بازدید 2230

ورزش، درمانِ ناتوانی در سالمندان را تسریع می‌کند

کد خبر: ۶۲۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 28 September 2016
پزشکان در یک بررسی بالینی دریافتند افراد مسن و سالمندانی که مداوم ورزش می‌کنند کمتر احتمال دارد دچار ناتوانی و معلولیت شوند و در صورت ابتلا نیز سریع‌تر روند بهبودی را طی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به گفته متخصصان آمریکایی زمانی که افراد سالخورده و مسن به طور مداوم حرکت‌های ورزشی انجام دهند خطر اینکه دچار بیماری یا صدمه ناتوان‌کننده شوند کنترل می‌گردد. همچنین در صورتی که این افراد دچار ناتوانی جسمی شوند یک سوم بیشتر احتمال دارد که از این آسیب‌دیدگی بهبود پیدا کنند.

کارشناسان دانشگاه کالیفرنیا اظهار داشتند: یافته‌های به دست آمده موکد این پیام است که برای بهره بردن از فوائد ورزش کردن هیچ وقت دیر نیست. همچنین لازم نیست افراد به انجام ورزش‌های سخت روی آورند و انجام مرتب پیاده‌روی نیز در این زمینه تاثیرگذار است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که ورزش مرتب، فوائد متعددی برای سلامتی دارد که شامل کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت، برخی سرطان‌ها و افسردگی است.

دکتر "توماس گیل" محقق ارشد این مطالعه نیز گفت: در بررسی جدید به دنبال آن بودیم تا مشخص شود ورزش کردن نه تنها خطر معلولیت را برای افراد مسن کاهش می‌دهد بلکه در روند بهبود آنان نیز تاثیرگذار است. در واقع برای افراد مسن و سالخورده بسیار مهم است که بتوانند استقلال خود را حفظ کنند.

به گزارش هلث دی نیوز، به گفته محققان آمریکایی در این بررسی مشخص شد ورزش کردن نه تنها می‌تواند تاحدودی از بروز معلولیت در سالمندان جلوگیری کند بلکه در صورت شروع ناتوانی می‌توان با کمک ورزش وضعیت را بهبود داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل