بازدید 9459
۴
ییمانه اقتصادی

از «حذف یارانه ۲۰۰ هزار نفر» تا «گران شدن لوازم خانگی»

این پیمانه اقتصادی موضوعاتی همچون: قیمت انواع نفت خام، موضع لوک اویل در مقابل کاهش تولید نفت، بازگشت ثبات به قیمت مواد غذایی، افزایش اونس طلا، رکود در بازار سکه، تغییرات فروش دلار، یورو و درهم در هفته گذشته، توزیع 15 هزار تن برنج و شکر در بازار، گران ترین و ارزان ترین خانه های تهران، کاهش نرخ اجاره بها در پاییز، حذف یارانه 200 هزار نفر، گرانی در بازار لوازم خانگی و رشد 69 درصدی صادرات ترکیه به ایران را در بر دارد.
کد خبر: ۶۲۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷ 30 September 2016
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار طلا، سکه، ارز، نفت و... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، این پیمانه اقتصادی موضوعاتی همچون: قیمت انواع نفت خام، موضع لوک اویل در مقابل کاهش تولید نفت، بازگشت ثبات به قیمت مواد غذایی، افزایش اونس طلا، رکود در بازار سکه، تغییرات فروش دلار، یورو و درهم در هفته گذشته، توزیع 15 هزار تن برنج و شکر در بازار، گران ترین و ارزان ترین خانه های تهران، کاهش نرخ اجاره بها در پاییز، حذف یارانه 200 هزار نفر، گرانی در بازار لوازم خانگی و رشد 69 درصدی صادرات ترکیه به ایران را در بر دارد.

قیمت انواع نفت خام

به گزارش «تابناک اقتصادی» در بازارهای جهانی، هر بشکه نفت خام پایه آمریکا و برنت با کاهش قیمت فروخته شدند. به طوریکه هر بشکه نفت خام پایه آمریکا با کاهش 22 سنت نسبت به روز گذشته با قیمت 47 دلار و 77 سنت معامله شد. همچنین هر بشکه نفت خام برنت نیز با کاهش 73 سنت نسبت به روز قبل با 48 دلار و 83 سنت قیمت گذاری شد. در معاملات جهانی نفت خام، بر خلاف WTI و برنت، نفت خام اوپک با افزایش قیمت همراه بود. به طوریکه هر بشکه نفت خام اوپک با 2 دلار و 4 سنت افزایش نسبت به روز قبل با قیمت 44 دلار و 34 سنت فروخته شد.

لوک اویل آماده کاهش تولید نفت نیست

واگیت الکپروف، مدیر ارشد اجرای شرکت لوک اویل، بزرگ ترین شرکت نفتی روسیه گفت این شرکت آماده نیست تا تولید خود را کاهش دهد اما در صورتی که روسیه به اقدامات تثبیت بازار نفت بپیوندد، این شرکت نیز از این اقدامات تبعیت خواهد کرد.

بازگشت ثبات به قیمت مواد غذایی

بانک مرکزی گزارش خرده‌فروشی مواد غذایی در هفته منتهی به دوم مهرماه سال 95 را منتشر کرد. بر اساس این گزارش قیمت چهار گروه مواد غذایی کاهش یافته، قیمت سه گروه ثابت بوده و قیمت چهار گروه دیگر هم افزایش اندکی را تجربه کرده است. به نقل از اقتصاد نیوز، بر اساس این گزارش در هفته مذکور قیمت‌ها کمتر از یک درصد رشد داشته و بیشترین افزایش قیمت مربوط به افزایش 0.8 درصدی قیمت برنج است. اما در مقابل قیمت میوه‌های تازه 4.5 درصد کاهش یافته است. در هفته مورد بررسی قیمت لبنیات، روغن نباتی و حبوبات ثابت بوده است. 

از «» تا «»

افزایش اونس جهانی طلا

به گزارش «تابناک اقتصادی» در معاملات بازار جهانی فلزات گران بها، هر اونس طلا با افزایش 6 دلاری نسبت به روز گذشته با قیمت 1325 دلار و 8 سنت فروخته شد. همچنین هر اونس نقره با 19 دلار و 41 سنت قیمت گذاری شد که نسبت به روز گذشته 17 سنت افزایش داشت. به گزارش رویترز، به دنبال نگرانی ها در مورد دویچه بانک که یکجا فروش های شدیدی در بازار اوراق قرضه به راه انداخت و تمایل برای ریسک کردن را کاهش داد، قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت اما تقویت ارزش دلار مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شد.

رکود نسبی بازار سکه با نزدیک شدن به محرم

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر با اشاره به نزدیک شدن به فضای محرم در مورد وضعیت بازار طلا و سکه عنوان کرد:‌ طی دو ماه گذشته با رکود نسبی در بازار طلا و سکه همراه بودیم، اما مطمئنا با توجه به نزدیکی ماه محرم باز هم فضای رکود نسبی در بازار حاکم خواهد بود.

فراز و فرود دلار، یورو و درهم امارت در هفته اول پاییز

نرخ فروش دلار آمریکا، یورو و درهم امارات در بازار آزاد هفته اول پاییز به روایت نمودار قابل مشاهده است.


توزیع ۱۵هزارتن برنج و شکر در بازار

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره قیمت برنج و شکر عرضه شده توسط دولت اظهارداشت: ما به قیمت مصوب این اقلام را عرضه خواهیم کرد که براین اساس قیمت هرکیلوگرم  برنج زیر ۴ هزارتومان و شکر ۲۵۲۰ تومان خواهد بود. به گفته معروفان در این ایام ۱۰ هزارتن برنج و ۵ هزارتن شکر توزیع خواهد شد. به گزارش مهر، وی با بیان اینکه در بازار هم برنج داخلی و هم نوع خارجی آن وجود دارد، اضافه کرد: ما نیز به منظور تنظیم بازار و  بخاطر اینکه قیمت‌ها بالا نرود، در این مساله ورود می‌کنیم.

قیمت گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌های محله‌های تهران

طبق آمار بانک مرکزی در شهریور ماه، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۸۹.۲ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۲۱.۴ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. همچنین بیشترین خرید و فروش مسکن مربوط به خانه هایی با متراژ 50 تا 80 متر بوده است. به گزارش ایلنا، در جدول زیر قیمت خانه در محله هایی که در شهریور ماه گران‌ترین و ارزان‌ترین معاملات را داشتند آمده است:


از «» تا «»

کاهش نرخ اجاره‌بها در پاییز

حسام عقبایی با اشاره به وضعیت بازار اجاره‌بهای مسکن در کشور اظهار کرد: فصل نقل‌و انتقالات (تابستان) چند روزی است تمام شده و وارد فصل پاییز شده‌ایم، معمولا در فصول پاییز و زمستان کمتر شاهد جابجایی‌ها در بازار اجاره مسکن هستیم.رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: در حوزه اجاره‌نشینی نقل و انتقالات در نیمه دوم سال مقداری کاهش می‌یابد و این مسئله روی نرخ اجاره بها تاثیر می‌گذارد. به گزارش تسنیم، وی با بیان این‌که متقاضیان اجاره‌نشینی به طور معمول کمتر می‌شود، ادامه داد: همین مسئله می‌تواند عاملی تاثیرگذار روی قیمت‌ها باشد به طوریکه با کاهش تقاضا در این بخش شاهد کاهش 2 تا 3 درصدی نرخ اجاره‌بهای مسکن کشور در پاییز و زمستان خواهیم بود.

یارانه ۲۰۰ هزار نفر حذف شد

معاون وزیر کار با بیان اینکه در ۵ماهه امسال یارانه بیش از۲۰۰هزار نفر حذف شد، گفت:دولت قصد حذف گسترده یارانه‌بگیران را ندارد و فقط یارانه خانوارهای با درآمد بیش از ۳۵ میلیون تومان حذف می شود. به گزارش مهر، احمد میدری با بیان اینکه قانون بودجه امسال، دولت را مکلف به حذف یارانه ۲۴ میلیون نفر از جمعیت کشور کرده بود، گفت : بر اساس این قانون اگر دولت به وظیفه خود عمل نمی‌کرد تخلف تلقی می شد و مشمول مجازات است.

لوازم خانگی گران شد

حدود دو هفته پیش بود که جمعی از مسئولان اتحادیه لوازم خانگی به این بازار رفتند تا آخرین التیماتوم را به فروشندگان لوازم خارجی قاچاق بدهند. براساس این طرح، فروشندگان تا ۱۵ مهر مهلت پیدا کردند تا برای لوازم خانگی موجود در مغازه‌های خود فاکتور تهیه کنند در غیراینصورت کالاهای آنها قاچاق محسوب شده و جریمه می‌شوند. البته طرح مبارزه با قاچاق کالا در سال‌های گذشته هم به اجرا رسید. طرحی تکراری که تاکنون هیچ  اثری در عرضه کالاهای قاچاق در بازار نداشته است؛ چرا که طی این سالها حجم  ورود قاچاق به کشور بیشتر هم شده است. بطوری که به گفته سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا، ۱۵ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد شده و در واحدهای صنفی عرضه شده است. به گزارش مهر، اما حالا پس از گذشت بیش از یک هفته از طرح مبارزه با قاچاق کالا، کسبه بازار از تغییر قیمت‌ها تا دو سه روز آینده خبر می‌دهند. به گفته آنها نه تنها اجناس قاچاق بلکه سایر کالاهایی که از سوی واردکنندگان رسمی و تولیدکنندگان در بازار عرضه می‌شود نیز ۱۰ تا ۱۲ درصد گران خواهد شد.

از «حذف یارانه ۲۰۰ هزار نفر» تا «گران شدن لوازم خانگی»

این روزها بازار امین‌حضور مملو از مشتریانی است که برای پیدا کردن اجناس موردنظرشان از این مغازه به مغازه دیگر می‌روند تا شاید بتوانند قبل از گرانی، لوازم خانگی مورد نیاز خود را خریداری کنند. مشتریان، نگران به قیمت کالاها نگاه می‌کنند؛ جاروبرقی که هفته پیش برای خرید آن آمده بودند و نخریدند، امروز ۱۰۰ هزار تومان گران شده است.

رشد ۶۹ درصدی صادرات ترکیه به ایران

صادرات ترکیه به ایران در هشتمین ماه سال جاری میلادی با رشد ۶۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۶۲ میلیون دلار رسید اما واردات ترکیه از ایران در این ماه ۱ درصد کاهش یافت. به گزارش تسنیم، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می دهد مبادلات تجاری ایران و ترکیه در 8 ماه نخست سال جاری میلادی با افت 7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. مبادلات تجاری دو کشور که در ماه های ژانویه تا اوت 2015 بالغ بر 6.815 میلیارد دلار گزارش شده بود در 8 ماهه نخست امسال به 6.321 میلیارد دلار کاهش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
هر چي سنگه مال پاي لنگه ، فقط به مردم عادي ظلم ميشه و فشارها فقط روي مردم عاديست .
باید مجلس با کمک دولت بخاطر کمتر شدن نرخ طلاق و بهتر شدن شروع زندگی تازه زوج ها مصوبه ای را برای خرید جهاز زوجین نهایی کند و تصویب کند تا وضع جوانها از این که هست بدتر نشود . مثلا بن خرید کالاهای محصولات داخلی به ارزش 20 میلیون تومان بصورت فوری و بدون ضامن برای خرید یخچال و گاز و فرش و تلویزیون و وسیله های ریز اشپزخانه به تازه زوج ها اهدا کنند با سود 4 درصد و مدت پرداخت طولانی . اجاره بها هم در حال حاظر خیلی کمر شکن است که باید فکری کنند مسئولان دولتی . در حال حاظر هشتاد درصد زن و شوهرها دستشان خالی است و هیچ ارگانی هم بفکر ملت نیست . ممنون از سایت
بلايي كه سر مردم از طرف خودرو سازا اومد حالا از طرف لوازم خانگي خواهد اومد مردم تا كي بايد تاوان ندانم كاري هاي دولتي هارا بدهند
این گرانی ها ناشی از بکفایتی سیستم و مسئولین است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل