بازدید 3671

آمریکا گزارش حمله هوایی "اچین" را بررسی می‌کند

ارتش آمریکا اعلام کرد گزارش حمله هوایی به یکی از ساختمان‌های مسکونی در "اچین" افغانستان را مورد بررسی مجدد قرار خواهد داد.
کد خبر: ۶۲۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰ 28 September 2016
ارتش آمریکا اعلام کرد گزارش حمله هوایی به یکی از ساختمان‌های مسکونی در "اچین" افغانستان را مورد بررسی مجدد قرار خواهد داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ان‌بی‌سی نیوز؛ ارتش آمریکا اعلام کرد گزارش حمله هوایی به یکی از ساختمان‌های مسکونی در افغانستان را موردبررسی مجدد قرار می‌دهد.

بررسی مجدد گزارش حمله هوایی نیروهای آمریکایی در پی اظهارات یک قانون‌گذار محلی از کشته شدن 13 غیرنظامی در این حمله صورت می‌گیرد.

مقامات آمریکایی در ایمیلی به شبکه ان‌بی‌سی، حمله هوایی به محدوده اچین از ولایت ننگرهار را تأیید و نسبت به برخی ادعاها درباره تلفات اظهار آگاهی کردند.

سرتیپ ژنرال چالز کلیولند، سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان، در متن ایمیل خود آورده است: اگرچه بحث در مورد جزئیات عملیات مقابله با تروریسم ممکن نیست، بررسی‌های مجدد درباره این حمله هوایی و تلفات احتمالی آن انجام خواهد شد. وی افزود: ارتش آمریکا در افغانستان رسیدگی به گزارش‌هادرخصوص تلفات غیرنظامیان را در اولویت قرار داده است.

عصمت الله شینواری، از نمایندگان مجلس محلی اچین چندی پیش به آسوشیتدپرس گفت: حمله هوایی نیروهای آمریکایی به اچین در راستای مقابله با تروریسم نبوده است. ارتش آمریکا در این حمله، گروهی را که برای استقبال از یک زائر خانه خدا در محوطه ساختمانی مسکونی تجمع کرده بودند، هدف قرار داد و موجب کشته شدن 13 نفر شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل