بازدید 3079

انتخاب مدیر جنجالی فوتبال به ریاست جودو ابطال شد

بعد از ارسال این نامه کمیته ملی المپیک برای اینکه بتواند پاسخگوی IOC باشد در مجمع انتخاباتی فدراسیون جودو نماینده‌ای نداشت و اعلام کرده بعد از این نیز تا زمانی که IOC اجازه ندهد، این روال ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۶۲۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 01 October 2016
بعد از نامه کمیته بین‌المللی المپیک به ایران مبنی بر دخالت دولت در امور فدراسیون‌ها، کمیته المپیک ایران نماینده‌ای را در انتخابات فدراسیون‌ها نخواهد داشت.

به گزارش تابناک ورزشی، به این ترتیب انتخاب محمد درخشان به ریاست فدراسیون جودو ایران در انتخابات اخیر این فدراسیون مورد تایید قرار نگرفته است و قانونی نیست. درخشان که تا همین چند ماه پیش رییس کمیته بازاریابی و اقتصادی فدراسیون فوتبال بود با امدن تاج برکنار شد و جایش را به عابدینی داد. 

اطرافیان رییس فدراسیون نیز بارها در قرارداد جیووا و بلیت فروشی انگشت اتهام به سوی درخشان دراز کرده اند اما وی سکوت کامل اختیار کرده است و در رسانه ها آفتابی نمی شود.

کمیته بین‌المللی المپیک در نامه‌ای به ایران خواست تا در خصوص دخالت دولت در امور فدراسیون‌ها به صورت شفاف پاسخ دهد. این موضوع همچنین از سوی فدراسیون‌های جهانی نیز مورد پیگیری قرار گرفت که به دنبال آن کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در نامه‌ای به فدراسیون‌ها خواست تا اصلاح اساسنامه انتخابات را برگزار نکنند.

بعد از ارسال این نامه کمیته ملی المپیک برای اینکه بتواند پاسخگوی IOC باشد در مجمع انتخاباتی فدراسیون جودو نماینده‌ای نداشت و اعلام کرده بعد از این نیز تا زمانی که IOC اجازه ندهد، این روال ادامه خواهد داشت.

اما حاشیه‌های ورزش ایران به اینجا خلاصه نمی‌شود و با ابلاغ رسمی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال انتخابات فدراسیون تیراندازی، حالا چالش دیگری پیش روی ورزش ایران باز شده که علاوه بر این فدراسیون، تعلیق ایران نگران کننده است.

پیش از این در دوره قبلی IOC از ایران خواسته بود تا فدراسیون‌ها اساسنامه خود را به تصویب مجامع جهانی برسانند که در این بین فدراسیون تیراندازی با کمان و شنا این کار را انجام دادند.

کمیته بین‌المللی المپیک در زمان نزدیکی المپیک ریو به شدت بحث دخالت دولت در امور فدراسیون‌ها را مورد پیگیری قرار داد و کویت یکی از کشورهایی است که به همین دلیل تعلیق شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار