بازدید 12060
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

داعش قصد عملیات در تهران داشت اما نیروهایشان در راه همدان و کردستان دستگیر شدند

داعش اقدام به ورود به ایران کرده اما نیروهای امنیتی و سپاه ما، تعداد زیادی از آنها را گرفته اند.به عنوان یک سرباز عرض می کنم که همه تلاش کنیم که این اقتدار حفظ شود. در ثانی وحدت و برادری مان را زیر سایه رهبری نگهداری کنیم و ان شاء الله شهدا را از یاد نبریم. جانبازان را فراموش نکنیم تا این راه امام حسین را ادامه بدهیم.
کد خبر: ۶۲۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 28 September 2016
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره 102 شهید مسجدجامع حضرت حجت(عج) گفت: این شهدا متر به متر جنگیدند. سنگر به سنگر جنگیدند تا همه سرزمین را آزاد کردند.
 
به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه سه شنبه ششم مهرماه 1395 در مسجدجامع حضرت حجت(عج) واقع در خیابان جیحون منطقه 10 تهران با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: گرامی می داریم یاد و خاطره شهدای این مسجد پر برکت، مسجد حجت یکی از کانون های نورانی انقلاب ماست که تعدادی از بهترین چهره های نورانی سرزمین ما از این مسجد به جبهه ها رفتند و جانشان را تقدیم راه اسلام کردند.
 
 
 
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: در هفته دفاع مقدس هم ذکر و یاد شهدا مناسبت دارد ، زنده نگهداشتن شهدا به نوعی زنده شدن خود ماست. شهدا یک حقیقت بزرگی هستند با یاد آنها خودمان حیات پیدا می کنیم. از سوی دیگر موقعیت مناسبی است که در مورد یکی از بزرگترین حوادث انقلاب صحبت کنیم و حادثه دفاع مقدس را بشناسیم و ببینیم در آینده با چه حوادثی روبرو هستیم و چطور می شود این امنیت را نگه داشت. این هفته در دل خودش موضوعات بزرگ و حیاتی دارد.
 
سرلشکر رضایی گفت: در این مسجد آیت الله سیفی حضور دارند که از دوستان ما و یاران انقلاب هستند و در حادثه آمل بسیار به ما یاری رساند. در چنین جمعی صحبت از این موضوعات، اهمیت دارد. حادثه جنگ یک حادثه بی نظیر در تاریخ ایران و انقلاب ما است. ایران حوادث بزرگی را تجربه کرد. این سرزمین چهارراه قدرت های بین المللی است. جنگ های جهانی اول و دوم و قبل از آن جنگ های بزرگ منطقه ای را از سر گذرانده و برخی معتقدند که هر ربع قرن یک جنگ را در این کشور پشت سر می گذاریم با این احوال، دفاع مقدس یکی از بی نظیرترین جنگ های ایران است. اگر تعبیر کنیم که در این جنگ یک معجزه الهی رخ داده، اغراق نیست. ما تازه انقلاب کرده بودیم و حکومتی را تجربه نکرده بودیم. فرماندهان نظامی هم تجربه جنگ نداشتند. جنگ جزو پیچیده ترین ابعاد حکومت داری است و ابعاد گوناگونی از اقتصاد و امکانات تا همبستگی ملی دارد. اداره جنگ، مانند اداره یک مملکت است. حتی کشورهایی مانند انگلیس و آمریکا با تجربه چند صدساله حکومت داری نمی توانند جنگ هایی که خودشان درست می کنند را اداره کنند. عراق همه مرزهای ما را پشت سر گذاشت. جمعیت ایران در آن زمان 36 میلیون نفر بود. الان جمعیت ایران 80 میلیون نفر است. از همین جمعیت دو و نیم میلیون نفر آواره شدند. در همان ساعات اولیه، خرمشهر محاصره شد و حدود سی روز نیروهای ما مقاومت کردند. دهها شهر و روستا را به اشغال در آوردند. ایران اصلا آمادگی ورود به جنگ را نداشت. برادران ارتش هم فرماندهان از سرهنگ به بالا را در اختیار نداشتند و جز چند امیر که جانفشانی کردند، بقیه رفته بودند. مهمات و سلاح هم به ما نمی دادند. موشک های فونیکس اف 14 را به ما تحویل نداده بودند. قطعات یدکی هم به ما نمی دادند. صدام از آمریکایی ها خواسته بود که ایران را تحریم تسلیحاتی کنند. حتی سیم خاردار را به ما نمی دادند. چنین وضعی بود. اما ملت ما همه استان ها و شهرها را آزاد کرد. این شهدا متر به متر جنگیدند. سنگر به سنگر جنگیدند تا همه سرزمین را آزاد کردند. این فداکاری با دست خالی در ایران نمونه ندارد. پژوهشگران نظامی بگویند که کدام قدرت بین المللی در دنیا بوده که به عراق در جنگ با ایران کمک نکرده باشند. اسلحه های به غنیمت گرفته شده ما، از همه کشورها هستند. معجزه ای اتفاق افتاده و این معجزه از دل و ذهن جوانان فداکار و داوطلب آغاز شده. از نوآوری ها و نماز شب ها، از برادری های این شهدا برخاسته است. فرصت نیست که تک تک عملیات ها و مشکلاتش را بازگو کنم. در عملیات والفجر 8 بایستی از رود اروند می گذشتیم و فاو را می گرفتیم. آنجا موشک های عراق مستقر بود و کشتی های ما را هدف قرار می دادند. نقطه مهمی بود که تنها خشکی عراق متصل به خلیج فارس بود. ما تصمیم گرفتیم که این نقطه را بگیریم تا بلکه حقوق ما را به رسمیت بشناسند. ما باید چنین کاری را زیر نظر ماهواره های جاسوسی انجام می دادیم. طوری که خبر به بغداد نرسد. عبور از رودخانه جزو سخت ترین عملیات های ارتش های جهان است. ما می خواستیم از اروند عبور کنیم در حالی که تیربارها به آن اشراف داشتند. دو هزار غواص به این دریای متلاطم زدند. فرماندهان در ابتدا مخالف بودند. می گفتند حداقل 60 هزار اسیر خواهیم داد. برادر رفیق دوست به یکی از دوستان گفته بود که غیر از خدا و آقا محسن کسی این عملیات را قبول ندارد. یکی یکی مشکلات را با بررسی فرماندهان حل کردیم. این طوری نبود که بی گدار به خط بزنیم. طرح های فریب پیچیده ای را اجرا کردیم. نیروها را 200 کیلومتر آن طرف تر مستقر کردیم.
 
 
 
در شب عملیات همه فرماندهان جمع شدند. عده ای می گفتند لو رفته است. جدولی کشیدند و هفت دلیل برای لو رفتن و هشت دلیل برای لو نرفتن ذکر کردند. بعد از جلسه محل فرماندهی را بمباران کردند. دلایل هشت به هشت شد. بالاخره آماده عملیات شدیم. غواص ها راه افتادند. برادر مرتضی قربانی در بیسیم گفت که نورافکن ها روشن شده و سر غواصان ما را دیده و با تیربار دارد رود را می زدند. متوقف شدیم و به بچه ها گفتیم که کسی تیر نزند. جز خدا کسی به ما کمک نخواهد کرد. نیم ساعت بعد نور افکن ها خاموش شد و تیر اندازی قطع شده و بچه ها به فاو رسیده اند. فرمانده تیپ فاو عراق به ما گفت که از عملیات شما خبر نداشتیم. نورافکن ما خراب بود. آنشب داشتیم باطری هایش را امتحان می کردیم. این واقعیت اتفاق است که آن عملیات انجام شد. در این عملیات فکر، توکل، امداد الهی، فداکاری و دل به دریا زدن ها را می بینید. این است ما از اقتدار برخوردار شده ایم. ما اگر با خدا و با هم باشیم کسی نمی تواند ما را به زمین بزند. هیچ مانعی سد راه ما نخواهد شد. این پیروزی ها بود که ما را به اقتدار امروز رسانده . ملت ما بعد از سیصد سال اقتدار خودش را بازیافته است. این مهمتر از آزادسازی سرزمین هاست. ما دیگر وابسته نیستیم و به تجهیزات و مستشاران خارجی نیاز نداریم. قدیم شاهان ایران، با تحریم فشنگ اداره می شدند. اگر امروز به ما موشک هم ندهند نمی توانند ما را اداره کنند.
 
استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: این اقتدار به امنیت امروز منجر شده. داعش اقدام به ورود به ایران کرده اما نیروهای امنیتی و سپاه ما، تعداد زیادی از آنها را گرفته اند. سه ماه پیش خواستند در نماز جمعه تهران خودشان را منفجر کنند. در بین راه همدان و کردستان دستگیر شدند. قرار بود در تهران مجهز به بمب بشوند و حادثه ایجاد کنند. ببینید در فرانسه، با چند انفجار به هم ریخت و وضع امنیتی خاص اعلام کردند. این اقتدار را باید حفظ کرد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حالا عده ای می گویند اقتصاد اگر می خواهیم اقتدار را باید تضعیف کرد. ما می گوییم سی و هفت سال اقتصاد را در دست داشتید، اقتصاد را هم مثل اقتدار نیروهای مسلح درست کنید. معیشت مردم را سامان بدهید. این اقتدار اگر نباشد که نمی شود سرمایه گذاری کرد و تولید داشت. این امنیت مثل سایه بانی است که زیر آن می شود مشکلات اقتصادی را حل کرد. دو سه سال است وهابی ها و آل سعود راه افتاده اند. کاری که اسرائیل نتوانست بکند را اینها در ناامن کردن منطقه کرده اند. فریاد می کشند و دیوانه وار داد و بیداد می کنند. نمی دانندکه اگر غلطی کنند وبه ایران حمله ای کنند مردان ایران  به فرمان امامشان راه می یافتند تا مکه و مدینه را از  بتها پاکسازی می کنند و این شهر ها را به دوران طلایی پیامبر اکرم  می رسانند. این صبر و خونسردی ما برای این است که نمی خواهیم وارد جنگ بشویم. از شهدای منا تا تحریک کشورهای اسلامی علیه ایران را تحمل می کنیم تا جنگی شروع نشود. اگر عربستان فکر می کند که می تواند با پشتوانه آمریکا و اسرائیل و خریدهای تسلیحاتی می تواند کاری کند، این آرزو را به گور خواهد برد. این سلاح ها به فضل خدا، همه این هواپیماها را به داخل ایران خواهیم آورد و نیاز 50 سالمان را تامین می کنیم. 80 میلیارد دلار پول داده اند برای مهماتی که تا ده سال دیگر قدیمی خواهند شد. اقتدار در ایران را به فضل خدا ادامه خواهیم داد. از راس این اقتدار که ولایت فقیه است و خط امام را دنبال می کند تا آن سرباز و پاسدار و بسیجی آماده فداکاری هستیم. به برکت شهدا این روحیه در ایران است. 

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: به عنوان یک سرباز عرض می کنم که همه تلاش کنیم که این اقتدار حفظ شود. در ثانی وحدت و برادری مان را زیر سایه رهبری نگهداری کنیم و ان شاء الله شهدا را از یاد نبریم. جانبازان را فراموش نکنیم تا این راه امام حسین را ادامه بدهیم.
 
در ابتدای این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده های محترم شهیدان، طلاب، بسیجیان و مسئولان منطقه ای برگزار شد، آیت الله سیفی مسئول حوزه علمیه و امام جماعت مسجدجامع حضرت حجت(عج) با اشاره به عظمت جایگاه شهدا در نزد خداوند متعال از شهدای این مسجد و منطقه 10 یاد کردند و حضور سرلشکر محسن رضایی را در این مراسم خیر مقدم گفت و مداح اهل بیت حاج احمد نیکبختیان، با مدیحه سرایی و اشعاری، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم را در آستانه ماه محرم گرامی داشت.
 
در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خانواده های محترم شهدای این مسجد، امام جماعت مسجد و حوزه علمیه حضرت حجت، با فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس عکس یادگاری انداختند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان