بازدید 4257

بشار جعفری: خون مردم سوریه برای تجارت نیست/اسد را به میل واشنگتن تغییر نمی‌دهیم/آمریکا بابت حمله دیرالزور عذرخواهی نکرد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای با شبکه خبری راشاتودی از مداخله‌جویی‌های کشورهای غربی در امور داخلی کشورش انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۲۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۱ 01 October 2016

به گزارش فارس، بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای با شبکه خبری راشاتودی از مداخله کشورهای خارجی در امور داخلی سوریه انتقاد کرد و گفت: «خون مردم سوریه برای تجارت نیست.»

وی در این مصاحبه تأکید کرد آینده سوریه بایستی توسط مردم این کشور و بدون مداخله کشورهای دیگر تعیین شود. بشار جعفری گفت که دولت سوریه با گروه‌های تروریستی مانند جبهه‌النصره، داعش، احرارالشام و غیره بر سر آینده سوریه گفت‌وگو نمی‌کند. 

این دیپلمات سوری در پاسخ به سوال مجری شبکه مبنی بر اینکه آیا بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از حمایت مردم این کشور برخوردار است گفت: «گر مردم حامی بشار اسد نبودند، او قادر به ادامه کنترل کشور نبود.»

بشار جعفری گفت: « بشار اسد، رئیس‌جمهور منتخب مردم سوریه است، ما او را به خاطر اینکه آمریکا یا فرانسه او را دوست ندارد، تغییر نمی‌دهیم.»

نماینده سوریه در سازمان ملل در پاسخ به سوالی درباره آماده شدن ارتش این کشور برای حمله زمینی به حلب گفت که دمشق مصمم به آزادسازی حلب و تمامی مناطق اطراف آن است. 

وی گفت ارتش در حلب در حال نبرد با گروه‌هایی است که علناً گفتند هدفشان بر هم زدن توافق آتش‌بس سوریه و آمریکا است و آنها دقیقاً همین کار را انجام دادند. 

بشار جعفری با بیان اینکه آمریکایی‌ها بابت حمله به ارتش سوریه در نزدیکی دیرالزور عذرخواهی نکردند گفت که آنها با حمایت گروه‌های تروریستی به کاروان کمک‌های انسان‌دوستانه حمله کرده و سپس با متهم کردن روسیه گفتند که ما در دیرالزور مرتکب اشتباه شدیم و روس‌ها هم در نزدیکی حلب. او گفت که آمریکایی‌ها به این طریق در حال ساده‌سازی مسائل و بهره‌برداری از آن به نفع خودشان هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی