بازدید 5080

اختلاف سعودی‌ها درباره تبریک سال نو!

درآستانه پایان یافتن سال هجری قمری، فتواهای متفاوت مفتی‌های سعودی درباره جایز بودن یا نبودن تبریک گفتن سال نو، باعث بحث و جدل سعودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی شده است.
کد خبر: ۶۲۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 01 October 2016
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بسیاری از کاربران سعودی در شبکه های اجتماعی فتواهای متفاوت مفتی ها سعودی را منتشر کردند، که برخی تبریک گفتن فرا رسیدن سال جدید را حرام و برخی جایز دانسته اند.

روزنامه الحیات لندن نوشت، برخی از کاربران از جمله فتوای منتسب به کمیته دائم پژوهش های علمی و فتوای عربستان به شماره 20795 را منتشر کردند که تبریک و تهنیت گفتن به مناسبت سال جدید هجری قمری را مجاز نمی داند "زیرا مشروع نیست".

در همین راستا، هیئت علمای ارشد سعودی در مطلبی در صفحه تویتر خود فتوای عبدالعزیز بن باز رئیس سابق خود را منتشر کرد که پاسخ دادن به تبریک سال جدید را مساله ای نمی داند.
در این مطلب آمده است: پایه و اساسی دینی برای تبریک گفتن سال جدید نداریم اما اگر کسی تبریک گفت؛ مسئله ای نیست که به آن پاسخ دهید و بگویید "برای شما هم. از خدا برای شما خیر و خوبی مسئلت می کنم و یا نظایر آن"

فتوای بن باز که پاسخ دادن به تبریک را جایز می داند، با فتوای بن عثیمین همخوانی دارد. براساس فتوای بن عثیمین، تبریک سال نو جایز نیست، اما پاسخ دادن به آن از باب خیر خواهی برای دیگران اشکالی ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار