بازدید 3371

دویچه بانک، درخواست کمک مالی از آلمان را تکذیب کرد

بزرگترین بانک آلمان به دلیل جریمه 14 میلیارد دلاری آمریکا در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۲۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳ 27 September 2016

بزرگترین بانک آلمان به دلیل جریمه 14 میلیارد دلاری آمریکا در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت آی‌بی تایمز، بانک آلمانی "دویچه بانک" شایعات مربوط به درخواست کمک مالی از دولت این کشور برای پرداخت جریمه خود به آمریکا را رد کرد.

بزرگترین بانک آلمان از سوی وزارت دادگستری آمریکا به دلیل آنچه که "انجام معاملات رهنی غیرقانونی در خلال بحران مالی 2008" خوانده شده، به پرداخت 14 میلیارد دلار جریمه محکوم شده است.

این میزان جریمه تقریباً‌ معادل کل دارایی 16 میلیارد دلاری این بانک است و به همین دلیل، نگرانی‌های زیادی را درباره آینده آن مطرح کرده است.

مجله آلمانی «فوکوس» اوایل هفته جاری مدعی شد آنگلا مرکل – صدر اعظم آلمان – در یک نشست محرمانه با «جان کریان» - رئیس دویچه بانک – با اعطای کمک‌های دولتی به این بانک مخالفت کرده است.

اما «جرج ایگندورگ» سخنگوی دویچه بانک روز گذشته در گفتگو با روزنامه فایننشال تایمز، ضمن تکذیب خبر این مجله آلمانی، شایعه درخواست کمک مالی از دولت آلمان را به کلی رد کرد.

دویچه بانک یکی از بزرگترین و مهمترین بانکهای اروپا به شمار می‌رود؛ اما طی یک سال گذشته به دلیل جریمه هنگفت دولت آمریکا، برای جلوگیری از زیان‌دهی بیشتر بسیاری از نیروهای خود را تعدیل کرده است. ارزش سهام این بانک در بازار سهام اروپا نیز به تازگی با 7.2 درصد کاهش به پایین‌ترین سطح در دهه‌های اخیر رسیده است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر