بازدید 2489
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

ایران می تواند نقطه تمرکز بازار صنعت اب منطقه باشد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ایران می تواند نقطه تمرکز برای بازار صنعت اب منطقه تعریف شود و اگر انجمن های صنفی را فعال کنیم این اتفاق خواهد افتاد.
کد خبر: ۶۲۷۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ 29 September 2016

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ایران می تواند نقطه تمرکز برای بازار صنعت اب منطقه تعریف شود و اگر انجمن های صنفی را فعال کنیم این اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش صداوسیما حمیدرضا جانباز با اشاره به اینکه اگر دولت نیز در این زمینه حمایت کند این ظرفیت در بخش خصوصی وجود دارد که کار مشترک با خارجی ها در کلاس بین المللی انجام دهیم ، تأکید کرد: رسالت خود را در این می بینیم که بخش خصوصی ایرانی و بخش خصوصی صاحب نام خارجی بتوانند طرح های مشترکی اجرا کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: دوازدهیمن نمایشگاه بین المللی صنعت آب و فاضلاب امسال نشان داد بخش خصوصی ایرانی ظرفیت حضور در بازارهای خوب و فعال منطقه را دارد و در مدت زمان بسیار کم می تواند فن آوریهای جدید را بومی کند.

وی با اشاره به اینکه 110 قرارداد برای اجرای طرح های آب و فاضلاب در بخش های خصوصی در ماههای اخیر بسته شده است ، افزود: 40 تا 45 درصد این طرحها عملیاتی شده و بقیه در مرحله اجرایی است و تعداد زیادی از آنها نیز به بهره برداری رسیده است.

جانباز افزود: دو یا سه قرارداد با خارجی ها برای ایجاد شبکه هوشمند و کاهش آب بدون درآمد ، بسته شد که آنها نیز عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: برای 110 قرارداد بخش خصوصی امسال 1100 میلیارد تومان مبادله شد و یا خواهد شد و ارزش کل این قراردادها بیش از 7000 میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشورگفت: نقش دولت تضمین خرید محصول یا خدمات تولید شده است و دولت های زیادی برای همکاری درخواست دادند از جمله کره جنوبی، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی و منطقه ای.

وی تأکید کرد : شرط سرمایه گذاری خارجی در طرح های ما این است که از طریق برگزاری مناقصه عمومی باشد یا اینکه پیشنهاد سرمایه گذاری با بهره ای کم بدهند که می توان در این مورد با آنها وارد مذاکره شد اما شرط همه نوع سرمایه گذاری خارجی این است که حتماً با مشارکت بخش خصوصی ایرانی اجرا شود.

وی درباره جداسازی آب شرب و بهداشتی نیز گفت: این موضوع در مرحله تعیین استاندارد آب بهداشتی قرار دارد و به نظر می رسد تا پایان سال استاندارد آن تدوین شود ولی دلیل کندی اجرای این طرح حساسیت محیط زیست و وزارت بهداشت است چون طرح مشابهی در دنیا نداریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار