بازدید 26616
۱
بسته خبری «تابناک»؛

برگزاری کنسرت در قم و درخواست برای برخورد شدید با آن /نظر امام درباره فیلمی از مهرجویی/هالک ایرانی به جای سوریه به آمریکا می‌رود

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «مرزبانان ایرانی به سوی پاکستان آتش گشودند »، «برخی انقلابیون بی‌سروصدا سقوط کردند»، «اشتباه خنده دار وزیر استرالیایی در تهران »، «پاسخ بقایی به عارف» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۲۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷ 29 September 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

عیادت عارف از اولین وزیر نفت جمهوری اسلامی

عارف در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز فرصتی دست داد تا خدمت آقای مهندس علی‌اکبر معین‌فر برسم. چندی وقتی بود که شنیده بودم کسالت دارند. الحمدلله در ملاقاتی که با ایشان داشتم حالشان مساعد بود. آقای معین فر از چهره‌های ماندگار دانشکده فنی دانشگاه تهران هستند و فعالیت‌های ارزشمندی در مهندسی راه و ساختمان داشتند امیدوارم حال جسمانی مهندس معین‌فر بهتر شود و مانند گذشته جامعه مهندسین کشور از نظرات مشورتی ایشان بهره‌مند شوند.

برخی انقلابیون بی‌سروصدا سقوط کردند

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: برخی افراد به رغم اینکه از انقلابیون بودند نتوانستند صعود کنند و به خاطر تغییر حرف‌ها و اعمالشان سقوط کردند که البته این سقوط بی‌ سروصدا بود. انقلابی بودن با راحت طلبی و عیش و نوش همخوانی ندارد بلکه انقلابی باید همواره در حرکت و تکاپو باشد و رسوب، با روحیه انقلابی گری منافات دارد. دشمن همه توان خود را برای نفوذ فرهنگی و سیاسی به کار گرفته که نفوذ فرهنگی را از طریق ماهواره‌ها با موسیقی و لوازم آرایشی و ... به پیش می‌برد و نفوذ سیاسی را از طریق مسئولان نظام. البته نفوذ فرهنگی از آنجا که هنوز عمق چندانی ندارد و فعلا جوانان به تغییرات با آرایش و پوشش و ... تظاهر می‌کنند، با یک ماه محرّم از بین می رود. مسئولان باید مراقب نفوذ سیاسی نیز باشند زیرا امروز می بینیم که در کنار برخی مسئولان دستگاه‌ها به ویژه در روابط عمومی‌ها افراد نفوذی جای گرفته اند که باید نسبت به این امر هوشیار بود. عصر ایران این خبر را منتشر کرد.

درخواست برخورد شدید با برگزارکنندگان کنسرت در قم

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی مرجع تقلید گفت: مسئولان قم باید با برگزارکنندگان کنسرت در قم برخورد جدی کنند. حرمت قم باید حفظ شود و نباید در این موضوع سکوت کنید. با اجرای مجالس موسیقی و کنسرت قلب امام زمان علیه السلام متاثر می‌شود و شما آمران به معروف با مقابله و جلوگیری از این منکر بزرگ موجبات خرسندی امام زمان(عج) را فراهم آورید. فتن این خبر را منتشر کرد.

نظر امام در باره فیلم «گاو» داریوش مهرجویی

عصر ایران درباره نظر امام خمینی درباره فیلم گاو داریوش مهرجویی نوشت: ما بحمدالله‏ گويندگان و نويسندگان خوب داريم. ما همه‌چيز داريم. من غالبا فيلم‌هايي كه خود ايراني‌ها درست مي‌كنند به نظرم بهتر از ديگران است. مثلا فيلم «گاو» آموزنده بود. اما حالا اين فيلم‌ها بايد حتما از امريكا يا از اروپا بيايد با يك بي‌بندوباري تا روشنفكران غرب‌زده شاد شوند. فيلم‌هايي كه از خارج به ايران مي‏‌آيد اكثرا استعماري است. لذا فيلم‌هاي خارجي استعماري را حذف كنيد مگر صددرصد صحيح باشد. عصر ایران این خبر را منتشر کرد.

نگرانی از بابت وحدت اصلاح‌طلبان نداریم

الیاس حضرتی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی و عضو حزب اعتماد ملی می‌گوید: چند نفری از دوستان ما حرف‌های جدی و نقدهایی درباره شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان دارند که باید به حرفهای آنها گوش داد و توجه کرد. اصلاح طلبان بر حمایت از روحانی تاکید دارند و برای انتخابات 96 به غیر از وی به فرد دیگری فکر نمی کنند. با تمام توان پشت سر وی هستیم. از نظر ما هیچ موردی در شرایط کنونی وحدت اصلاح‌طلبان را تهدید نمی کند و اصلاح طلبان همانند انتخابات 92 و 94 به جمع‍بندی خوبی خواهند رسید. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.

هشدار برجامی شمخانی به آمریکایی‌ها

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر قرار باشد برای کارهای کوچکی مانند خرید هواپیمای مسافربری نیز شاهد کارشکنی و اخلال از طرف آمریکا باشیم تصمیمات جدی‌تری برای احقاق حقوق خود خواهیم گرفت. تجربه‌های مختلف در مذاکرات هسته‌ای و تحولات منطقه به ما ثابت کرده است که اعتماد به امریکا چه در موضوع آتش بس در سوریه وچه در رفع تحریم‌های اقتصادی مصداق حرکت کردن به سوی سراب است. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.

واکنش جنتی به توصیه رهبری به احمدی‌نژاد برای کاندیدا نشدن

آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: نیروی انتظامی در برخی منکرات خوب عمل کرده است و باآنکه برخی چشم دیدن آن‌ها را ندارند ولی آن‌ها ایستاده و با تمام توان جلوی فساد در جامعه را به‌ ویژه در برخورد با بی‌حجابی می‌گیرند. متأسفانه برخی تصمیم دارند ملت را به بیگانگان بفروشند و همه نگاهشان به آنان است تا در کنار عمل به وعده‌های خود باعث رونق اقتصادی کشور هم شوند. در مسئله برجام به‌خوبی نشان داد که طرف مقابل قابل‌اعتماد نیست و خودشان هم که ساعت‌ها و سال‌ها برای مذاکره رفته بودند اقرار دارند که طرف مقابل به عهد خود وفا نکرده و حال با این شرایط چگونه با این بی‌اعتمادی باز با آن‌ها قرارداد ببندیم. منکری کشور را به آتش کشید و دچار چالش کرد ولی هنوز آن‌ها فعال هستند و باآنکه خودشان اهل فتنه هستند در مسائل مختلف دخالت و پست و مقام می‌گیرند و دنبال گسترش فضای فتنه در جامعه هم هستند که باید با آن‌ها برخورد شود. رهبر معظم انقلاب در موضع‌گیری اخیر خود فتنه‌ای که داشت شکل می‌گرفت را در نطفه خفه کردند. ایسکانیوز این خبر را منتشر کرد.

بعید است قالیباف نامزد ریاست جمهوری شود

روزنامه آرمان نوشت: درمجموع قابل پیش‌بینی است که حمایت جریان اصولگرا شخصی مانند قالیباف با توجه به شرایط فعلی در شهرداری بعید است و همچنین بعید است که او در انتخابات ریاست‌جمهوری مجددا به صحنه بیاید. البته شايد از بين جريان‌هايي كه قائل به حمایت از آقاي روحاني نيستند افرادي مانند آقايان باهنر و غفوري‌فرد نيز وارد اين عرصه شوند؛ بنابراين مجموع رای اصولگرايان آن‌قدر نيست كه يك نفر بارای قابل‌توجهي با دكتر روحاني مقابله كند.

اشتباه خنده دار وزیر استرالیایی در تهران

تارنمای آسوشیتد پرس استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد 'استیو چیوبو' وزیر تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری استرالیا که در صدر یک هیات تجاری و اقتصادی به ایران سفر کرده است روز چهارشنبه دفتر کمیسیون تجاری استرالیا (آسترید) را در تهران افتتاح کرد.وی هنگام خروج از هتل به مقصد محل بازگشایی دفتر تجاری استرالیا، سوار بر خودروی سیاه رنگی می شود که مقابل ورودی هتل متوقف بود، اما پس از سوار شدن متوجه می شود این خودرو برای جابجایی سخنگوی مجلس سوریه در نظر گرفته شده است.تارنمای 'آسوشیتدپرس استرالیا' با بازتاب این خبر عنوان کرد که وزیر استرالیایی در جریان افتتاح دفتر تجاری این خاطره خنده دار را با حاضران در میان گذاشت.'هدیه خلف عباس' رئیس مجلس سوریه نیز به دعوت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی همزمان با هیات استرالیایی در تهران به سر می برد.این تارنما همچنین به ترافیک خیابان های تهران اشاره کرد و نوشت: رانندگانی که در ترافیک گیر کرده بودند با تعجب و تفکر به خودروهای هیات استرالیایی که توسط پلیس اسکورت می شد، نگاه می کردند.

مرزبانان ایرانی به سوی پاکستان آتش گشودند

روزنامه اکسپرس تریبون در گزارشی نوشت که نیروهای مرزی ایران در منطقه بلوچستان به سوی خاک پاکستان چندین خمپاره شلیک کرده‌اند، اما این حمله تلفاتی را در پی نداشته است.شبه نظامیان ایالت بلوچستان پاکستان گفته‌اند که مرزبانان ایرانی حداقل سه بار با خمپاره بر شهر «پنج‌گور» روز چهارشنبه حمله کرده و ترس و وحشت زیادی را در میان مردم محل ایجاد کرده‌اند.این مطلب در فارس منتشر شده است.

علت 40 درصد مرگ جوانان ایرانی

کارشناس مسئول بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه بیماریهای قلبی و عروقی یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در ایران به شمار می رود، گفت: نزدیک به 40 درصد از علل فوت جوانان در ایران بیماریهای قلبی شناخته شده است.دکتر ویدا صنیعی به مناسبت "روز جهانی قلب" اظهار کرد: در سالهای اخیر آمار مرگ و میر بیماران قلبی و عروقی در دنیا افزایش چشمگیری داشته و سالانه میلیون ها نفر در دنیا به خاطر عارضه قلبی جان خود را از دست می‌دهند.

پاسخ وزیر نیرو درباره استیضاح

وزیر نیرو درباره موضوع استیضاح خودش گفت: سلام ما را به آقایان برسانید.حمید چیت چیان در حاشیه دومین بزرگداشت شهید عباسپور و 500 شهید وزارت نیرو در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا نمایندگان مجلس می خواهند شما را استیضاح کنند ؟ آیا شما مذاکره ای در این زمینه با آنها داشته اید، افزود: اطلاعی ندارم باید استیضاح را دریافت کنم و در حال حاضر این خبرها غیررسمی است و مذاکره ای با نمایندگان در این زمینه نیز نداشتم. 

هالک ایرانی به جای سوریه به آمریکا می‌رود

سجاد غریبی می‌خواهد در مسابقات کشتی کج آمریکا شرکت کند. سجاد غریبی معروف به هالک ایرانی می‌تواند جز شرکت کنندگان مسابقات WWE (کشتی حرفه ای یا کشتی کج ) باشد. غریبی که در اینستاگرام خود هرکول ایرانی نامیده می‌شود  178 هزار هوادار دارد. او 24 ساله است و 155 کیلو وزن دارد و می تواند  تا 175 کیلو را بلند کند.غریبی در اینستاگرامش عکس‌هایی از وضعیت فیزیکی خود و اخبار مربوط به خودش در رسانه‌ها را به اشتراک گذاشته است.هالک ایرانی احتمالا به زودی در مسابقات WWE شرکت خواهد کرد. او پیشتر اعلام کرده بود که دوست دارد برای پیوستن به مدافعان حرم به سوریه برود. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

پاسخ بقایی به عارف 

حمید بقایی در دولت بهار نوشت: محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید در مجلس دهم  در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا خاطرنشان کرد: آن‌چه مسلم است، درمورد عملکرد رییس دولت‌های نهم و دهم سوال‌های جدی وجود دارد و احمدی‌نژاد و مسئولان نزدیک به او باید نسبت به اختلاس‌هایی که انجام گرفته و مشکلات فراوان مالی و اقتصادی که به‌وجود آمده ؛ پاسخگو باشند.تصور ما از جناب آقای عارف معاون دولت هشتم  فردی  منطقی ؛ مودب و دانشگاهی بود ؛ اما مصاحبه فوق که ( احتمالا" ناشی از شعف و خوشحالی تبعیت ولایی جناب آقای احمدی نژاد از عدم حضور در انتخابات آتی میباشد ) تصویر دیگری را از ایشان نمایان ساخت . البته قصد پاسخگوئی به ایشان را ندارم ؛ اما برای اینکه ضرب المثل معروف فلانی از هول حلیم افتاد تو دیگ شامل حالشان نشود ؛ فقط به چند نکته کوتاه اکتفاء می کنم :1-جناب آقای عارف این سخنان از شما بعید است!؛ جنابعالی علی الظاهر یک شخصیت علمی هستید آیا  در عالم علم هر سخنی بسادگی قابل پذیرش  و بیان است ؟  اگر بنا باشد با شیوه و روش شما به مسائل نگریست ؛ به جاست سایتهای اینترنتی را بررسی کنید تا ببیند که در مورد جنابعالی هم چه حرف ها و حدیث هایی فراوانی گفته میشود . آیا باید این حرفها را باور کرد؟ یا ضرب المثل معروف مرگ خوبست اما برای همسایه  در اینجا مصداق می یابد.

2- مردم شاهد اوج حماسه سیاسی جنابعالی در سال 1392 بودند آنجائیکه بعد از کلی دوندگی و تبلیغات انتخاباتی ؛   سهمتان را به شریکی واگذار کردید که بعد از نتیجه کار حتی " یک دستت درد نکند هم نثارتان نکرد؛ گفته می شد قرار بر این بود که معاون اول شوید اما نمی دانیم چرا معاون آخر هم نشدید ! شاید قصدتان ثواب بود اما بنظر خیلی کباب شدید.

3- در مورد حضورتان در مجلس هم بماند برای بعد

برگزاری کنسرت با همخوانی بانوان در قم 
 
اولین کنسرت رسمی قم کاری از «گروه مهبد» به مناسبت پاسداشت هفته دفاع مقدس، سروده‌های حماسه و انتظار در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم برگزار شد. گروه کر بانوان هم گروه مهبد را در این کنسرت همراهی کردند.

بسته پنجشنبه


احمدی‌نژاد کاری کرد رهبری نظرش را علنی بگوید
 
آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری با انتقاد از عملکرد محمد احمدی‌نژاد گفت اگر او می‌خواست تبعیتش از دستورات رهبری را نشان بدهد نباید به گرگان سفر می‌کرد. ایشان گفتند:  آقای احمدی نژاد نباید طوری رفتار می کرد که رهبر معظم انقلاب نظرشان را درباره به صلاح نبودن حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری بطور علنی اعلام می کردند.انتخاب این خبر را منتشر کرد.

 جشن و سرور دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) به مناسبت مرگ شیمون پرز
 
دانشجویان بسیجی دانشگاه امام صادق(ع) ساعاتی پس از منتشر شدن خبر مرگ رئیس جمهور سابق اسرائیل، با پخش شیرینی به شادمانی پرداختند. در این اقدام خودجوش که در کنار مزار شهدای گمنام مدفون در دانشگاه برگزار شد، دانشجویان و اساتید ضمن سر دادن شعارهایی در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی، یاد و خاطره شهدای فاجعه قانا را گرامی داشته و در آستانه سالگرد انتفاضه سوم، از این حرکت مردمی فلسطینیان اعلام حمایت کردند. همچنین دانشجویان با اشاره به پیوند ناگسستنی رژیم صهیونیستی و آمریکا، تصویر شیمون پرز و اوباما را به آتش کشیدند.خبرگزاری دانشجو این خبر را منتشر کرد.
 
بسته پنجشنبه

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۳
انتشار یافته: ۱
فقط چاووشی -مهر جویی کیلویی چند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل