بازدید 4137

تصویب کلیات طرح الحاق شرکت دخانیات به وزارت صنعت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب کلیات طرح الحاق شرکت دخانیات ایران به وزارت صنعت، معدن و تجارت در این کمیسیون، خبر داد.
کد خبر: ۶۲۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ 27 September 2016
رسول خضری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در تشریح جلسه امروز (6 مهرماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح الحاق شرکت دخانیات ایران به وزارت صنعت، معدن وتجارت با حضور نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت دخانیات ایران و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بررسی و سرانجام کلیات آن به تصویب رسید.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بخش از شرکت دخانیات ایران پیش از این از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت جدا و به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شده بود اما از آنجایی که این صندوق ورشکسته بود مشکلات بسیاری را برای شرکت دخانیات رقم زد.

وی افزود: برای بررسی جزئیات طرح الحاق شرکت دخانیات ایران به وزارت صنعت، معدن وتجارت کارگروهی تشکیل شد تا پس از انجام بررسی‌های کارشناسانه در جلسه آینده کمیسون اجتماعی درخصوص جزئیات نیز بحث و بررسی صورت گیرد.

خضری در ادامه یادآور شد: بررسی طرح استفساریه تبصره 2 ماده واحده قانون اصلاح بند(و) ماده44 قانون برنامه پنجساله توسعه جمهوری اسلامی ایران اعاده شده از شورای نگهبان به عنوان دومین موضوع مورد بحث در کمیسیون اجتماعی بود، استفساریه این بند از ماده 44 بر اساس اصل 73 قانون اساسی به این دلیل که استفساریه نیست و به نوعی قانونگذاری جدید است، مورد ایراد قرار گرفته بود  از این رو قرار شد تا در قالب طرحی ارائه شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماده 44 قانون برنامه پنجساله توسعه جمهوری اسلامی ایران درمورد توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و منابع مالی، فرصتها، امکانات و تسهیلات و امتیازات به ایثارگران، پدر، مادر، همسر و فرزندان شهداء و همچنین جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان است، گفت: بر اساس بند (و) این ماده قانونی خانواده ایثارگران و جانبازان از امتیازاتی برخوردارند اما خودشان هیچ امتیازی ندارند از این رو با طرح مذکور قرار شد تا اصلاحاتی صورت گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان