بازدید 4812

روسیه: حذف اسد هولناک است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: حذف بشار اسد از حکومت سوریه که به قدرت یابی تروریست ها در این کشور منجر می شود، پیامدهای هولناکی خواهد داشت.
کد خبر: ۶۲۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 01 October 2016
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: حذف بشار اسد از حکومت سوریه که به قدرت یابی تروریست ها در این کشور منجر می شود، پیامدهای هولناکی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا زاخارووا روز شنبه در شبکه روسی «تی.وی.سی» گفت: تجاوز مستقیم آمریکا به سوریه و غلبه بر ارتش این کشور پیامدهای هولناکی برای منطقه خاورمیانه خواهد داشت.
وی با تاکید بر اهمیت اجرای توافق های به دست آمده میان روسیه و آمریکا در باره سوریه برای آتش بس و همکاری در مبارزه با تروریسم در این کشور، اظهار کرد: وظیفه من توضیح دادن علت حرکت در مسیر اجرای توافق ها در باره سوریه است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اگر اقدام های جنگی آمریکا علیه دمشق و ارتش سوریه آغاز شود، عواقب هولناکی این کشور و تمامی منطقه را در بر می گیرد.

زاخارووا افزود: تغییر حکومت منجر به خلاء قدرت در سوریه خواهد شد و به اصطلاح معارضان میانه رو جایگزین می شوند که در واقع به هیچ روی میانه رو نیستند، بلکه تروریست هایی هستند که نمیس توان با آنان هیچ گونه توافقی یا همکاری داشت.

مقام روس هشدار داد: افزون بر تمامی این مسائل، مشکلات سوریه همانند سناریوی عراق بغرنج و پیچیده خواهد شد.

زاخارووا یادآوری کرد: ارتش (بعثی) عراق استخوان بندی و هسته اصلی گروه تروریستی داعش را تشکیل داد و اکنون نیز تمام نیرویی که روسیه و ائتلاف آمریکایی با آن مبارزه می کنند از همان جا ناشی می شود.

آمریکا از اسفند ماه سال گذشته و به ویژه در چارچوب توافق 19 شهریورماه با روسیه در ژنو متعهد به جدا کردن گروههای مسلح موسوم به معارضان تحت الحمایه واشنگتن از تروریست ها به ویژه جبهه النصره، مبارزه مشترک با گروههای تروریستی، همکاری در کمک رسانی به ساکنان حلب و تسهیل در روند مذاکرات حل سیاسی بحران سوریه شده، ولی تاکنون اقدامی انجام نداده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز پیشتر گفته بود: آمریکا با مشکلاتی (در سوریه) برخورد کرده است و بخش اصلی آن هم مربوط به این موضوع می شود که نمی تواند معارضان سوری را از عناصر تروریستی و نیمه تبهکار جدا کند.

لاوروف نیز در گفت وگوی تلفنی با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از فهرست این کشور در مورد گروه های مسلح معارض تحت کنترل واشنگتن انتقاد و اعلام کرد که شماری از گروههای اعلام شده همکار گروه تروریستی جبهه النصره هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار