بازدید 2938

تحصیل ۷۰ هزار خواهر طلبه در حوزه‌های علمیه

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تعداد طلبه‌های شاغل به تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران را بیش از ٧٠ هزار نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۶۲۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ 28 September 2016
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تعداد طلبه‌های شاغل به تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران را بیش از ٧٠ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش ایسنا،  حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی در آئین افتتاح و بهره‌برداری از حوزه علمیه "الراضیه" خواهران شهرستان اسدآباد در جمع طلاب و مسئولان مراسم اظهار کرد: توجه به اتکا خدا و ظرفیت‌شناسی دو امر مهم برای بشریت به منظور رسیدن به اهداف والا و متعالی است.

وی گفت: افرادی که بدون اتکا به به خدا تنها به ظرفیت‌شناسی خود در رسیدن به اهداف توجه داشته باشند دچار نقصان و خسارت خواهند شد.

جمشیدی با تأکید بر شناخت ظرفیت‌ها، حوزه‌های علمیه را با اتکا به خدا یکی از ظرفیت‌های الهی و برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان یک پدیده عظیم و یک پایگاه عظیم علمی و پژوهشی، فرهنگی، آموزشی، تحقیقی و مدیریتی محسوب می‌شود.

وی تعداد طلبه‌های شاغل به تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران کشور را بیش از ٧٠ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر ٩٠ هزار نفر از حوزه‌های علمیه خواهران کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند.

جمشیدی تعداد مدارس حوزه‌های علمیه خواهران را ۵٠٠ حوزه برشمرد و گفت: حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان یک کانون اجتماعی از نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی برخوردار است.

وی از حوزه‌های علمیه به عنوان بازوی ائمه جمعه یاد کرد و گفت: حوزه‌های علمیه هم هدف و هم مسیر نظام جمهوری اسلامی هستند و این هم هدف و هم مسیر بودن موجب آن شده که نسبت به سرنوشت انقلاب بی‌تفاوت نباشند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: باید برای ماندگاری و حفظ و حراست از چنین کانون‌هایی همواره دارای برنامه باشیم.

وی با بیان اینکه مال و توان و عمر زمانی طولانی شده و امتداد می‌یابد که به باقیات‌الصالحات و بقیه‌الله و خیرالثواب تبدیل شود، اظهار کرد: باید از تمکن در زمینه‌های مختلف که خداوند به انسان‌ها عطا می‌کند، بشریت به نحواحسن استفاده کند.

«جمشیدی» در ادامه حوزه‌های علمیه را مراقب و محافظ جامعه دانست و عنوان کرد: حوزه‌های علمیه جدا از انقلاب نیستند و تا زمانی‌که حوزه‌های علمیه دایر است از انقلاب اسلامی حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مدارس علمیه خواهران به عنوان یک قطب علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بهترین محل برای پاسخگویی به شبهات مردم و خواهران و تربیت فرزندان و کانون تربیت و کانون قرآن محسوب می‌شود، تصریح کرد: به هیئت امنای حوزه علمیه توصیه می‌شود در کنار حوزه علمیه الراضیه شهرستان اسدآباد مجموعه‌های وابسته به حوزه از جمله مدارس متعدد و انجمن‌ها و مهد مناسب در این قالب راه‌اندازی شود.

جمشیدی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: خواهران طلبه کشور در عرصه فضای مجازی وبلاگ ٧ هزار نفر سرباز حاضر در میدان دارد.

وی تعداد اساتید فعال حوزه‌های علمیه کشور در بزرگترین شبکه اینترنت کوثر را ٧٠ هزار نفر برشمرد و افزود: در حال حاضر ١٠ هزار نفر مبلغ سازمان‌یافته در حوزه‌های علمیه خواهران کشور درحال فعالیت هستند و ٢٧ هزار طلبه خواهر برای حضور در فضای مجازی در حال آماده‌سازی داریم.

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان نیز از افتتاح و راه‌اندازی ٣ مرکز حوزه علمیه در شهرستان اسدآباد، کبودراهنگ و قروه‌درجزین با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خبر داد و گفت: این تعداد حوزه علمیه امروز با حضور مدیریت حوزه‌های علمیه کشور به بهره‌برداری خواهند رسید.

حجت‌الاسلام فاضلیان افزود: حوزه علمیه الراضیه خواهران شهرستان اسدآباد در حال حاضر دارای ١٩ کارمند، ١٧ استاد و ٨۴ طلبه است.

وی تعداد مبلغان حوزه علمیه الراضیه اسدآباد را ٣۵ نفر اعلام کرد و گفت: ٢٠ نفر ورودی پایه اول سالتحصیلی جدید ٩۵_٩۶ این حوزه هستند و ۴ استاد راهنما نیز در این حوزه فعالیت دارند.

امام جمعه شهرستان اسدآباد هم گفت: با تقویت حوزه‌های علمیه از لحاظ فضای فیزیکی و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری راه اصلاح و تربیت اسلامی هرچه بیشتر جامعه گسترش می‌یابد.

حجت‌الاسلام موسی حسینی‌مجد خاطرنشان کرد: باید در خروجی حوزه‌های علمیه سعی شود تا طلاب و اندیشمندان انقلابی و ولایی تربیت کنند.

کلنگ پروژه ساختمان حوزه علمیه الراضیع اسداباد در ۸ آبان‌ماه سال ۸۸ در زمینی به مساحت ٧ هزار متر با زیربنای ٢ هزار و ٢٠٠ مترمربع به زمین زده شد. تاکنون برای این پروژه یک میلیارد و ۴٠٠ میلیون تومان هزینه شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار