بازدید 1972

نگرانی مسلمانان آلمان از افزایش حملات به مساجد

کد خبر: ۶۲۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰ 29 September 2016
حملات اخیر به مساجد آلمان موجب نگرانی جامعه مسلمانان این کشور شده است.

به گزارش فارس، سازمان‌های مختلف مسلمان مقیم آلمان بعد از حمله روز دوشنبه به مسجدی در شهر درسدن،از مقام‌های این کشور خواستند تدابیر امنیتی را تشدید کنند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، «علی قزل کایا» رییس شورای اسلامی آلمان از رشد حملات علیه موسسات و نهادهای اسلامی در ماه‌های اخیر خبر داده و این وضعیت را «بسیار نگران کننده» خوانده است.

مسجدی در درسدن در شرق آلمان که از سوی جامعه ترک های مقیم آلمان (DITIB) اداره می‌شود، دوشنبه شب با سلاح انفجاری دست ساز مورد حمله قرار گرفت.

روز یکشنبه هفته جاری نیز به مسجد دیگری در شهر «شوبیش گموند» در جنوب آلمان تعرض شد و روی دیوارهای آن جملات اهانت آمیز نوشته شد.

همان روز به مسجدی دیگر متعلق به جامعه ترک‌های مسلمان مقیم آلمان در شهر «ببرا» در مرکز این کشور با کوکتل مولوتوف حمله شد.

بر همین اساس، جامعه ترک‌های مسلمان مقیم آلمان نسبت به افزایش تهدیدهای خشونت آمیز و لفاظی‌های احزاب پوپولیست (عوام گرا) و راست افراطی هشدار دادند.

خبرگزاری آناتولی نوشت: «چندی است که به واسطه تبلیغات راست‌های افراطی و گروه‌های عوام گرا، آلمان شاهد افزایش احساسات اسلام هراسانه و ضد پناهجویی است.»

آلمان با جمعیت 81.8 میلیون نفر دومین کشور در اروپای غربی از حیث پذیرا بودن مسلمانان است.از بین 4 میلیون مسلمان این کشور، سه میلیون نفر اصالت ترکیه‌ای دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار