بازدید 2846

طرح تحریم کنگره علیه سپاه؛ کینه پوسیده گاوچران‌ها علیه درخت تنومند انقلاب

کد خبر: ۶۲۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ 01 October 2016
کمیته فرعی امور تروریسم، منع گسترش تسلیحاتی و تجارت وابسته به کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طرح موسوم به «قانون تحریم‌های سپاه پاسداران ایران» را طی چند روز آینده به بحث و رای خواهد گذاشت.

در صورت تصویب این طرح، که با حمایت 12 نماینده جمهوریخواه مجلس پیشنهاد شده، وزیر خزانه داری آمریکا موظف می‌شود در مدت 30 روز با ارایه گزارشی به کنگره تعیین کند که آیا سپاه پاسداران ایران دارای مشخصات لازم برای تعیین شدن به عنوان یک نهاد تروریستی می‌شود یا خیر.

در این طرح همچنین این پرسش مطرح میشود که آیا هیئت مدیره نهادی که توسط اعضای سپاه یا توسط نمایندگان و نهادهای تحت کنترل اعضای سپاه اداره می‌شوند، نهادی تحت کنترل دولت جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند یا خیر.

مساله سوم مدنظر این نمایندگان پاسخ به این پرسش است که چه عواملی در تعیین کنترل و منافع کنترل ذکر شده از سوی وزیر خزانه‌داری آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حال نمایندگان مجلس به این اقدام کنگره آمریکا واکنش نشان دادند.

آمریکا در مقابله با سپاه پاسداران تنها و منزوی است/سپاه، دشمن اصلی سیاست های مزدورانه آمریکا در منطقه است

ابوالفضل حسن بیکی، در واکنش به تدوین طرحی در کمیته امور تروریسم مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: از آغاز انقلاب اسلامی یکی از مهم ترین حرکت های آمریکا حذف سپاه بوده، زیرا بر اساس فرمایش امام خمینی(ره)، سپاه پاسداران بازوی انقلاب است و آمریکایی ها همواره سعی کردند که این بازو را قطع کنند.
ابوالفضل حسن بیکی

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آمریکا در ادوار مختلف به دنبال ضربه زدن به سپاه بوده و در این مسیر قانون گذاران این کشور قوانین بسیاری را علیه جمهوری اسلامی و سپاه تدوین کردند، در شرایط کنونی ایالات متحده می داند که محوریت و الگوی مقاومت در منطقه و کل دنیا، سپاه پاسداران است و این مسائل موجب افزایش دشمنی های این کشور علیه این نهاد می شود.

وی افزود: در شرایط کنونی روش و منش سپاه برای تمام کشورها الگو شده، از طرف دیگر در بحث مقاومت، سپاه در حال آموزش به نیروها در کشورهای ظلم دیده است، البته خوشبختانه سپاه پاسداران روز به روز در حال قدرتمند تر شدن است.

حسن بیکی با اعلام اینکه امروز سپاه پاسداران، دشمن اصلی سیاست های مزدورانه آمریکا در منطقه است، گفت: تدوین قوانین داخلی در آمریکا علیه سپاه، نمیانگر این است که مقامات ایالات متحده در مقابله با این نهاد انقلابی تنها و منزوی است و هیچ کشوری رغبتی برای همراهی با آنها ندارد.


آمریکا کینه کهنه و خاصی نسبت به سپاه پاسداران دارد

ابوالفضل ابوترابی، در واکنش به تدوین طرحی در کمیته امور تروریسم مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: آمریکا در ادوار مختلف از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مطنقه زخم و ضربه خورده و در این مدت تمام تلاش خود را برای مقابله با سپاه صورت داده، اما خوشبختانه نه تنها نتوانسته آسیبی به این نهاد انقلابی وارد کند، بلکه اقدامات این کشور موجب تقویت و قدرتمندتر شدن سپاه شده است.
ابوالفضل ابوترابی

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سپاه پاسداران از آغاز انقلاب تاکنون مأموریت های متعددی را انجام داده و اخیرا نیز رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تأکید کردند که سپاه باید در تمام عرصه به ویژه حوزه فرهنگی، اقتصادی، مبارزه با تروریسم، صنعت، محرومیت زدایی و نظامی حضور داشته باشد.

وی با اعلام اینکه آمریکا کینه و اداوت کهنه و خاصی نسبت به سپاه پاسداران دارد، افزود: در شرایط کنونی دشمنان ضربات جدی از سپاه پاسداران در عرصه بحران سوریه و عراق خورده اند، حال در همین راستا به حمله به سپاه، به دنبال اجرایی کردن پروژه نفوذ در جمهوری اسلامی است.

ابوترابی تصریح کرد: سپاه در شرایط کنونی بزرگترین سد در برابر اجرای طرح های آمریکایی علیه ملت ایران است، از این رو رسانه های غربی در چند ماه اخیر هجمه های بسیاری را علیه سپاه در عرصه خلیج فارس و منطقه صورت داده اند تا به این وسیله در داخل کشور تفرقه و اختلاف نظر ایجاد شود.

طرح تحریمی ضد سپاه مغایر روح برجام است

مسعود گودرزی در گفت وگو با خانه ملت، در واکنش به تدوین طرحی در کمیته امور تروریسم مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: این اقدامات آمریکایی ها نشان دهنده رویکرد دو گانه و مواضع یک بام دو هوای آن ها نسبت به ایران است.
مسعود گودرزی

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آمریکایی ها بر اساس منافع ملیشان دست به قانون گذاری می زنند و این مسئله یک امر معمول و طبیعی در هیأت حاکمه ایالات متحده است.

وی افزود: تلاش آمریکا برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی از طریق اعمال تحریم، برای نخستین بار نیز که صورت می گیرد، منتهی بعد از تصویت برجام، رئیس جمهور آمریکا متعهد شد که مصوبات ناقض برجام را وتو کند و تاکنون نیز این اقدام را انجام داده است.

گودرزی با انتقاد از استانداردهای دو گانه آمریکا در موضوع تروریسم، گفت: به طور حتم موضوع تروریسم باید تعریف دقیق و روشنی داشته باشد، زیرا در شرایط کنونی حتی برخوردهای صدگانه با تروریسم انجام می شود و هر کشوری برای تأمین منافعش از تروریسم استفاده می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: اظهارات آمریکا درباره سپاه پاسداران، ادعاهای تکراری و پوسیده است و این مسائل دیگر در منطقه و عرصه بین الملل خریدار ندارد.

وی ادامه داد: البته آمریکا با سیاه نمایی بر علیه ایران، به دنبال ایجاد موانع در عرصه بین الملل برای متنفذ نشدن جمهوری اسلامی از شرایط پسابرجام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه اقدامات ضدایرانی آمریکا به ویژه تدوین طرح تحریمی ضد سپاه مغایر روح برجام است، گفت: این اقدامات شرایط و فضای ایجاد شده پس از توافق هسته ای را بر هم میزند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار