بازدید 1958

انتقاد روحانی از تزریق ناامیدی به جامعه

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری برای نخستین بار از منتقدان پیوستن ایران به FATF انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم در کشور پولشویی انجام شود، گفت: وقتی با این هدف اقداماتی را آغاز می‌کنیم، به یکباره FATF موضوعی ناپاک جلوه داده می‌شود!
کد خبر: ۶۲۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ 01 October 2016

دنیای اقتصاد: حسن روحانی، رئیس‌جمهوری برای نخستین بار از منتقدان پیوستن ایران به FATF انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم در کشور پولشویی انجام شود، گفت: وقتی با این هدف اقداماتی را آغاز می‌کنیم، به یکباره FATF موضوعی ناپاک جلوه داده می‌شود!

رئیس‌جمهوری عصر چهارشنبه در ادامه سی‌و یکمین سفر استانی‌اش به قزوین در جلسه سرمایه‌گذاری و توسعه استان قزوین بابیان اینکه ما به‌دنبال اجرای قوانین خودمان بوده و قصد داریم با تروریسم از لحاظ مالی و بانکی نیز مبارزه کنیم، تصریح کرد: برای مبارزه با سوء‌استفاده از تروریسم باید قانون و مقررات لازم را داشته باشیم و بدون شک برخی از این موارد باید در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد و مجلس شورای اسلامی پیش از این درباره پولشویی، قوانینی تصویب کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی در ادامه گفت: باید در رابطه با همه مسایل کشور در خصوص پولشویی و مبارزه با تروریسم از لحاظ مالی اقداماتی انجام داده و آن را به دنیا اعلام کنیم تا بدون دلیل به ما تهمت نزنند. همچنان که در موضوع هسته‌ای همه مساله ما این بود که در مذاکرات به دنیا ثابت کنیم که به‌دنبال ادعاهای واهی مطرح شده از سوی آنها نیستیم و در نهایت نیز آژانس بین‌المللی اتمی، پرونده ایران را خاتمه یافته اعلام کرد. رئیس شورای عالی امنیت ملی افزود: درباره موضوع هسته‌ای یک عده ما را به ساده‌لوحی متهم می‌کردند و با قاطعیت اعلام می‌کردند که مگر امکان‌پذیر است که پرونده ایران بسته شود، اما اکنون که این موضوع انجام شده به جای تشکر و قدردانی از ملت و صاحبنظران، همچنان به‌دنبال مخالفت هستند. رئیس‌جمهوری تاکید کرد: در یک مبارزه حقوقی، فنی و سیاسی، موفق شدیم و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پرونده کشورمان را بست و اکنون هم در رابطه با مساله پولشویی و مبارزه با تروریسم اگر با اقداماتی بتوانیم به دنیا ثابت کنیم که به‌دنبال پولشویی و حمایت از تروریسم نیستیم آیا این موضوع اشکال دارد؟ روحانی در بخش دیگری از سخنانش، توجه به موضوع گردشگری و سرمایه‌گذاری در این عرصه را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر دولت به فکر نوسازی ناوگان هوایی است این موضوع به‌خاطر راحتی مردم و تحول در عرصه گردشگری است، اما گویا عده‌ای از راحتی مردم ناراحت هستند.

رئیس‌جمهوری در ادامه سخنانش در این جلسه با تاکید بر اینکه هیچ کشوری با انزوا نمی‌تواند به جایگاه مطلوب پیشرفت و توسعه برسد، گفت: تمام تلاش دولت این بوده که موانع را از پیش سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی بردارد. او افزود‌: عده‌ای چنین تصور می‌کنند که نباید با طرف خارجی مذاکره کرد در حالی که تقویت روابط با کشورهای خارجی یک فرصت تاریخی است و از لحاظ اقتصادی و علمی، بسیار حائز اهمیت است. روحانی گفت: زمانی که مذاکرات انجام می‌شد عده‌ای ابتدا چنین اعلام می‌کردند که برجام هیچ تاثیری ندارد، اما زمانی که احساس کردند، موثر واقع شده می‌گویند چرا تاثیرش بیشتر و کامل‌تر نیست. باید توجه داشت که آثار تفاهمات خارجی یک روزه نمایان نمی‌شود.

سبک دولت قبل تاقیامت نتیجه نمی‌داد

روحانی با بیان اینکه مذاکره با طرف خارجی مانند معامله تجاری است، گفت: اگر در مذاکره یکی از طرفین به‌دنبال کسب صد در صد مطالبات خود باشد دیگر مذاکره معنا ندارد و در دنیای سیاست، مذاکره انجام می‌شود تا طرفین با پیشنهادهای مختلف روی موضوعات مختلف، به توافق برسند. رئیس‌جمهوری تصریح کرد: ما در جریان مذاکرات به‌دنبال انتشار، قرائت اعلامیه و بیانیه نبودیم، به مانند سبکی که قبل از این دولت جریان داشت. به گزارش خبرگزاری فارس او افزود: باید بدانیم سبک دولت قبلی تا قیامت هم جواب نمی‌دهد.

انتقاد از آتش زدن سفارتخانه‌ها

روحانی گفت: دولت در 3 سال گذشته به‌دنبال ایجاد آرامش در فضای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و روابط خارجی بود و تا پایان این مسیر را ادامه خواهد داد؛ البته گاهی از اوقات عده‌ای اقداماتی از جمله آتش زدن یک سفارتخانه را انجام می‌دهند که خارج از کنترل است، اما معتقدیم همه مسائل خود را در عرصه بین‌الملل باید حساب‌شده حل و فصل کنیم. رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه هدف برجام ایجاد گشایش بود، تصریح کرد: در جریان توافق هسته‌ای به‌دنبال ایجاد شرایط مناسب بودیم تا به‌واسطه آن هر روز یک گشایشی حاصل شود و امروز خوشبختانه در این مسیر قرار گرفته‌ایم و مخالفت‌هایی که انجام می‌شود، برای این است که چرا میزان این گشایش‌ها کمتر است. رئیس‌جمهوری بابیان اینکه مسائل مختلفی با غرب داریم که باید حل و فصل شود، اما زمانی که با این نیت، اقدامی انجام می‌دهیم، داستان جدیدی ایجاد می‌شود، گفت: ما کشوری هستیم که در نقطه نخست مقابله با تروریسم قرار داریم که یک دفعه FATF را نجس اعلام می‌کنند. به گزارش «ایرنا» او همچنین گفت: مهم‌ترین هدف دولت تدبیر و امید ایجاد آرامش در کشور و گشایش در روابط خارجی بود که امروز به این مهم نائل آمد.

نباید فکر کنیم همه دشمن هستند

روحانی همچنین روز پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان قزوین، با تاکید بر اینکه برای پیشرفت و تعالی کشور راهی جز اعتدال وجود ندارد، اظهار کرد: اعتدال باید در سیاست داخلی و خارجی ما نمود داشته باشد. همانطور که نباید در ارتباط با دیگران احساس کنیم که همه آنها دوستدار ما هستند در عین حال نباید این دید را نیز نسبت به جهان داشته باشیم که همه دشمن و خائن هستند. روحانی همچنین هدف اصلی همه مسوولان را پیشرفت و اعتلای ایران و اسلام برشمرد و گفت: ایستادگی در برابر یکدیگر تحت عنوان حزب و گروه، خدمت به مردم نیست. اگر به این مردم و کشور خدمت کردیم، برنده هستیم و گرنه زیان کرده‌ایم.

تخریب دولت شرعا حرام است

رئیس‌جمهوری با طرح این پرسش که «چطور می‌شود یک مسلمان ایرانی و علاقه‌مند به نظام مرتب به جامعه یاس و ناامیدی تزریق کرده و فکر کند تضعیف دولت او را بالا می‌برد»، گفت: تضعیف و تخریب دولت شرعا حرام و قانونا و از لحاظ منافع ملی، خلاف است و تخریبگری برای تخریبگر هم خاصیت نخواهد داشت؛ چراکه مردم ایران اسلامی فکور و آگاه هستند و خوب می‌فهمند و محاسبه می‌کنند. به گزارش خبرگزاری مهر روحانی افزود: خدا نیامرزد آنهایی که تزریق یاس و ناامیدی در قلوب مردم می‌کنند؛ چراکه یاس و ناامیدی کفران مسیر حق و کفران نعمت‌های خداست و انسان مسلمان باید به آینده امیدوار باشد و تسلیم ناامیدی نشود.

سفر غیررسمی به سرخه

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری مهر، روز گذشته رئیس‌جمهور در سالگرد فوت پدرش وارد سرخه در استان سمنان شد و پس از قرائت فاتحه در مزار والدین خود، این شهر را ترک کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار