بازدید 10876
ذوالفقاری تشریح کرد؛

تروریست‌ها نماز جمعه را برای عملیات انتحاری شناسایی کرده بودند اما دستگیر شدند

معاون امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه تاکنون چندین تیم از گروه‌های تروریستی تکفیری با اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی دستگیر و یا در درگیری‌ها کشته شده‌اند، تأکید کرد: صحبت‌های صبح امروز بنده به هیچ عنوان در مقابل سخنان سرلشکر رضایی نبوده و صحبت‌های ایشان شاید ناظر به همان موارد قبلی در اواخر سال 94 بوده است.
کد خبر: ۶۲۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱ 01 October 2016
معاون امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه ایجاد ناامنی در نماز جمعه یکی از برنامه‌های گروه‌های تروریستی در اواخر سال 94 بوده است، گفت: صحبت‌های بنده به هیچ عنوان در مقابل سخنان سرلشکر رضایی نبود و سخنان او احتمالا ناظر به همان موارد قبلی است.

به گزارش «تابناک»؛ حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزارت کشور در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهاراتش مبنی بر اینکه تاکنون گزارشی درباره عملیات انتحاری گروه‌های تکفیری در نمازجمعه تهران نداشتیم، اظهار داشت: در پی انتشار این خبر و مسائلی که مربوط به اقدامات انتحاری مطرح شده بود، همان گونه که صبح امروز هم گفتم، به تازگی چنین خبری نداشته‌ایم؛ اما در اواخر سال 94 و قبل از آن گروه‌های تروریستی تکفیری برای اقدامات ایذایی، گروه‌هایی را اعزام کرده بودند.

ذوالفقاری ادامه داد: آنها نقاط مختلفی را برای ایجاد ناامنی مشخص کرده بودند که نماز جمعه نیز جزو برنامه‌های آنها بوده و این مسأله مربوط به اواخر سال 94 است.

معاون امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه تاکنون چندین تیم از گروه‌های تروریستی تکفیری با اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی دستگیر و یا در درگیری‌ها کشته شده‌اند، تأکید کرد: صحبت‌های صبح امروز بنده به هیچ عنوان در مقابل سخنان سرلشکر رضایی نبوده و سخنان ایشان شاید ناظر به همان موارد قبلی در اواخر سال 94 بوده است.

وی ادامه داد: صبح امروز خبرنگار یکی از رسانه‌ها از من پرسید، آیا تلاش برای انجام عملیات انتحاری در نماز جمعه تهران صحت داشته که بنده در پاسخ گفتم، اخیراً چنین خبری نداشته‌ایم.

ذوالفقاری با بیان اینکه از حدود سه سال قبل تلاش‌های زیادی برای انجام عملیات ایذایی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: آنها چند نقطه را شناسایی و برای اقدامات ایذایی تیم تجهیز کرده بودند که نماز جمعه هم یکی از اهداف آنها بود که نهایتاً دستگیر شدند.

معاون امنیتی وزارت کشور تصریح کرد: بنابراین در گذشته (اواخر سال 94) برخی تیم‌های آنها چه در مرز و چه در داخل اهداف مختلفی برای اقدام ایذایی شناسایی کرده بودند، دستگیر شدند و با اقدام بموقع اطلاعاتی و امنیتی،‌ اهداف آنها خنثی شد؛ آنها یک موقع آمدند مترو، برخی مناطق شلوغ و مکان‌های مذهبی را شناسایی کردند که همه آنها خنثی شد.

وی با اشاره به تلاش‌ گروه‌های تکفیری برای ایجاد ناامنی در غرب کشور به موضوع سومار اشاره کرد و گفت: آنها سال گذشته موارد مختلفی را در غرب کشور دنبال کردند که یک تیم آنها در سومار زده شد و در آستانه روز قدس نیز یکی، دو نفر در غرب و بعد از آن در کرمانشاه اقداماتی را می‌خواستند انجام دهند که نیروهای اطلاعاتی ما رصد کرده و با آنها درگیر شدند و سرکرده داعش در دیاله عراق نیز بین آنها بود که کشته شد و دستگیرشدگان در بازجویی‌های خود اعتراف کردند که نمازجمعه نیز یکی از اهداف آنها بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر