بازدید 2579
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

ایران و استرالیا می‌توانند مکمل هم‌دیگر باشند

رئیس اتاق بازرگانی ایران در دیدار با وزیر تجارت استرالیا، ضمن تاکید بر موقعیت‌های جغرافیایی و ارتباط خوب سیاسی بین دو کشور، بر ضرورت افزایش مناسبات اقتصادی و بازگشت حجم مبادلات به ۱ میلیارد دلار طی چند سال آینده تاکید کرد.
کد خبر: ۶۲۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ 28 September 2016

رئیس اتاق بازرگانی ایران در دیدار با وزیر تجارت استرالیا، ضمن تاکید بر موقعیت‌های جغرافیایی و ارتباط خوب سیاسی بین دو کشور، بر ضرورت افزایش مناسبات اقتصادی و بازگشت حجم مبادلات به ۱ میلیارد دلار طی چند سال آینده تاکید کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، غلامحسن شافعی در دیدار با استیون کایوبو، وزیر تجارت، گردشگری و سرمایه گذاری استرالیا با اشاره به دیدار وزیران خارجه دو کشور گفت: «پس از برجام، دو کشور عزم جدی بر توسعه مناسبات اقتصادی را در دستور کار قرار دادند و تاکنون شاهد تحولات مثبت در روند همکاری های دیپلماتیک بین ایران و استرالیا بوده ایم

رئیس پارلمان بخش خصوصی، سفر هیات تجاری استرالیا به سرپرستی استیون کایوبو که با هدف بازگشایی دفتر تجارت خارجی این کشور در تهران انجام شده است را حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: «بازگشایی دفتر تجاری استرالیا در تهران، شروع فصل جدیدی در تعمیق روابط اقتصادی بین دو کشور است

وی افزود: ایران و استرالیا با موقعیت جغرافیایی و ظرفیت های بالای اقتصادی، می توانند مکمل های خوبی برای دسترسی به بازارهای منطقه ای و انجام کارهای مشترک اقتصادی باشند.

شافعی توسعه همکاری ها در زمینه های نفت، گاز، پتروشیمی و استخراج مواد معدنی را خواستار شد و گفت: 200 میلیارد دلار پروژه نفتی برای سرمایه گذاری تعریف شده و تنوع بالای تولید مواد معدنی ایران، فرصت های مناسبی برای استفاده از تجربیات استرالیا و کار مشترک برای بخش های خصوصی ایجاد کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران، نیاز کشور به مدیریت منابع آب را یکی دیگر از بسترهای مناسب برای توسعه کار مشترک عنوان کرد و افزود: نیاز مطالعاتی و انجام پروژه های مشترک در مدیریت و حفظ منابع آبی کشور یکی دیگر از زمینه های همکاری در آینده است.

وی نفوذ و دسترسی ایران به بازارهای همسایه مانند عراق، افغانستان و ترکیه را موقعیت خوب بخش خصوصی ایران برای همکاری مشترک عنوان کرد و افزود: ظرفیت های خطوط ریلی، هوایی و زمینی، ایران را تبدیل به یک هاب مهم منطقه ای کرده که به 15 کشور و بازارهای همسایه دسترسی خوبی را فراهم می آورد.

* استیون کایوبو : ایران از نظر امنیت و اقتصاد، الگوی خوبی برای منطقه است.

در ادامه این دیدار استیون کایوبو وزیر تجارت، گردشگری و سرمایه گذاری استرالیا ضمن اشاره به مذاکرات مثبت دیپلماتیک ایران و غرب، برعزم دولت استرالیا برای برگشتن به ایران تاکید کرد و افزود: ارتباط دو کشور از 1968 تا کنون حاکی از علاقه دو کشور در برقراری رابطه است و دیدار مقامات دو کشور پس از رفع تحریم های ایران بستر مناسبی برای از سرگیری روابط اقتصادی فراهم آورد.

وی گفت: در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران جزئیاتی از مشکلات و موانع سرمایه گذاری مورد مذاکره قرار گرفت و امیداریم که در آینده نزدیک با برطرف شدن این موانع حجم سرمایه گذاری استرالیا و همکاری مشترک با ایران توسعه یابد.

استیون کایوبو بر لزوم تعامل اتاق بازرگانی و تجارت خارجی استرالیا تاکید کرد و افزود: دفتر تجارت خارجی استرالیا در تهران مجدد بازگشایی شد و مسئولان آن به صورت مداوم همکاری ها با اتاق بازرگانی را پیگیری خواهند کرد.

وی با اشاره به نقش مثبت بخش خصوصی ایران پس از رفع تحریم ها، ایران را یک الگوی خوب از نظر امنیت و اقتصاد در منطقه عنوان کرد و گفت: در نظر داریم تا با انتقال تکنولوژی، کار و سرمایه‌گذاری مشترک با ایران، همکاری های اشتراکی با بخش خصوصی را افزایش دهیم و برای تحقق این هدف مشکلات و موانع تجارت بین دو کشور را رفع کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی