بازدید 2562
موسسه رتبه‌بندی مودیز:

موج ورشکستگی شرکت‌های نفتی دو برابر می‌شود

موسسه رتبه‌بندی مودیز از افزایش دو برابری شرکت‌های ورشکسته در بخش اکتشاف و تولید انرژی خبر داد.
کد خبر: ۶۲۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 27 September 2016
موسسه رتبه‌بندی مودیز از افزایش دو برابری شرکت‌های ورشکسته در بخش اکتشاف و تولید انرژی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی اویل پرایس؛ شرکت‌های نفت و گاز در گوشه و کنار جهان به‌شدت تحت تأثیر شرایط ناپایدار بهای انرژی قرار دارند. در حالی که نرخ سود وام برای این شرکت‌ها کاهش یافته است بسیاری از آن‌ها توانایی بازپرداخت وام را ندارند.

شاخه سرمایه‌گذار موسسه رتبه‌بندی مودیز که وظیفه ارزیابی، پژوهش و تحلیل اوضاع اقتصادی در 130 کشور جهان را دارد، شرایط فعلی صنعت انرژی را مشابه فروپاشی صنعت مخابرات در اوایل سال 2000 میلادی قلمداد کرده است. بر اساس مطالعات جدید این موسسه، در سال 2015 میلادی عرضه بیش از تقاضای انرژی در جهان نه‌تنها به کاهش بهای نفت و گاز منجر شده بلکه ورشکستگی بسیاری از شرکت‌های حوزه نفت و گاز را به دنبال داشته است.

موسسه رتبه‌بندی مؤدی در سال 2015 شمار شرکت‌های ورشکسته حوزه انرژی را 17 مورد اعلام کرد که 15 مورد آن در بخش اکتشاف و تولید فعالیت داشته‌اند. این روند بدهی 100 میلیارد دلاری شرکت‌ها را در پی داشت. این در حالی است که در سال جاری میلادی تعداد شرکت‌های ورشکسته در بخش اکتشاف و تولید به دو برابر افزایش یافته است و سرعت بهبودی شرایط این بخش به نسبت کُندتر از سال گذشته پیش می‌رود.

مودیز پیش‌بینی صحیحی از تعداد شرکت‌های ورشکسته مخابراتی در اوایل دهه 2000 میلادی ارائه داد که به نظر می‌رسد در مورد ورشکستگی شرکت‌های بخش انرژی نیز صدق کند.

موسسه دلویت (Deloitte) در گزارشی که اوایل امسال منتشر کرد شرایط شرکت‌های بخش انرژی را اسف‌بار توصیف کرد. این موسسه حجم خسارت به بخش اکتشاف و تولید انرژی را بیش از 130 میلیارد دلار برآورد کرد که در کنار اقداماتی همچون فروش دارایی‌ها و سهام به ورشکستگی منجر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل