بازدید 6558

بی‌خبری قاتل ستایش از حکم دادگاه

کد خبر: ۶۲۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ 28 September 2016
وکیل‌مدافع قاتل ستایش قریشی گفت: هنوز حکم دوبار اعدام امیرحسین امضا و ابلاغ نشده است و ما به دنبال مصالحه هستیم.
 
به گزارش شرق، مجتبی فرحبخش درباره آخرین وضعیت صدور رأی دادگاه در پرونده امیرحسین (قاتل ستایش قریشی)، گفت: در آخرین مراجعه‌ای که روز یکشنبه به دادگاه داشتم باخبر شدم که هنوز حکم صادر شده مبنی‌بر دوبار اعدام امضا نشده است. وی گفت: به این دلیل که رأی هنوز امضا و ابلاغ نشده است نباید رسانه‌ای می‌شد.
 
وکیل‌مدافع قاتل ستایش قریشی با اشاره به مظلومیت خانواده ستایش اظهار کرد: خانواده قریشی یکی از خانواده‌های مؤمن و مظلوم افغانستانی هستند و در ابتدای دفاعیه خود نیز از آنها حمایت کردم. فرحبخش افزود: در صورت نهایی‌شدن قطعا فرجام‌خواهی وجود خواهد داشت و ما به دنبال مصالحه هستیم و امیدواریم رسانه‌ها نیز در این امر رسالت بی‌طرفی را رعایت کنند و به دور از دعواهای قومیتی این پرونده را دنبال کنند.
 
وی درباره وضعیت روحی امیرحسین گفت: به خانواده امیرحسین و اطرافیانش اعلام کرده‌ایم جزئیات رأی را به وی نگویند. او اکنون از کار خود نادم است و مسئولان کانون اصلاح و تربیت نیز این مسئله را که وی ویژگی‌های خوبی دارد تأیید می‌کنند.
 
درهمین‌حال قاسمی آقباش، وکیل خانواده ستایش که پیش از این از محکومیت قاتل خبر داده بود دیروز بار دیگر صدور حکم دو بار اعدام و شلاق تعزیری برای قاتل دختر شش‌ساله افغانستانی را تأیید کرد و گفت: متهم به پرداخت یک‌دهم دیه کامل زن مسلمان و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری بابت جنایت بر میت محکوم شده است.
 
وی افزود: همچنین متهم به یک‌بار اعدام به دلیل زنای به عنف و یک‌بار قصاص نفس با چوبه‌ دار با قید پرداخت نصف دیه کامل زن مسلمان از طرف اولیای دم به متهم محکوم شد.
 
وکیل ستایش با بیان اینکه این حکم را شعبه هفتم دادگاه کیفری یک و قاضی توکلی و اسلامی صادر کرده است، یادآور شد: حکم مذکور را می‌توان در مدت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ در دیوان‌عالی کشور فرجام‌خواهی کرد.
 
بنا به این گزارش ٢٣ فروردین‌ماه وقوع قتل یک دختربچه شش‌ساله افغانستانی در روستای خیرآباد ورامین تحویل مراجع قضائی شد، گزارش حاکی از آن بود که به گفته پدرش يك  روز قبل برای خرید بستنی از منزل خارج شده، دیگر به خانه بازنگشته بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل