بازدید 2922
شافعی به تجار کشورمان توصیه کرد؛

واردات 200میلیارد دلاری استرالیا را دریابید

رئیس اتاق بازرگانی ایران به واردات ۴۰ میلیارد دلاری استرالیا در مشتقات نفتی و سوخت‌های معدنی اشاره کرد و گفت: می‌توان هدف گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای روابط تجاری دو کشور داشت.
کد خبر: ۶۲۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 28 September 2016
رئیس اتاق بازرگانی ایران به واردات ۴۰ میلیارد دلاری استرالیا در مشتقات نفتی و سوخت‌های معدنی اشاره کرد و گفت: می‌توان هدف گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای روابط تجاری دو کشور داشت.

به گزارش مهر، غلامحسین شافعی در همایش تجاری ایران و استرالیا که با حضور استیون کیوبو، وزیر تجارت، گردشگری و سرمایه‌گذاری استرالیا و هیات اقتصادی این کشور برگزار شد، با بیان اینکه ظرفیت بالای ایران برای هر کشوری از جمله استرالیا که در سال گذشته تراز منفی تجاری را تجربه کرده است، اهمیت زیادی دارد، افزود: بازار بزرگ استرالیا با واردات بالغ بر ۲۰۰ میلیارد دلار بخصوص در بخش‌هایی از آن مانند سوخت‌های معدنی، مشتقات نفتی و محصولات پتروشیمی با رقم قابل توجه ۴۰ میلیارد دلار برای ایرانی‌ها قابل توجه است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اعلام اینکه با ظرفیت‌های موجود می‌توان هدف گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای روابط تجاری دو کشور داشت، گفت: اگر روابط تجاری دو کشور در دهه گذشته متاثر از مناسبات سیاسی بین‌المللی آسیب نمی‌دید، شاید روابط یک میلیارد دلاری آن روز اکنون به رقم ۱۰ میلیارد دلار نزدیک شده بود.

شافعی با بیان اینکه حضور این هیات نشانگر اراده واقعی دولت و بخش خصوصی استرالیا برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با ایران است، اظهار داشت: بازگشایی دفتر تجاری استرالیا در تهران همزمان با سفر وزیر تجارت، گردشگری و سرمایه‌گذاری استرالیا، خبر خوبی برای فعالان اقتصادی دو کشور و اولین گام عملی از سوی استرالیا برای توسعه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور است.

وی به علاقه بازرگانان و صاحبان صنایع ایران و استرالیا برای همکاری‌های گسترده و همه جانبه اشاره کرد و افزود: علاوه بر حوزه‌های نفت و گاز و پتروشیمی، معدن را می‌توان از محورهای اصلی همکاری‌های دوجانبه اقتصادی دانست.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با تاکید بر اینکه استرالیا سطح بالای دانش، تکنولوژی و تجربه را در این بخش دارد، اظهار داشت: ایران با یک درصد از جمعیت دنیا، ۷ درصد منابع معدنی دنیا را دارد که این پتانسیل بالای طرفین در صورت ترکیب شدن می‌تواند محرک اصلی توسعه مناسبات بین دو کشور باشد.

شافعی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار  پتانسیل منابع معدنی به ارزش ۷۷۰ میلیارد دلار در ایران وجود دارد که طرف‌های استرالیایی می توانند در آنها وارد شوند، افزود: در فضای پساتحریم شرایط برای سرمایه گذاری در ایران فراهم شده و بخش‌های مختلف اقتصاد ایران آمادگی پذیرش سرمایه گذاری مستقیم یا سرمایه گذاری به صورت مشترک را دارد.

وی به ظرفیت بالای بخش معدنی و پتانسیل صنعت نفت و گاز با ۲۰۰ میلیارد دلار پروژه اشاره کرد و گفت: همچنین با در نظر گرفتن دانش بالا و تجربه موفق کشور استرالیا در زمینه مدیریت منابع آب،   طرف های ایرانی علاقمند به همکاری در این خصوص هستند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ادامه داد: همکاری‌های آموزشی، محصولات دامی- کشاورزی، مواد غذایی و خشکبار، بهداشت و درمان و توریسم از دیگر زمینه‌های دارای مزیت برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی دوجانبه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی