک خود در دوره پنجم، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و هفته نیروی انتظامی با صدور بیانیه ای بر موارد ذیل تأکید کردند:

1. مجلس خبرگان رهبری با اذعان به جایگاه والای ولایت امر و رهبری امت اسلامی بر فصل الخطاب بودن فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید و در خصوص القای فضای دو قطبی در جامعه هشدار می دهد.

2. مذاکره با آمریکا در مسأله هسته ای و برجام، نشان داد این دولت بدعهد همچنان با همان خوی استکباری دست از دشمنی و سنگ اندازی در مقابل ملت و نظام اسلامی ما بر نداشته و در هیچ عرصه دیگری قابل اعتماد نیست. مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از عهدشکنی دولت آمریکا در اجرای تعهدات برجام، خواستار اتخاذ موضع محکم از سوی دولت و دست اندرکاران سیاست خارجی علیه این بدعهدی بوده و نسبت به هر نوع مذاکره با این دولت در مسائل دیگر هشدار جدی می دهد.

3. مجلس خبرگان رهبری با تقبیح ولنگاری فرهنگی در سطح جامعه به ویژه در عرصه حجاب و عفاف و فضای مجازی که انحطاط جامعه را هدف گرفته است از مسئولان و دست اندکاران عرصه فرهنگ می خواهد که با ارائه راهکارهای علمی و عملی، تقابل با تهاجم فرهنگی را بیش از پیش در دستور کار خود قرار دهند.

4. اجرای اقتصاد مقاومتی همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام بوده است. مجلس خبرگان رهبری ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته بر اجرایی شدن تمام مفاد سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تأکید نموده و از دولت محترم می خواهد در پذیرش تعهدات و انعقاد قراردادهای بین المللی همچون تعهدات مربوط به «گروه اقدام مالی» و یا«قراردادهای نفتی»، مصالح عالی نظام را با دقت نظر و کمترین مسامحه در نظر داشته و جلوی زیاده خواهی و دست اندازی طرف های غربی به منافع ملی را سد نماید.

5. در آستانه بازگشایی مدارس، حوزه های علمیه و دانشگاه ها ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید تأکید می نماییم از آنجا که نسل جوان، امیدهاى امروز و آینده سازان کشور عزیزمان هستند، ضروری است با برنامه ریزى و تلاش و مجاهدت در جهت اعتلاى علمى و اخلاقى آنان و رشد و توسعه کشور حرکت کرده و زمینه را براى توسعه عزت و سربلندى میهن اسلامى هموار کرد و راه نفوذ و توطئه دشمنان اسلام و انقلاب را خنثى نمود. مجلس خبرگان رهبری با اذعان به نقشه های پلید دشمنان از جوانان و نوجوانان و مسئولان تعلیم و تربیت کشور می خواهد با پاسدارى و صیانت از آرمان هاى حضرت امام«رحمةالله علیه» و مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، نسبت به توطئه ها هوشیار و در برابر تهاجم معاندان و بدخواهان میهن اسلامی، بیدار و آگاه باشند و تحت تأثیر القائات شیطانى و نقشه هاى اجانب قرار نگیرند.

6. ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فرصت مغتنمی جهت نشر و ترویج معارف دینی و تبیین مبانی نظام اسلامی و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است. از همه واعظان، روحانیان و برگزارکنندگان مجالس عزاداری می خواهیم با پرهیز از نقل مطالب ضعیف، حقائق ناب نهضت حسینی و انقلاب اسلامی را که نشأت گرفته از قیام سیدالشهداء و شعار «هیهات من الذله» است آن گونه که شایسته است بیان نمایند.

و من الله التوفیق و علیه التکلان
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان