بازدید 7607

سریال‌های محرم را بشناسید

«نفس شیرین» به کارگردانی سیامک خواجه‌وند و تهیه‌کنندگی کیان بابائیان این روزها در ساختمانی حوالی بلوار فردوس مقابل دوربین رفته است.
کد خبر: ۶۲۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 28 September 2016
«نفس شیرین»، «علمدار»، «گشت ویژه»، «مختارنامه» و «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» مجموعه‌هایی هستند که تلویزیون پخش آنها را برای شب‌های محرم تدارک دیده است.

به گزارش ایسنا، بعد از مناسبت ماه رمضان و عید نوروز و ساخت سریال‌های مناسبتی که با این ایام همخوانی داشته باشد، مناسبتی چون ماه محرم و صفر فرصت خوبی است تا سریال‌سازان تلویزیونی پیام‌های مد نظر خود را از قاب تلویزیون در اختیار مخاطبان بگذارند.
 
 
سریال‌هایی که باید دید آیا می‌توانند موفقیت مجموعه‌هایی چون «مختارنامه»، «شب دهم»، «وفا»، «سفر سبز» و «پریدخت» را که سال‌ها قبل در ایام محرم از تلویزیون پخش شدند تکرار کنند؟

در این گزارش مجموعه‌هایی را که از گزینه‌های پخش در ایام محرم هستند معرفی می‌کنیم.

«نفس شیرین»


«نفس شیرین» به کارگردانی سیامک خواجه‌وند و تهیه‌کنندگی کیان بابائیان این روزها در ساختمانی حوالی بلوار فردوس مقابل دوربین رفته است.

تولید این سریال به مرز 80 درصد رسیده و تدوین نیز به صورت همزمان با تولید در حال انجام است و بعد از پیوستن داریوش اسدزاده به این سریال دیگر بازیگر جدیدی به گروه بازیگران اضافه نخواهد شد.
 
 
تصویربرداری سریال محرمی «نفس شیرین» همچنان ادامه دارد؛ ضمن اینکه شهرک فرهنگیان، میدان قزوین، بیمارستان رسول اکرم (ص)، شهریار و ... از لوکیشن‌های این گروه تصویربرداری بوده است.

سریال 13 قسمتی «نفس شیرین» توسط محمود اصلانی به نگارش درآمده است و هنوز شبکه پخش‌کننده آن توسط سیمافیلم مشخص نشده است.

علیرضا جلالی تبار، نیما شاهرخ شاهی، فخرالدین صدیق شریف، کیمیا بابائیان، سارا منجزی، شهین تسلیمی، زهره حمیدی، مریم معصومی، فرشاد حسینی، آرمان صورتگر، کوروش معصومی، مهدی امینی خواه، کاظم افرندنیا، غزل کرمعلی، شادی محمدپور، شهرام آریا، پژواک ایمانی، مهوش وقاری و... از بازیگران این سریال مناسبتی هستند.

موضوع این سریال درباره‌ی اهدای عضو است و برای آشنایی بیشتر مردم با اهدای عضو تولید می‌شود.

عوامل اصلی سریال «نفس شیرین» عبارتند از: تهیه‌کننده: کیان بابائیان، کارگردان: سیامک خواجه وند، مجری طرح: حامد رضی، مشاور پروژه: داریوش بابائیان، مشاور پزشکی فیلمنامه: دکتر قبادی، نویسنده فیلمنامه اولیه: مصطفی امجدی، نویسنده سریال: محمود اصلانی.

«علمدار»

سریال «علمدار» به کارگردانی شهرزاد سالمی و جعفر موحد و تهیه‌کنندگی جعفر موحد و زهرا جامی از گزینه‌های پخش در ایام محرم است و این روزها در لوکیشنی واقع در شمال کشور و روستایی اطراف آمل مقابل دوربین رفته است.

«جعفر موحد» کارگردان و تهیه‌کننده سریال «علمدار» است. این سریال ۱۰ شهریور کلید خورده است و تصویربرداری آن همچنان در تهران ادامه دارد. به گفته‌ی کارگردان تصویربرداری تا قبل از آغاز ماه محرم تمام می‌شود.
 

 
در این سریال بازیگرانی چون عنایت بخشی، حشمت آرمیده، سید جواد هاشمی، میرطاهر مظلومی، فلور نظری، مهران رجبی، گلناز خالصی، مینا نوروزی، مرتضی اکبری و … به ایفای نقش می‌پردازند.

محور قصه «علمدار» درباره شهدای مدافع حرم و شروع سال تحصیلی است و در کنار آن قصه‌هایی روایت می‌شود.

«گشت ویژه»


شبکه اول سیما در ایام محرم که با هفته‌ ناجا تقارن دارد، سریال «گشت ویژه» را پخش می‌کند. این سریال به کارگردانی مهدی رحمانی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی از 10 مهر روی آنتن می‌رود و به مناسبت تقارن با دهه اول محرم، چندین سکانس از این ایام و هیات‌های عزاداری در این سریال دیده می‌شود.
 


در این سریال اپیزودیک بازیگرانی چون حمید گودرزی، شاهد احمدلو، محمود پاک‌نیت، پدرام شریفی، امیر کاظمی، داریوش اسدزاده، آزیتا لاچینی، طوفان مهردادیان، مهرداد فلاحتگر، حسین سلیمانی، سوگل طهماسبی و ... بازی می کنند.

موضوع سریال «گشت ویژه» درباره ماجراهای یک تیم پلیس است که با مسائل و جرائم انتظامی مختلفی روبرو می شوند. این تیم متشکل از نیروهای زبده و ورزیده است که در چالش با پرونده های پلیسی به رویارویی و حل و فصل آنها می پردازند.

بر اساس این گزارش، شبکه اول سیما همچنین از روز نهم محرم به بعد 10 فیلم موضوعی از سریال «مختارنامه» که تدوین شده است و تعدادی تله‌فیلم مرتبط با محرم از شبکه یک پخش خواهد شد.

«در قصه‌ها زندگی می‌کنند»


مجموعه «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» به کارگردانی داود بیدل و تهیه‌کنندگی محمدهادی پروین سریال محرم شبکه دو سیما معرفی شده است.

کارگردان این مجموعه تلویزیونی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیحی درباره مجموعه «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» گفت: این مجموعه روایتگر قصه‌های دراماتیک در قالب اجتماعی و دینی است و برای پخش در ایام محرم مناسب است، اما موضوعاتی که در آن روایت شده است مستقیما به ایام محرم اشاره نمی‌کند. 
 
سریال‌های محرم را بشناسید
 
این کارگردان با اشاره به اینکه هر قسمت از مجموعه «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» قصه مستقلی دارد و اپیزودیک است، توضیح داد: این مجموعه قصه آدم‌های عادی جامعه و آدم‌هایی است که همیشه با آن‌ها در ارتباط هستیم و آن‌ها را می‌بینیم که به نوعی با مضامین اجتماعی عجین شده است.
 
جمشید مشایخی، فرخ نعمتی، حمید ابراهیمی، حسن جوهرچی، متین ستوده، سپیده خداوردی، شهرزاد کمال‌زاده، رامین راستاد، گیتی قاسمی، نسیم ادبی، مهری آل‌آقا، کیوان محمودنژاد، کاوه سماک‌باشی، اسماعیل خلج، محمود مقامی، سمیرا حسینی، امید زندگانی، مهدی امینی‌خواه،‌ افشین سنگ‌چاپ، اتابک نادری، مجید واشقانی، سروش جمشیدی و... از جمله بازیگران مجموعه محرمی «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» هستند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر