بازدید 3342

بومی گزینی در رشته های پزشکی

کد خبر: ۶۲۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 28 September 2016
 مشاور عالی سازمان سنجش کشور گفت: در سال جاری برای جذب دانشجویان در رشته های پزشکی توجه ویژه ای به بومی گزینی شده و این موضوع در دفترچه های دانشگاه سراسری نیز مطرح شده بود.
 
به گزارش میزان، حسین توکلی گفت: در دفترچه راهنمای کنکور سراسری سال 95 به موضوع بومی گزینی در رشته های پزشکی اشاره شده بود.

وی افزود: داوطلبان در رابطه با این موضوع اطلاعات لازم را کسب کرده و موظف بودند پیش از انتخاب، دفترچه راهنما را با دقت مطالعه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور با اشاره به برخی اعتراض های اعلام شده مبنی بر عدم پذیرش یک دانشجو با رتبه 3 رقمی در دانشگاه های تهران اظهارکرد: این اتفاق تنها در رشته های پزشکی افتاده زیرا در این رشته ها، توجه ویژه ای به بومی گزینی شده است.

توکلی با ارائه توضیحاتی در رابطه با چگونگی اعلام اعتراض دانشجویان خاطرنشان کرد: دانشجویانی که نسبت به رشته ای که در آن قبول شده اند اعتراض دارند، می توانند اعتراض خود را از طریق سایت سازمان سنجش کشور به ثبت برسانند.

وی تاکید کرد: لازم نیست داوطلبان برای ثبت اعتراض خود راهی شهر تهران شوند بلکه تنها کافی است این عده تذکر خود را ثبت کرده و پس از آن، جواب اعتراض خود را از طریق سایت دریافت کنند. توصیه ما به داوطلبان شهرستانی این است که اعتراض خود را از طریق سایت پیگیری کرده و راهی تهران نشوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل