بازدید 4555

روحانی در قزوین: چرا برخی شکر نعمت نمی‌کنند؟

رئیس جمهور گفت: در شرایط بسیار سخت یک سال گذشته که قیمت نفت از 120 دلار به 40 دلار کاهش یافت، کشور بی‌دغدغه اداره شداما متأسفانه عده‌ای شکر نعمت نمی‌کنند و روزنامه‌ها و صداوسیما واقعیت‌های ایران در یک سال گذشته را به مردم نمی‌گویند.
کد خبر: ۶۲۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 28 September 2016
رئیس جمهور گفت: در شرایط بسیار سخت یک سال گذشته که قیمت نفت از 120 دلار به 40 دلار کاهش یافت، کشور بی‌دغدغه اداره شداما متأسفانه عده‌ای شکر نعمت نمی‌کنند و روزنامه‌ها و صداوسیما واقعیت‌های ایران در یک سال گذشته را به مردم نمی‌گویند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام حسن روحانی هم‌اکنون در سخنرانی عمومی با مردم قزوین که در محل ورزشگاه 10 هزار نفری شهید رجایی قزوین در حال برگزاری است، اظهار کرد: سفر به شهر زیبای قزوین با مهر و میهمان‌نوازی مردم سرافراز این استان برای کاروان تدبیر و امید امروز افتخاری بزرگ است.

وی بیان کرد: این تعداد جوان بانشاط که امروز در ورزشگاه حضور یافته‌اند و همچنین مردم سرافراز در خیابان‌های این شهر نمونه‌ای از میهمان‌نوازی مردم دلاور استان قزوین است. 

وی تصریح کرد: قزوین شهر علما، بزرگان و امیران و سرداران شهید است که در بین شهرهای دیگر کشور همچون ستاره‌ای می‌درخشد.

رئیس جمهور با اشاره به جایگاه شهید رجایی یادآور شد: این شهید بزرگوار اسطوره مقاومت، صبر و ایستادگی است که همواره افتخار می‌کرد به عنوان فرزند ملت، بار سنگینی را به دوش می‌کشد.

روحانی قزوین را پایتخت خوشنویسی عنوان و یادآور شد: پاسداران زبان فارسی در این استان همچون ستاره‌ای درخشیده و موجب افتخار این خطه هستند. 

وی با ذکر خاطره‌ای از شهید رجایی در زمستان سال 57، عنوان کرد: شبی که همه بزرگان کشور در نخست‌وزیری در نزد شهید بهشتی جلسه داشتند و مرحوم رجایی نیز در آن جلسه حضور داشت، برای تکمیل کارها پشت میز نشسته و ما نیز روی زمین نشسته و مشغول بحث بودیم که شهید رجایی نیمه‌های شب پشت میز خوابش برده بود و این نشان از تلاش ایشان داشت که یکی از همراهان عنوان کرد ایشان 48 ساعت است که نخوابیده است. 

رئیس جمهور ادامه داد: شهید رجایی در سخت‌ترین شرایط با از خودگذشتگی و تلاش توانست بسیاری از بحران‌ها را پشت سر بگذارد.

روحانی در ادامه به شهید بابایی اشاره و عنوان کرد: خاطرات بسیار زیادی از آن شهید بزرگوار به خاطر مانده است که ایشان نیز از شخصیت‌های برجسته و بزرگی است که برای بیان خاطرات بزرگ ایشان احتیاج به فرصت بیشتری است. 

وی ضمن اشاره به تجاوز رژیم بعث عراق به مرزهای کشورمان در سال‌های آغازین جنگ تحمیلی، عنوان کرد: شهید بابایی در همان ابتدا با پرواز 140 جنگنده و حمله به داخل خاک عراق در کمتر از 24 ساعت بزرگ‌ترین پاسخ را به دشمنان داد، به طوری که سراسر عراق را به لرزه در آورد.

رئیس جمهور رشادت‌های این غیورمردان، سرداران و امیران شهید را بزرگ‌ترین پاسخ به دشمنان عنوان کرد که بدانند سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی و همچنین مردم و عشایر در هر شرایطی در برابر حمله دشمنان ایستادگی کرده و عظمت ملت ایران را در تاریخ به ثبت می‌رساند.

روحانی تصریح کرد: امروز باید از دوران دفاع مقدس درس بیاموزیم، چراکه دفاع مقدس در راستای وحدت، ایثار و انگیزه‌های دینی در برابر جهانیان به وجود آمده و این ملت بزرگ ایران توانستند پیروز میدان نبرد شوند.

وی دودستگی، اختلاف و شکاف را مایه شکست عنوان و با اشاره به دوران دفاع مقدس، یادآور شد: اگر در آن دوران هم این دودستگی ایجاد شده و تنها مردم شعار می‌دادند بی‌تردید نه تنها پیروزی همراه نبود بلکه امروز شکست را به خود می‌دیدیم.

رئیس جمهور با طرح این سؤال که اگر ایستادگی و وحدت و مقاومت مردم نبود این دستاوردها به دست می‌آمد یا خیر، تأکید کرد: امروز راه پیشرفت برای ملت ایران در سایه وحدت، انسجام و برابری برای حفظ وحدت ملی است.

وی افزود: در اینجا به مردم استان قزوین اعلام می‌کنم که من می‌خواهم نمونه‌ای از آثار وحدت، ایثار و فداکاری شما مردم و همچنین نمونه‌ای از فرمان‌برداری از رهبری انقلاب را به شما برسانم، چراکه سه سال قبل هر کس به سازمان ملل و به اجتماعات جهانی می‌رفت شاهد وحدت غرب و شرق و مزدوران آنها بود تا علیه ملت بزرگ ایران اتهام بزنند.

روحانی ادامه داد: در همه سخنرانی‌ها جلسات و همچنین نشست‌ها لحن آنها، لحن نصیحت‌آمیزی بود که چرا در امور ملت‌ها دخالت می‌کنید، سلاح کشتار جمعی تولید می‌کنید و چرا جهان را تهدید می‌کنید که ابزار این گونه اتهامات ناروا و بی‌اساس نیز در دست آنها بود. 

رئیس جمهور گفت: امسال در تمامی نشست‌های جهانی که من موفق به حضور در آنها شدم و با 22 نفر از رهبران جهان ملاقات داشتم نخستین سخن تبریک به ملت ایران برای موفقیت در برابر قدرت‌های جهان برای حفظ قدرت ملی ایران عزیز بود.

وی عنوان کرد: کشورهای غیرمتعهد به ما اعلام می‌کردند که پیروزی ایران تنها دفاع از حقوق ملت ایران نبوده بلکه دفاع از حقوق به اصطلاح جهان در حال توسعه بوده است. 

روحانی ادامه داد: ما در مذاکرات هسته‌ای به جهانیان گفتیم شما نمی‌توانید فناوری‌های پیشرفته را در چند کشور منحصر کنید و نمی‌توانید به ملت‌های در حال پیشرفت جهان بگویید که نباید در فناوری‌های پیشرفته وارد شوید و ما نه تنها از حقوق ملت ایران فقط دفاع نکرده‌ایم بلکه از حقوق همه ملت‌های آزاده جهان حمایت کرده و این بزرگ‌ترین پیام غیرمتعهدها به ملت ایران بود. 

رئیس جمهور اضافه کرد: امسال اگر در سازمان ملل حمله‌ای وجود داشت حمله به افرادی بود که نمی‌خواهند از فرصت برجام به خوبی برداشت کنند و سخن‌های تند کسانی را هدف گرفته بود که تجاوزگر به مردم مظلوم یمن بوده و ملت‌های مظلوم را بمباران می‌کنند.

وی با خطاب قرار دادن مردم در ادامه صحبت‌هایش در خصوص دستاوردهای برجام، عنوان کرد: شما مردم غیور، دید ملت‌ها را نسبت به خود عوض کرده و نگاه‌ها را تغییر دادید و امروز دولت اگر هر پیشرفتی داشته است در سایه حمایت ملت و هدایت مقام معظم رهبری بوده است. 

روحانی مردم را پیروز واقعی این عرصه عنوان و یادآور شد: امروز  ایران به عنوان سد نهایی در برابر تروریست در منطقه و جهان ایستاده است و دیگر به پایان رسیده است آن روزهایی که ایران را به حمایت از تروریست متهم می‌کردند و اتهامات دیگری همچون ساخت بمب هسته‌ای را به ملت ایران برچسب می‌زدند چراکه امروز ماهیت اصلی ملت ایران برای جهانیان مشخص شده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز نه تنها سخن از برچسب و تهمت نیست بلکه صحبت از چگونگی حضور در ایران برای سرمایه‌گذاری است و ملت ایران توانسته چهره واقعی خود را به جهانیان نشان دهد.

وی در ادامه با ذکر این نکته که تمام کشورهای تولیدکننده نفت به خاطر افت شدید قیمت نفت در یک سال و چند ماه گذشته دچار مشکلات عظیمی شدند، عنوان کرد: در سفر اخیر متوجه مشکلات کشورهای مختلف صادرکننده نفت و تورم نزدیک 500 درصدی در ونزوئلا بودیم. 

روحانی با اشاره به مشکلات کشورهای تولیدکننده نفت، یادآور شد: عربستان سعودی به خاطر مشکلات ناشی از افت قیمت نفت و با وجود تولید 10 میلیون بشکه نفت حقوق کارمندهای خود را نیز کاهش داده است و سال گذشته یک‌صد میلیارد کسری بودجه داشته است. 

رئیس جمهور خطاب به بزرگان، روزنامه‌نگاران و صدا و سیما تصریح کرد: چرا واقعیت را به مردم نمی‌گویید، مردم بدانید در یک سالی که گذشت با افت قیمت نفت نه تنها ما از ذخیره برداشت نکردیم بلکه 20 درصد از درآمدمان را نیز به چرخه ملی وارد کردیم.

وی ادامه داد: ثبات بازار ایران در شرایط سختی که در سال‌های گذشته قیمت هر بشکه نفت از 120 به 40 دلار رسیده است موجب حیرت سران دیگر کشورهاست.

رئیس جمهور تصریح کرد: به رؤسا و مسؤولان دیگر کشورها گفته‌‌ایم که با وجود این شرایط سخت میلیاردها به ذخایر کشور اضافه کرده‌ایم و ما امروز گزارش از عملکرد دولت نمی‌دهیم بلکه گزارشی از مقاومت و ایستادگی مردم می‌دهیم. 

روحانی ضمن بیان این مطلب که باید همه امکانات را برای مردم فراهم کرد، خاطرنشان کرد: امروز در همه موارد شاهد رشد هستیم به طوری که سال گذشته در بحث تولید گندم به برکت فداکاری و مقاومت کشاورزان شاهد افزایش چشمگیر بوده است.

وی یادآور شد: با توجه به قول استاندار قزوین بیش از یک هزار واحد صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل قزوین تا پایان سال چرخ‌های حرکتشان به چرخش در می‌آید و امروز صادرات، صنعت و خدمات و اقتصاد ما نشان می‌دهد که امسال به همان رشد 5 درصدی که در پیام نوروزی اعلام کردیم تا پایان سال به همین رشد اقتصادی بالای 5 درصد خواهیم رسید.

رئیس جمهور خطاب به مردم ادامه داد: در سفر امروز به قزوین برای توسعه استان آنچه را که می‌توانستیم تصمیم‌گیری کرده و شرح آن را در شورای اداری استان تشریح خواهیم کرد.

روحانی ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های دشت قزوین و حاصلخیز بودن آن اما شاهد کم‌آبی و مشکلاتی هستیم که ناشی از برداشت‌های غیرمجاز از منابع زیرزمینی است، امروز افت آب‌های زیرزمینی در قزوین می‌تواند برای همه ما یک هشدار باشد و اولین تصمیم دولت در این حوزه در خصوص رسیدگی به مشکلات آب است که باید در این خصوص آب را درست مصرف کنیم.

وی ادامه داد: باید از آب بهینه مصرف کرده و دولت نیز تا پایان سال 20 هزار زمین کشاورزی را با آبیاری نوین احیا خواهد کرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در همه دوره‌های گذشته که آبیاری نوین در قزوین اجرا شده تنها در 20 هکتار از اراضی انجام شده است اما دولت 5 هزار هکتار را برای این موضوع در نظر گرفته که 20 هزار هکتار دیگر نیز برای آبیاری نوین افزوده می‌شود که نخستین تصمیم برای استان قزوین است.

روحانی ادامه داد: مشکلات دیگری در حوزه فاضلاب نیز وجود دارد که با طرح‌های دیگر به دنبال رفع مشکلات هستیم که از جمله آن برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی است که از جمله آن انتقال آب سد طالقان به قزوین است که فردا در جلسه شورای اداری مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم در خصوص این طرح صورت می‌گیرد.

وی دومین کار را در حوزه تصمیمات دولت برای قزوین مسأله راه و راه‌آهن عنوان و خاطرنشان کرد: مردم قزوین باید بتوانند به راحتی از طریق راه‌آهن به زنجان، تهران و رشت مسافرت کنند و یک راه‌آهن دوخطه برای ارتباط بین تهران و قزوین نیاز است که امیدواریم تا سال آینده این طرح نیز انجام شود که می‌تواند تصمیم خوب برای مردم باشد و تأثیر شگرف در زندگی آنها بگذارد.

رئیس جمهور ادامه داد: تا اوایل سال آینده پروژه‌ها تکمیل و با توجه به جایگاه استراتژیک قزوین این برنامه‌ها به شکلی جدی انجام می‌شود.

روحانی اضافه کرد: بیشترین سرمایه دولت در این سفر در زمینه آب و برق است به طوری که یک نیروگاه جدید از کلاس F به عنوان نیروگاه حرفه‌ای افتتاح شده تا موجب رونق استان خواهد شد. 

وی همچنین به دیگر برنامه‌ها اشاره و یادآور شد: در حوزه فرهنگی نیز با اعتبار بیش از 903 میلیون تومان برای توسعه استان بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها افتتاح می‌شود که اخبار آن از امروز در اختیار مردم قرار می‌گیرد. 

رئیس جمهور با اظهار امیدواری به این موضوع که در سال‌های آینده شاهد قزوینی آبادتر باشیم سخنرانی خود را به پایان رسانده و از مردم قزوین خداحافظی کرد.

یادآور می‌شود رئیس جمهور در ادامه در جلسه شورای اقتصادی نشست با علما، روحانیون، فعالان اقتصادی و همچنین دیگر دیدارها با گروه‌ها و قشرهای مختلف حضور یافته و در پایان نیز اقدامات خود را در سفر به قزوین طی یک نشست خبری با خبرنگاران در میان می‌گذارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر