بازدید 2011

هر تعهدی خارج از قانون باید به تصویب مجلس برسد

علی لاریجانی پس از ارائه گزارش طیب‌نیا در مجلس تأکید کرد که هر تعهدی خارج از قوانین وضع شده باید به تصویب مجلس برسد.
کد خبر: ۶۲۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 27 September 2016
رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: توضیحات وزیر اقتصاد نشان می‌دهد ما قوانین پولشویی و مبارزه با تروریسم را در مجلس تصویب کرده‌ایم و لازم می‌دانیم که به درستی اجرا شود. آقایان یک برنامه اقدام ارائه شده و حتماً‌ ملاحظاتی نیز در این زمینه وجود دارد و کسی که مذاکره می‌کند باید آنها را مدنظر قرار دهد.

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: اصل این است که چارچوب‌های قانونی رعایت شود. بعضی از نمایندگان تذکر دادند که مرکز پژوهش‌ها گفته مجلس باید در این زمینه مصوبه داشته باشد؛ انجا که لازم است. اما نکته قابل توجه این است که وقتی قوانینی مثل مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم داریم باید بهره آنها را ببریم.

لاریجانی خطاب به طیب‌نیا گفت: شما صرفاً بر اساس این قوانین می‌توانید مذاکره کنید و نه چیز دیگر. تمام ‌آنچه که در مجلس تصویب شده باید رعایت شود و در شورای عالی پولشویی به بحث گذاشته شود. به علاوه اگر در این زمینه تعهدی خارج از قانونی که مجلس گذاشته به وجود بیاید حتماً باید از چارچوب مجلس عبور کند.

رئیس مجلس همچنین عنوان کرد: نکته‌ای هم که آقای ذوالنور گفتند حرف درستی است و وقتی حرف درستی زده می‌شود باید تمکین شود. من تأیید می‌کنم که این مسائل پیش از این در شورای عالی امنیت ملی به بحث گذاشته شده بود اما خوب بود که آقای طیب‌نیا بیشتر در این زمینه توضیح می‌دادند.

رئیس مجلس در ادامه از کمیسیون اقتصاد و مرکز پژوهش‌های مجلس خواست مسأله FATF را بررسی کند و وزیر اقتصاد نیز اقدامات انجام شده خود را به کمیسیون اقتصادی اطلاع دهد.

لاریجانی تأکید کرد: قرار ما این است که در چارچوب قوانین مصوب اقدام شود و خارج از این چارچوب عمل نشود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان