بازدید 4398

از كارگري در تهران تا كارآفريني با دام سبك در سقز/ هر 9 ماه 150 ميليون ريال از پرورش دام سود دارم

کد خبر: ۶۲۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 01 October 2016
در روستاي صالح آباد و در مسافتي چند ده كيلومتري شهرستان سقز طرحي كه به همت بسيج سازندگي براي يك خانواده اجرا شده توانسته است در هر 9 ماه يك بار، 140 الي 150 ميليون ريال سود اوري داشته باشد.

به گزارش «تابناک اقتصادی» به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان بسيج سازندگي، جوانان بسيج سازندگي سفيران كار، تلاش، خدمت و مجاهدت در مناطق مختلف كشور هستند كه اين فوايد گسترده اثبات مي‌كند جريان عظيم بسيج سازندگي را بايد حفظ و تقويت كرد.

در شرايطي كه توجه به امر خودكفايي، اشتغالزايي و قطع وابستگي به خارج از اهميت خاص برخوردار است، تحقق عملي و رويش طرح هاي اقتصاد مقاومتي حتي در روستاهاي دور افتاده و محروم هم مقوله ايست كه بسيج با پتانسل تاثير گذار خود در آن عرصه ها وارد شده و بستر اشتغالزايي و توليد را رقم زده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي، سال ۹۵ را به نام سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نامگذاري كردند كه نشان دهنده اهميت موضوع اقتصاد مقاومتي است. البته براي درك و لمس اين مهم بايد مردم، دستگاه ها و متوليان امور اشتغالزايي و اقتصادي همگي براي تحقق اين مهم گام بردارند تا شاهد ثمره اين طرح ارزشي با رويكرد استقلال و خودكفايي برسيم.

از زاويه ديگر هم بايد گفت كه اقتصاد مقاومتي مي بايست در ميدان عمل نشان داده شود كه اين مهم با همكاري دولت و مجلس در مقام اجرا و قانونگذاري ميسر مي شود.

در سالهاي اخير فعالسازي طرح هاي اقتصاد مقاومتي از راه واگذاري تسهيلات مرتبط در اين خصوص توسط بسيج سازندگي نمود عيني، اجرايي و عملي به خود گرفته و حتي در روستاهاي محروم و دور افتاده شهرستاني نيز به همت بسيج، شاهد فعالسازي اين طرح ها هستيم.

اگر چه اين طرح ها ممكن است كوچك به شمار آيند اما در سطح كلان آورده اي غير قابل چشم پوشي را به ارمغان مي آورند كه از آن به عنوان پايه هاي اوليه توليد داخلي ياد مي شود.

در روستايي صالح آباد و در مسافتي چند ده كيلومتري شهرستان سقز طرحي كه به همت بسيج سازندگي براي يك خانواده اجرا شده بود، علاوه بر اشتغال مجري طرح دو نفر ديگر هم به طور غير مستقيم از آن بهره گرفته اند. طرح مذكور هم توسط يك جوان علاقمند به فعاليت اقتصادي راه اندازي شده است.

جوان 29 ساله ي سقزي است كه با آوردن تسهيلات 15 ميليون توماني از بسيج سازندگي كردستان توانسته است 16 رأس دام سبك را خريداري و در اين حوزه موفق باشد در اين زمينه با وي به گفتگو نشستيم كه در ادامه مي خوانيد؛

*** لطفا خودتان را معرفي كنيد و بفرماييد كه چطور شد تصميم گرفتيد كه به اين كار روي آوريد؟

محمد رئوف ميري متولد 1366 و ديپلم رشته ي حسابداري هستم، هميشه بر اين اعتقاد هستم كه حقيقتا در اين روزها پيدا كردن كار دولتي مشكل است ولي انسان نبايد نااميد شود و در هر عرصه اي كه انگيزه و توان لازم را در خود ديد بايد وارد ميدان فعاليت شود.

طرح بنده از طريق دريافت تسهيلات اقتصاد مقاومتي بسيج سازندگي سپاه و بنا بر انگيزه شخصي داير شده و اكنون خدا را شكر از وضعيت موجود آن راضي هستم.

*** چه مقدار از بسيج سازندگي تسهيلات دريافت كرده ايد و درآمد ساليانه شما در اين راه چقدر است؟

به منظور راه اندازي طرح مبلغ 150 ميليون ريال از بسيج تسهيلات دريافت كرده ام و با آورده شخصي اندك توانسته ام 16 راس دام خريداري كنم. با توجه به وضعيت آب و هوايي مناسب امسال و سال گذشته توانسته ايم هر سال 140 الي 150 ميليون ريال در آمد داشته باشيم جداي از اينكه از فرآورده هاي لبني آن نيز استفاده مي كنيم.

*** چرا عرصه دامپروري را انتخاب كرديد؟

به دليل اينكه در روستا زندگي مي‌كنم و معمولا در روستا كار دامپروري رونق دارد و تعدادي دام سبك نيز در خانه داشتم و همچنين مشاوره‌هاي كارشناسان سازمان بسيج سازندگي كمك بسيار خوبي بود كه راه را براي من روشن كرده و عرصه‌هاي ديگري را معرفي كردند كه بعد از آشنايي با زمينه‌هاي فعاليت اقتصاد مقاومتي، تصميم گرفتم كار دامداري را شروع كنم.

*** آيا در ابتداي شروع كاريتان مطمئن بوديد كه در اين عرصه موفق خواهيد بود؟

در ابتداي كار اطرافيان اعتقاد داشتند كه در اين زمينه ضرر مي كنم و پرورش دام سبك در شأن من نيست اما با توكل به خدا و به نيت جامع عمل پوشاندن به بيانات رهبر انقلاب مبني بر جهاد اقتصادي سود خوبي بدست آوردم .

*** در حال حاضر از كار خود راضي هستيد؟

از اين كار بسيار راضي هستم چراكه از طرفي باعث شد در كنار خانواده ام باشم و ديگر براي كار به شهرهاي ديگر نروم و از طرف ديگر نيز خودم صاحب كار باشم و به آينده اميدوارتر باشم.

در حال حاضر نيز در فصل تابستان كار زراعي انجام مي‌دهم و در فصل سرما به دام‌ها رسيدگي مي‌كنم.

*** سخن آخر شما...؟

در جامعه ما افراد زيادي منتظر شغل دولتي هستند و مي گويند نمي شود كار توليدي انجام داد اما بايد گفت مي شود اما برخي نمي خواهند و يا نمي توانند! با زحمت و ايستادگي هر كاري انجام مي شود.

در پايان ضمن تشكر از بسيج سازندگي شهرستان سقز خصوصاً جناب آقاي ذوقي، از بسيج سازندگي مي خواهم تا در عرصه هاي باغداري و كشاورزي روستاييان را ياري كنند چنانچه ياري ساير نهادها به اهالي روستا موجب دلگرمي ما و عدم مهاجرت به شهرها مي شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار