بازدید 9736
ابهامات درباره حکم جهانگیری به بی گناهی مدیران با فیش های نجومی؛

اگر مدیران نجومی تخلف نکرده بودند، چرا معذرت خواستید؟/ چرا آنان را برکنار کردید؟

صبح امروز جهانگیری پس از افتتاح نمایشگاه عکس دستاوردهای دولت که در محل تالار وحدت برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران بیان داشته است: « قبل از مصوبات شورای حقوق و دستمزد در تعیین سقف حقوق‌ها، تعدادی پرداخت حقوق‌های بالا وجود داشت که البته گیرندگان آن هیچ تخلفی نکرده‌اند». نکته جالب اینکه دولت همین افراد تخلف نکرده را برکنار کرده و بابت آنان عذر خواهی نکرده است.
کد خبر: ۶۲۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 01 October 2016
در حالی که رهبر انقلاب از همان ابتدا بیان داشتند که نباید از موضوع حقوق های نجومی به آسانی گذشت و خواستار برخورد قوه قضائیه در موارد بجا و لازم با متخلفان شدند، شاهد هستیم که به تدریج حقوق بگیران نجومی، ذخایر نظام و اخیراً بی گناه نیز قلمداد شده اند.

به گزارش «تابناک»، چندی پیش، آقای نوبخت برخی از حقوق بگیران نجومی را جزو ذخایر نظام توصیف کرده بود که در نهایت وی مجبور شد، این نقل قول از خودش را که فایل تصویری آن نیز موجود بود، تکذیب کند.

در ادامه روند جرم زدایی از این مدیران نجومی، امروز آقای جهانگیری رئیس ستاد مسئول ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و معاون اول رئیس جمهور بیان داشته است که گیرند‌گان حقوق‌های نامتعارف قبلی هیچ تخلفی نکردند!

جهانگیری صبح امروز پس از افتتاح نمایشگاه عکس دستاوردهای دولت که در محل تالار وحدت برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران بیان داشته است: «قبل از مصوبات شورای حقوق و دستمزد در تعیین سقف حقوق‌ها، تعدادی پرداخت حقوق‌های بالا وجود داشت که البته گیرندگان آن هیچ تخلفی نکرده‌اند».

این نقل قول از آقای جهانگیری هنگامی مطرح می شود که در زمانی که موضوع فیش های نجومی داغ بود، دولت در اظهارات رسمی خود ادعاهای دیگری مطرح و به گونه ای دیگر عمل می کرد؛ هرچند دولت در ابتدای مطرح شدن موضوع حقوق های نجومی آن را انکار می کرد و بیان می داشت که هیچ حقوق غیرمتعارفی نداریم، پس از انتشار برخی از این فیش ها با عقب نشینی از رویکرد اولیه درصدد همراهی با موج مبارزه با فساد برآمد.

در واقع امروز در حالی آقای جهانگیری گیرندگان حقوق های نجومی را غیرمتخلف و بی گناه می داند که در نامه ای که جهانگیری به آقای روحانی در رابطه با حقوق های نجومی نوشته بود، در بند دوم آن به صراحت به تخلف از ضوابط و مقررات موجود اشاره می کند.

در بند دوم این نامه می خوانیم: «بررسی اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد که پرداخت‌های غیرمتعارف انواع متفاوتی دارد و به دلایل گوناگونی انجام شده است. بخشی از این پرداخت‌ها با تخلف از ضوابط و مقررات موجود، بخشی به دلیل استفاده حداکثری از سقف اختیارات قانونی و بخش دیگر نیز به علت وجود ضوابط و مقررات ناعادلانه پرداخت در سازمان‌ها، بنگاه‌ها و نهادهای مختلف اقتصادی و عمومی صورت گرفته است».

همچنین در ادامه این نامه حتی برای افرادی که در گرفتن حقوق های نجومی تخلف کرده اند، تصمیم گیری نیز شده است.

در بند 1/7 می خوانیم؛


«در مواردی هرچند بسیار محدود که پرداخت‌های غیرمتعارف با تخلف از قوانین و مقررات جاری حاصل شده، تصمیم کمیته بررسی به شرح زیر است.

الف) افرادی که در تصمیم‌گیری غیرقانونی نسبت به پرداخت‌های غیرمتعارف ذی‌نفع بوده‌اند ضمن برکناری از مسئولیت و معرفی به هیأت تخلفات اداری جهت رسیدگی به تخلف، موظف شوند نسبت به مسترد کردن کلیه وجوه دریافتی غیر قانونی اقدام نمایند».

از سوی دیگر در رابطه با این اظهارنظر آقای جهانگیری چند سؤال و ابهام نیز وجود دارد. درواقع اگر مدیرانی که با خیال راحت حقوق های نجومی را کاملاً قانونی دریافت کرده اند، چرا دولت نسبت به این اقدام این مدیران واکنش نشان داد و از مردم بابت این موضوع عذرخواهی کرد! اگر کسی کار قانونی انجام دهد، دولت باید عذرخواهی کند؟

ابهام اینکه اگر دریافتی این مدیران قانونی بوده است، به چه مجوز دولت برخی از این مدیران نجومی را از کار برکنار و یا آنها را مجبور به استعفا کرد؟! مگر کسی که کار قانونی انجام دهد، مستحق اخراج و توبیخ است. بالعکس دولت باید بر این اساس از مدیرانش که بر اساس نص قانون عمل می کردند در مقابل این همه تهمت دفاع می کرد!

پرسش دیگر اینکه بنا بهگفته رئیس بازرسی کل کشور تاکنون نزدیک به شش میلیارد تومان از دریافتی مدیران نجومی به خزانه بازگشته است. بر اساس کدام مجوز حقوق قانونی مدیری دوباره از او بازپس گرفته می شود؟

البته هنوز کاملاً روشن نیست که چرا دولت سعی می کند به تدریج موضوع حقوق های نجومی را به یک حاشیه سازی برای دولت تقلیل دهد و سعی در بازسازی چهره این مدیران کند؟ یا اینکه با مطرح کردن برخی دیگر از فسادها درصدد قبح زدایی حقوق های نجومی کند!

شاید یکی از دلایل مهم انکار تخلف در دریافت حقوق های نجومی ترس از تشکیل پرونده قضایی باشد، چون قوه قضائیه خواهان دریافت هرچه سریع تر اسامی مدیرانی که حقوق‌های نجومی و نامتعارف دریافت کردند، است؛ موضوعی که مقامات قضایی کشورمان بارها اعلام کرده اند.

آیا بهتر نیست اگر دولت معتقد است که این مدیران بی گناه هستند، آنها را به دستگاه قضایی معرفی کند تا آنها خودشان در دادگاه بی گناهی خود را ثابت کنند. نه اینکه دولت خودش در مقام قضاوت، حکم به بیگناهی همه آنها بدهد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۶۱
وعده برخورد با حقوق های نجومی نیز سرنوشت دیگر وعده های دولت مردان رو خواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
اگر قرار بود دولتی ها به وعده های خود عمل کنند مملکت قرن ها پیش بهشت شده بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
حالا صبر کن وقتی با تدبیر این دولت بعد از آن همه مذاکره و دادان دها امتیاز نقد در قبال چند وعده نسیه عمو سام دلار دولتی تا 3500 تومان بالا آمد و تک نرخی شد آنوقت میبینی که اصلی ترین وعده دولت در مورد تقویت ارزش پول ملی چطور محقق خواهد شد !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
ظاهرا با کناررفتن احمدی نژاد زبونشون باز شده و ماهیتشونو نشون میدن
بی چاره ما مردم عادی
هر حزبی سر کار مياد و به قدرت ميرسه کاملا هوای اطرافیانشو داره و این کج خیالی بود که بخوايم انتظار اينو داشته باشیم که کسی به جای حزبشو اشناهاش طرف مردمو بگيره
من یکی ديگه رای سفید ميدم چون مطمئنم چپ و راست بیشتر از اینکه به فکر مردم باشن به فکر حزب و دستشونن
بی چاره ما مردم عادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
اصلاً چرا راي ميدي؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
آقا چرا سفید اصلا نده
برکنار کرد نه به این خاطر که تخلفی رخ داده. به این خاطر که راجع به یک مسئله بعضا ناعادلانه اما قانونی هیاهوی رسانه ای راه انداختین و احساسات مردم رو تحریک کردین.
البته میدونم انتشار این نظر مطابق با خط مشی شما نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
اشتباهی مثبت دادم
- - - - -
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
کدام قانون ؟ چطور در دولت های گذشته همچین قانونی نبود که اگر بود الان این دولت گوش فلک رو کر کرده بود آقایون قانون رو به نفع جیب خودشون یک شبه تغییر دادن و عملا از بیت المال دزدی کردن آنوقت شما میگی قانونی بوده ؟!!! همه این ها یک طرف حرفهای طلبکارانه و بی ادبانه آقازاده کم سن سال یکی از اصلی ترین نجومی بگیرین در تریبون مجلس مبنی بر این که این حقوق 60 ملیونی حق بابام بوده یک طرف .
به دلیل بی کفایتی برکنار شدند، تخلف نکرده اند که به دستگاه قضایی معرفی شوند، نمیشود که هرکسی را بدون دلیلی بر قانون شکن بودن به دستگاه قضایی معرفی کرد، نویسنده ی این مطلب اطلاعات و سواد اولیه لازم برای نوشتن در این موضوع را ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
آنها خودشون قانون رو به نفع خودشون تغییر دادن این تخلف نیست ؟!
بعله دیگه!!!
اصلا مقصر ما ملت هستیم... بعد از بیست و پنج سال با فوق لیسانس از بهترین دانشگاههای ایران و تخصص لازم و کافی در رشته خودم همش یک و دویست می گیرم!!!
معلومه که مقصر و گناهکار و متخلف من هستم!!!
اگر مديران شما تخلف کرده يا نکرده چرا مزاياي من کارمند دون پايه بانک رو قطع کرديد!!!!! گناه من و امثال من چي بود که اين بازي رو سر ما پياده کرديد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
براي اين است كه اطلاعات از كارمندان درز كرده و بايد چوب فضولي خود را بدهند
گر حکم شود که مست گیرند، در شهر هرآنکه هست گیرند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
خیر عزیز
گر حکم شود که مست گیرند اونوقت اونایی رو که مست نیستن میگیرن
حقوق نجومی البته که وجود داره ولی اگه تعریف واقع بینانه ای از فاصله حقوق کارکنان در بسیاری از ارگان ها داشته باشیم تعریف فوق نجومی هم میشه به کار برد که یک نفر با ساعت ها کار سخت حداکثر یک و نیم دو میلیون دریافتی داره و یک نفر در همان فضا با پشت میز نشینی و اختصاص اضافه کار ناحق حقوق بالایی دریافت میکنه این موضوع رو به عینه می تونیم در زیر مجموعه های وزارت بهداشت ببینیم که کار سخت از آن یک نفر و دریافت حقوق بالا از آن دیگری!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
کلا سيستم دولتي اينه که بار کارها رو دوش کارشناسان بدبخت باشه و بار حقوق و مزايا رو دوش مديران . اگر هم اشتباهي رخ بده بلافاصله اون کارشناس بدبخت بايد جوابگو باشه و فوري اضافه کارشو حقوقشو کم بشه. مديران فقط ارجاع کار ميکنند.
جناب جهانگیری مزاح فرموده اند . . .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
شیطون بلا
میلیون برای دوستان پول خرد حساب میشه ...




خوب هوای همدیگرو دارن ...
کسی که با رابطه استخدام میشه در ظاهر هیچ تخلفی مرتکب نشده ولی آدم وجدانش را قاضی کند عین تخلف و دزدی است. منظور آقای جهانگیری این است که حقوقی که این آقایان دریافت کرده اند برای هر بخش آن یک دلیل وجود داشته که باید عرض کنم وقتی هدف کسب پول بیشتر باشد قانون و دلیل هم برای آن به دنبالش ساخته میشود.
مدیر نباید به خاطر پول کار کند و اگر آقایان خیلی ناراحتند از وضعیت مالیشان در قبال کاری که انجام میدهند خواهشاً کناره گیری کنند چون افراد زیادی هستند که با یک دهم حقوق این آقایان هم حاضر به کار هستند.
قلعه حیوانات چه کتاب خوبیه
لطفا درباره ذخایر انقلاب انقدر بدگویی نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
دوست دارم
با سلام
اگر دولت میخواهد میزان دریافتی نجومی راتعیین نماید میبایست حساب بانکی افراد را در شعب مختلف بانکها مشخص کند . برخی مدیران ارشد بانکها و ادارات مدعی هستند که حقوق نجومی پرداخت نشده لیکن کارمندان تحت امر مدیر مربوطه شاهد خرید حداقل یک یا دو باب آپارتمان در تهران توسط مدیر خود میباشند که باید مشخص شود این پولها از کجا آمده است .
هردولتی هر چه در چنته دارد در 4 سال اول رو می کند....باید هر 4 سال دولت عوض شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
البته چون چیزی در چنته هیچکدام نیست پس فرقی هم نمی کند که عوض شود یا نشود یا اصلا کی بشود کی نشود
البته مديران خلاف نكردند اقاى جهانكيرى خلاف مال شما وامثال شما است كه اينها را مدير كرديد
روحانی پیوست به تاریخ
موضوع در عین جالب بودن ، یکطرفه و کمی دور از اخلاق تنظیم شده چرا که به اصل توضیحات ایشان اشاره نکرده است فقط بنوعی دلواپسی خود را عیان و سعی در القای نظرش بخو اننده داشته .خدا و مردم را خوش نمی آید .
متخلف ما بازنشستگان دولت هستیم که بیش از 30 سال با کمترین حقوق و به کشورمان خدمت کردیم و حالا مدت مدیدی است منتظر دریافت پاداش و هزینه مرخصی های مانده هستیم و پیش خانواده شرمنده شدیم بس که قول پرداخت دروغ شنیدیم.شکایتمان را پیش خدا می بریم.
فیشهای نجومی باعث سلب اعتماد ملت گردید از آن بدتر سایر فساد های قبلی و همچنین مشکلات و ناهنجاری های عمده جامعه زیر فیش های نجومی گم شد و هیچ کس به فکرش نیست
تابناک درمورد ش م بزرگترین بدهکاربانکی وارتباطش با بانک ملت ورستگارسرخه ای گزارشی تهیه کن ابعاد این پرونده به مراتب ازپرونده امیر منصور اریا بزرگتره
دستم بشکند به خاطر آن رای که به روحانی دادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
مگر فرقی دارن اینا همشون سر وته یک کرباسند
صلوات بفرست
خودت را ناراحت نکن
خوب هواي همو دارن
دولت و سازمان مدیریت فقط می خواستند کارمندان عادی دولت و بانکها را نقره داغ کنند که انجام دادند و این وسط یک عده آدم ساده لوح دنبال آنها راه افتادند و دریافتی مدیران هیچ تغییری نکرده است
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
درست علی جان نمونه بارزش حقو ق مرداد مدیران بیمه تعاوان ورشکست شده که بدون هیچ اهمیتی حقوق بالای 100میلیونی دریافت کردند
آقای جهانگیری چندماه دیگه از همین مردم دوباره رای میخواید! آنوقت. ..
آیا در این کشور ما چند نفر مسلمون مدیر و کاردان هست که معتقد باشند (مطابق نهج البلاغه) زندگی مدیر جامعه اسلامی باید همردیف فقیرترین شون باشه تا فقیر احساس کمبود نکند؟
برای دولت جمهوری اسلامی به چنین کابینه ای نیاز داریم. خدایا برسان ...
متاسفانه برخورد با مسائل گوناگون به جای ریشه یابی علمی و اصولی فقط نگاه جناحی شده وهر طرف سعی می کند به نفع خودش و مخصوصا ضرر دیگری موضع بگیرد
رهبری فرمودند که این مدیران خیانت به نظام کردند اما با این دولت...
به نظر من چون که خودشان ذی نفع هستند گذاشتند آبها اا آسیاب بیفتد بعد هم ارام ارام ماست مالی کنند. این مملکت پر از جوان با تجربه و با استعداد است. قحط رجال نیست. این نشان می ده منافعشان و دلیل اصلی اونها برای رسیدن به این پسنهای بالا مسائل شخصی است و نه خدمت به مردم که این طور از این مسئله کوتاه نمی ایند.
دود فيشهاي نجومي، تو چشم كارمندان دون پايه رفت، كاش برملا نمي شد ...
روزی شنیدمشخصی را دستگیر کردن و ایشان در دادگاه گفتن تقصیر اون نبوده صاحب خانه باید درب منزلش راسه قفله میکرده و همچنین مالخر هم گفت از کجا میبایست تشخیص میداد این اجناس سرقتی
جناب آقای جهانگیری به نظر شما مقصر و مجرم کیه - سارق - صاحب خانه - مالخر
مگر حقو ق بگیران نجومی چه کسانی هستند -کسانی از جنس خودشان است اینها باید هوای صنف خودشان را داشته باشند اینها هم مثل خودشان هستند اینها که دوستانشان را رها نمی کنند بیایند هوای امثال ما که بقول خودشان عوام هستیم داشته باشند باز فردا آنها راس کار می روند تا هوای جهانگیری را داشته باشند اینها فقط از ما رای می خواهند تا پلکان نردبان آنها باشیم این قصه از اول هم معلوم بود مثل سقوط هواپیما که همیشه خلبان که می میرد مقصر است
لطفا یکی توضیح بدهد که چرا انتخابات آینده برای روحانی اینقدر مهم شده که چشمش روی همه چیز بسته است و همه باجی جهت اخذ آراء می دهد و شخصیت و خود و اطرافیانش بخاطر این مسئله زیر سوال برده است. آیا بخاطر خدمت به مردم است؟ آیا ایشان عاشق خدمت است؟آیا ایشان عاشق قدرت و ثروت است؟ آیا ایشان دوست دارد دائم از پشت تریبون دیگران را تخریب کند و شب با خیال راحت سرش روی بالش بگذارد و هفت پادشاه را خواب ببیند؟
مدیران متخلف باید اعدام گردند چگونه که یک کارگر نیازمند که از روی نیاز صد هزار تومان دزدی کرده و اعدام میشود باید دزدان میلیاردی هم صد بار اعدام گردند نه یک بار.
آقای جهانگیری عزیز

تو رو خدا قبل ز اظهار نظر یه کم فکر کن
والا به خدا بده
شما آدم حسابی هستی؛ مثلا معاون اول رییس جمهور هستی
آخه یه آدمی مثل شما که نباید اینقدر نسنجیده حرف بزنه برادر!
واي بر ما بجاي اينكه بگوييم 15 مليون دستمزد زير فقر ميگيرند به فكرشان باشيم امديم به 20 نفر كه بيشتر ميگيرن گير داديم
حقوق نجومی را آقایان گرفته اند برای اینکه صورت مساله را پاک کنند می خواهند فوق العاده نخبگی کارمندان امثال بنده را قطع کنند.
باز آیید اندکی موهای خود را فر زنیم بار خود بر پشت اسب و اشتر و قاطر زنیم با نوای بی نوایی رو به نانوایی نهیم پای همراهی به ره اندر پی شاطر زنیم بهر ایجاد تحول چند گاه املت خوریم گاه گاهی هم غذای شام خود در فر زنیم یا که دل از بند غم آزاد چون دریا کنیم وانگهی بیرون رویم و لب به همبرگر زنیم گر به درد درس خواندن مبتلا گشتیم ما بی سوادی پیشه کرده خود به آلزایمر زنیم گر همه رفتند و ما آخر شدیم ای دل منال مشکلی نبود شمارش اول از آخر زنیم ناصوابی خروجی از ورودی ها بود بر دم درهای دل آیید تا فیلتر زنیم بشنویم اقوال را بر پایه ی بشّر عباد بهترین را برگزینیم و بر آن کاور زنیم آن ذخایر کو حقوقات نجومی می خورند کلّهم سرّ النظامِ حرف کم از سِر زنیم مشکل فرهنگ ما از لغو کنسرت است و بس گر نشد آنجا کجا باید کمر را قر زنیم گر نچرخیده است از برجام چرخ زندگی مشکل از برق است باید آمپلی فایر زنیم دوستان را بی مروت از در خود رانده ایم حرف از خواهش چرا با دشمن کافر زنیم ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود رنج دوران را ولش کن یخده کمتر زر زنیم (یخده: همان یه خرده به زبان گفتاری) گر زبانم نیست خوش علمم کمی نم یافته است سر بباید گه گداری بر گری آمر زنیم گر نشد امکان اصلاحات شعری غم مخور می توانیمان چماقی بر سر شاعر زنیم شعر ما پیچید در هم کس نمی داند چه شد نون خود بگرفته در دست و به گود افتر زنیم
خود دولت پیگیر بود حلا زده زیرش که نکنه نکته منفی دولت یازدهم بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
چرا زده زیرش؟

چون احمدی نژاد کنار رفته توهم پیروزی از الان زدن
*
*
*
هیس!!!!!!!!! معاونان فریاد نمیزنند.
خانوما : کی یه جراح بینی خوب سراغ داره؟
اقای جهانگیری سلام طبق اطلاعات واصله حضرتعالی نیز جزو یکی از این حقوق بگیران نجومی بودید و از کارخانه سیمان مبالغ کلانی در یافت کرده اید
چرا از املاك نجومي هيچ خبري نيست؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار