بازدید 3088

ریاض پیشنهاد آتش بس در یمن را رد کرد

کد خبر: ۶۲۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۶ 29 September 2016
سخنگوی ائتلاف تحت سرکردگی عربستان سعودی ضمن رد درخواست جنبش انصارالله برای آتش بس در یمن مدعی شد برای برقراری هر گونه آتش بس، شاخه نظامی انصار الله باید منحل شود.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، «احمد عسیری» سخنگوی ائتلاف عربی تحت سرکردگی عربستان که بیش از یک سال است یمن را هدف حملات خود قرار داده است مدعی شد که عربستان با هیچ توافق صلحی که متضمن انحلال شاخه نظامی انصارالله نباشد موافقت نخواهد کرد.

عسیری در نشست خبری که سفارت عربستان روز چهارشنبه در برلین ترتیب داده بود به صورت ضمنی با طرح آتش بسی که چند روز پیش از سوی انصارالله ارائه شده بود مخالفت کرد.

وی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که علیرغم نیاز به حل سیاسی بحران یمن، ریاض با توافقی که به انصارالله اجازه می‌دهد مسلح باشند، موافقت نخواهد کرد.

عسیری در ادامه ادعاهای خود بدون اشاره به پیشنهاد آتش بس انصارالله افزود: عربستان حضور افراد مسلح در حیات خلوت خود  [یمن] را نخواهد پذیرفت.

جنبش انصارالله یمن پیش از این گفته بود در صورتی که سعودی ها حملات هوایی مرگبار خود را به یمن متوقف کنند و به محاصره زمینی،‌ دریایی و هوایی این کشور پایان دهند، این جنبش آماده است حملات خود را به اهداف نظامی در عربستان سعودی متوقف نماید.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان