بازدید 4123
بازار جهانی فلزات گران بها

سقوط ادامه‌ دار اونس طلا و نقره

در بازارهای جهانی هر اونس طلا و نقره به ترتیب، 10.4 و 19.2 دلار نسبت به روز قبل کاهش داشتند.
کد خبر: ۶۲۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 28 September 2016
در بازارهای جهانی هر اونس طلا و نقره به ترتیب، 10.4 و 19.2 دلار نسبت به روز قبل کاهش داشتند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، امروز در معاملات بازارهای جهانی فلزات گران بها، هر اونس طلا به مانند روز گذشته، با کاهش همراه بود. به طوریکه هر اونس از این فلز با ارزش، با 10 دلار و 4 سنت کاهش  نسبت به روز قبل با 1327 دلار و 1 سنت قیمت گذاری شد. همچنین هر اونس نقره نیز نسبت به روز قبل با 31 سنت کاهش به رقم 19 دلار و 2 سنت رسید. از دیگر فلزات گران بها در بازارهای جهانی می توان به پلاتین و پالادیوم اشاره کرد. این دو فلز گران بها نیز نسبت به روز قبل با کاهش قیمت مواجه شدند. به طوریکه هر اونس پلاتین با قیمت 1024 دلار و 7 سنت فروخته شد که نسبت به روز گذشته، 23 دلار و 7 سنت کاهش داشت. و هر اونس پالادیوم نیز با کاهش 1 دلار و 15 سنتی به نقطه 702 دلار و 1 سنت رسید.

سقوط ادامه‌دار اونس طلا و نقره

به نقل از اقتصاد نیوز، بارناباس گان،‌ تحلیلگر OCBC گفت: «تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن کاهش یافته است که به این دلیل بوده که هیلاری در مناظره ریاست‌جمهوری تقریبا بر ترامپ پیروز شده است. سقوط قیمت طلا نشان می‌دهد که ناظران بازار هیلاری را امن‌تر از ترامپ می‌دانند.»

بازارها کلینتون را به عنوان کاندیدای وضع موجود می‌دانند در حال که ریاست جمهوری ترامپ به معنای تغییر سیاست‌های خارجی، تجارت و اقتصاد داخلی آمریکا خواهد بود. 

جیمز استیل تحلیلگر HSBC در یادداشتی نوشت: « با توجه به شرایط فعلی ما فکر می‌کنیم که طلا ممکن است در آینده نزدیک به سطح 1310 دلاری برای هر اونس نزدیک‌تر شود.»

شاخص دلار که این واحد پولی را در برابر سبد شش ارز دیگر مورد سنجش قرار می‌دهد در روز چهارشنبه 0.14 درصد رشد داشت. دلار قوی‌تر موجب گران‌تر شدن طلا برای دارندگان ارزهای دیگر می‌شود.

جیمز گاردینر با اشاره به اینکه احتمالا متوسط 100 روزه قیمت اونس در حدود 1310 دلار می‌ماند گفت، طلا می‌تواند در روزهای آینده بیشتر از این نیز افت کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر