بازدید 7415

تلاش سناتورها برای اصلاح قانون تعقیب قضایی سعودی‌ها

حدود یک سوم اعضای سنای آمریکا با امضای نامه‌ای اصلاح طرحی را خواستار شده‌اند که خودشان چند ساعت قبل آن را تصویب کرده‌اند.
کد خبر: ۶۲۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰ 29 September 2016
به گزارش فارس، در حالی که هنوز چند ساعت از تصویب قانونی که راه را برای تعقیب قضایی مقامات سعودی دخیل در حادثه یازده سپتامبر هموار می‌کند، نگذشته، گروهی از سناتورهای آمریکایی برای اصلاح این قانون دست به کار شده‌اند.

روز چهارشنبه هم سنا و هم مجلس نمایندگان با اکثریت بیش از دو سوم طرح موسوم به «عدالت در برابر حامیان تروریسم» را تصویب کرده و وتوی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا علیه این طرح را بی‌اثر کردند.

به نوشته پایگاه هیل، با وجود آنکه در رأی‌گیری تنها یک سناتور با این طرح مخالفت کرد، 28 عضو سنا اکنون نامه‌ای را امضا کرده و اعمال برخی اصلاحات در این قانون را خواستار شده‌اند.

در بخشی از این نامه که خطاب به «جان کورنین» و «چارلز شامر» دو سناتوری که اولین بار این طرح را ارائه کردند، نوشته شده، آمده است: «امیدواریم که بتوانیم با همکاری سازنده با شما، تبعات ناخواسته (این قانون) را تا حد امکان کاهش دهیم.»

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواهی که از امضاکنندگان این نامه است، می‌گوید کنگره باید در عین حفظ حق شهروندان آمریکایی برای شکایت از مقامات سعودی، باید تبعات برون‌مرزی این طرح را کاهش دهد.

یکی از راه‌حل‌های مد نظر شماری از اعضای کنگره که گفته می‌شود از سوی کاخ سفید هم حمایت می‌شود، این است که به این قانون بندی اضافه شود که قضات را ملزم کند فرآیند دادرسی را تا زمانی که دولت مستقیما در حال مذاکرات در مورد پرونده با عربستان است، معطل کند.

راه‌حل دیگر هم که «باب کورکر» از سناتورهای نزدیک به ریاض مطرح کرده، این است که آمریکا و عربستان یک محکمه مشترک ایجاد کرده و پرونده‌های مربوط به اتباع سعودی دخیل در یازده سپتامبر را در آن بررسی کنند.

با این وجود، سناتور کورنین می‌گوید بعید است که اکثر سناتورها با چنین تغییراتی موافقت کنند. وی گفته است: «من با همه صحبت خواهم کرد. اما تصور نمی‌کنم که این اصلاحات اتفاق بیافتد.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر