بازدید 3865

ترکیه پخش شبکه‌های کُردزبان را متوقف کرد

مقامات محلی روز پنجشنبه (امروز) اعلام کردند که ترکیه پخش برنامه 10 شبکه تلویزیونی را که اغلب کرد زبان هستند، متوقف کرده است.
کد خبر: ۶۲۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 29 September 2016
مقامات محلی روز پنجشنبه (امروز) اعلام کردند که ترکیه پخش برنامه 10 شبکه تلویزیونی را که اغلب کرد زبان هستند، متوقف کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مقامات ترکیه پخش برنامه 10 شبکه تلویزیونی را که اغلب کُردزبان هستند، طبق قانون وضعیت اضطرار که به دنبال کودتای نافرجام 15 ژوئیه وضع شده است، متوقف کردند.

مقامات محلی روز پنجشنبه (امروز) با اعلام این خبر گفتند که این کانال‌ها شامل، «زاروک تی وی» (اولین کانال تلویزیونی کودکان به زبان کردی) می‌شود که پخش برنامه این شبکه چهارشنبه شب متوقف شد و از ماهواره «ترک ست» حذف شد.

چهار کانال تلویزیونی به طور کامل به زبان کردی بود و سه کانال دیگر نیز تا حدودی برنامه‌هایی به زبان کردی پخش می‌کرد و سه کانال دیگر گرچه به زبان ترکی برنامه پخش می‌کرد اما بعنوان شبکه‌های طرفدار کرد تلقی شده بودند.

یکی از مقامات محلی که خواست نامش فاش نشود در این خصوص گفت که مقامات ترکیه دو استودیوی رادیویی که به زبان کردی و ترکی برنامه پخش می‌کردند را نیز تعطیل کردند.

دولت ترکیه بعد از کودتای نافرجام این کشور برای خلع «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه از قدرت، وضعیت اضطرار برای مدت سه ماه وضع کرد و حامیان «فتح الله گولن» را عامل این کودتا اعلام کرد.

هیأت امنیت ملی ترکیه به ریاست اردوغان اواخر چهارشنبه اعلام کرد که وضعیت اضطرار بعد از منقضی شدن در اکتبر مجدداً باید تمدید شود.

این وضعیت، زمینه را برای سرکوب مخالفان دولت ترکیه فراهم می‌آورد. وزیر دادگستری ترکیه نیز روز گذشته اعلام کرد که تاکنون 32 هزار نفر مظنون به دلیل ارتباط با گولن بازداشت شده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر