بازدید 5682

مرز باجگیران بازگشایی شد

با توافق به عمل آمده بین مقامات حمل‌ونقلی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان مرز باجگیران از صبح امروز دهم مهر ماه بازگشایی شد.
کد خبر: ۶۲۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 01 October 2016
با توافق به عمل آمده بین مقامات حمل‌ونقلی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان مرز باجگیران از صبح امروز دهم مهر ماه بازگشایی شد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی این سازمان با بیان این خبر گفت: این توافق در راستای توسعه مناسبات حمل و نقلی و تجاری بین دو کشور ایران و ترکمنستان صورت گرفت و مرز باجگیران بر روی مسافران و خودروها بازگشایی شد و به حالت عادی بازگشت.

محمدجواد عطرچیان با بیان این‌که این توافق طی مذاکرات و تلاش‌های به عمل آمده از سوی دو هیأت ایرانی و ترکمنی و در راستای توسعه مناسبات تجاری انجام گرفت، گفت: این اقدام قدم بسیار مثبتی در زمینه توسعه حمل و نقل و توسعه مراودات بازرگانی میان دو کشور خواهد بود.

وی یادآورشد: در مورد سایر مسائل و مشکلات بین دو کشور در حوزه حمل‌ونقل، مقرر است با پیگیری‌های به عمل آمده، نتایج از طریق مجاری دیپلماتیک بررسی و اعلام‌نظر شود.

گفتنی است، پیش از این عطرچیان از ارائه سه پیشنهاد ایران به ترکمنستان ازجمله لغو کامل عوارض برای دو کشور، بازگشت رقم عوارض به روال سابق یعنی قبل از ماه آگوست میلادی(مرداد) و ادامه روال فعلی (با توجه به اینکه اصلا به ضرر ایران نیست) خبرداده بود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار