بازدید 3598

پوتین: آمریکا وعده خود در سوریه را اجرا کند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، گفت: آمریکا وعده خود را برای جدا کردن گروه های معارض از تروریست های ضد سوری اجرا کند.
کد خبر: ۶۲۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰ 30 September 2016
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، گفت: آمریکا وعده خود را برای جدا کردن گروه های معارض از تروریست های ضد سوری اجرا کند.

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد: رئیس جمهوری روسیه و صدر اعظم آلمان در رایزنی تلفنی خود در باره اوضاع سوریه و آتش بس در این کشور گفت وگو و تبادل نظر کردند.

دو طرف در این مذاکره بر ضرورت انسجام تلاش های جامعه جهانی برای تداوم آتش بس در سوریه مطابق توافق 9 سپتامبر (19 شهریور) روسیه و آمریکا در ژنو تاکید کردند.

کاخ کرملین افزوده است: رئیس جمهوری روسیه در این گفت وگو بار دیگر بر اهمیت انجام وعده های طرف آمریکایی برای جدا کردن گروه های معارض سوری میانه رو از گروههای تروریستی اشاره کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: روسیه به تلاش های خود برای دستیابی به صلح و آرامش پایدار در سوریه و بهبودی وضع انسانی در این کشور ادامه خواهد داد.

روسیه در ماه های اخیر بارها از آمریکا برای تعلل و خودداری از جدا کردن معارضان سوری میانه رو از گروههای تروریستی ضدسوری انتقاد کرده است.

آمریکا براساس توافق ژنو با روسیه متعهد به جدا کردن گروههای مسلح موسوم به معارضان تحت الحمایه واشنگتن از تروریست ها به ویژه جبهه النصره، مبارزه مشترک با گروههای تروریستی، همکاری در کمک رسانی به ساکنان حلب و تسهیل در روند مذاکرات حل سیاسی بحران سوریه شده، ولی تاکنون اقدامی انجام نداده است.

رئیس جمهوری روسیه پیشتر نیز گفته بود: آمریکا با مشکلاتی (در سوریه) برخورد کرده است و بخش اصلی آن هم مربوط به این موضوع می شود که نمی تواند معارضان سوری را از عناصر تروریستی و نیمه تبهکار جدا کند.

لاوروف نیز در گفت وگوی تلفنی با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از فهرست این کشور در مورد گروه های مسلح معارض تحت کنترل واشنگتن انتقاد و اعلام کرد که شماری از گروههای اعلام شده همکار گروه تروریستی جبهه النصره هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی