بازدید 5077

اصلاح طلبان با کدام شورا وارد انتخابات می شوند؟

در روزهای اخیر، وجود اختلاف نظر میان اعضای این دو شورا، باعث ایجاد برخی اختلافات شده است. با این حال، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این باورند که وجود هر دو شورا برای اصلاح طلب ها لازم است و باید جبهه جدید ایجاد شود که بتواند این دو شورا را ساماندهی کند.
کد خبر: ۶۲۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 30 September 2016
در روزهای گذشته، جمعی از احزاب اصلاح‌طلب متشکل از مجمع نیروهای خط امام (ره)، حزب اعتماد ملی، حزب مردم‌سالاری، حزب اراده ملت ایران، مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی، انجمن اسلامی مهندسان ایران و حزب وحدت و همکاری ملی، با انتشار بیانیه‌ای، مأموریت شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی را پایان یافته دانستند و تأکید کردند، انسجام اصلاح‌طلبان صرفاً از طریق احزاب خواهد بود.

به گزارش «تابناک»؛ اعضای شورای هماهنگی بر این باورند که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، تشکلی 25 ساله است و با نام خط امام فعالیت می‌کند. این جریان در دوم خرداد سال76، با نام جبهه دوم خرداد شناخته ‌شد؛ بنابراین، هر گونه هماهنگی برای انتخابات و سیاست‌گذاری های اصلاح طلبانه باید از طریق آن شورا انجام شود.

از سوی دیگر، اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان ـ که متشکل از چهره های ارشد جریان اصلاحات و برخی احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بود و به ریاست محمدرضا عارف و تحت نظر رئیس دولت اصلاحات در زمان انتخابات مجلس دهم تشکیل شد، بر این اعتقاد هستند که کار انتخابات باید توسط این شورا صورت گیرد.

در روزهای اخیر، این اختلاف نظر در بین اعضای این دو شورا، باعث ایجاد برخی اختلافات شده است. با این حال برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این باورند که وجود هر دو شورا برای اصلاح طلبان لازم است و باید جبهه جدیدی ایجاد شود تا بتواند این دو شورا را ساماندهی کند.

سهیلا جلودارزاده، عضو فراکسیون امید در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: گروه ها در حال بحث و تبادل نظر هستند و به نظر نمی رسد، اختلافی بین گروه ها باشد. این بحث ها همیشه بوده و به مرور به یک رأی واحد تبدیل خواهد شد.

این نماینده مجلس گفت: اختلاف نظرها همیشه بوده و گروه ها در فکر این هستند که بتوانند به یک جمع بندی مشخص برسند. به نظر می رسد برای اینکه اختلاف در دو طرف کم شود، نیاز به این هست که از دل دو مجموعه، یک تشکل واحد شکل گیرد.

جلودارزاده گفت: اصلاح طلب ها باید یک جبهه واحد داشته باشند که این جبهه با یک استراتژی واحد حرکت کند و بنا به انصاف ساختاری، تشکیلاتی بسازند که در آینده نیز باعث اختلافات جدید نشود. به هر حال یک جبهه متحد اصلاحات می خواهیم که هم شورای سیاست‌گذاری داشته باشد و هم شورای هماهنگی احزاب را سازماندهی کند؛ علاوه بر این، باید واحدهای اجرایی نیز داشته باشد.

وی همچنین یادآور شد: البته قرار نیست از دل این دو شورا، شورای دیگری ایجاد شود، بلکه باید بر فراز این دو ساختار جدیدی شکل گیرد که این دو را در جاهای خود بگذارد و این دو شورا را با یکدیگر هماهنگ کند. این  نوعی تقسیم وظیفه است. ما و همکاران ما اکنون در حال انجام وظیفه نمایندگی هستیم. دوستان دیگر هم باید به ساختار سیاسی کشور از دید اصلاح طلبان نگاه کنند و پس از آن با در نظر گرفتن مسائل اصلاح طلبان ساماندهی های لازم انجام شود. با توجه به نزدیک شدن به انتخابات هم این زمان بسیار مناسبی است، چون می توانند بعد از ساماندهی آن را در انتخابات آتی به کار برند و کار را آزمایش کنند.

این نماینده مجلس در خصوص افرادی هم که قرار است در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان باشند نیز گفت: هنوز انتخاباتی انجام نشده است؛ اما به جز عارف که رئیس شوراست، به احتمال زیاد تابش، صادقی و کواکبیان یا دیگرانی از جمله حضرتی هم هستند، ولی به هر حال کسانی که بیش از همه فعال ترند، به احتمال زیاد در شورا نیز حضور خواهند داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار