بازدید 4453

مرکل: منطقه پرواز ممنوع در سوریه شدنی نیست

صدراعظم آلمان در اظهاراتی نسبت به امکان اعمال یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه ابراز تردید کرد.
کد خبر: ۶۲۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲ 27 September 2016

صدراعظم آلمان در اظهاراتی نسبت به امکان اعمال یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه ابراز تردید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان پس از دیدار  امروز (سه‌شنبه) خود با نجیب رزاق، نخست‌وزیر مالزی در شهر برلین درباره مساله اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه به خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط موجود من چندان به مساله ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع در خاک سوریه خوشبین نیستم.

پیش از این و در پی حمله اخیر به یک کاروان امدادرسانی در نزدیکی شهر حلب، فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر خارجه آلمان در اظهار نظری مداخله جویانه خواهان ایجاد هفت روزه یک به اصطلاح منطقه پرواز ممنوع در سوریه شده بود. با این حال علاوه بر مرکل، باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا نیز با چنین طرحی مخالفت کرده است.

از سوی دیگر صدراعظم آلمان در اظهاراتی جداگانه گفت، اتحادیه اروپا باید با کشورهای آفریقایی به توافقی مانند تواق بروکسل - آنکارا در خصوص مقابله با موج ورود پناهجویان دست پیدا کند.

به نوشته روزنامه حریت، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با تاکید بر اینکه کمک‌های توسعه‌ بیشتری باید برای مقابله با ریشه های مساله مهاجرت صورت بگیرد، این کار را برای جلوگیری از تکرار شرایط تابستان گذشته ضروری دانست.   

مرکل که در کنفرانسی درباره گردشگری سخنرانی می‌کرد ادامه داد: بسیار مهم است که ما به کشورهای آفریقایی چشم‌اندازی از آینده ارائه دهیم. ما یا باید اجازه دهیم مردم سمت ما بیایند یا باید با ریشه‌های مهاجرت مبارزه کنیم تا مردم برای ماندنشان در وطن خود آینده‌ای را متصور شوند.

وی به جزئیات یک توافق احتمالی میان اتحادیه اروپا و کشورهای آفریقایی برای مقابله با پناهجویان و مهاجران اشاره‌ای نکرد اما بار دیگر بر ضرورت این مسئله تاکید کرد.

اتحادیه اروپا و ترکیه در مارس سال جاری میلادی به توافقی دست یافتند که به موجب آن آنکارا در ازای کمک‌های مالی و وعده سفر بدون ویزای شهروندانش به اروپا مانع از ورود مهاجران غیرقانونی از طریق این کشور به اروپا می شود.

با این حال پیش از این و در ماه ژوئن مرکل از آفریقا با داشتن جمعیت 1.2 میلیاردی به عنوان "مشکل اصلی" در مسئله مهاجرت یاد کرده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر