بازدید 6371
ورود پول هوشمند به گروه محصولات کانی غیرفلزی

سامانه #733* آماده عرضه اولیه شد

در تحلیل امروز به بررسی گروه هایی پرداخته ایم که جو فروش و جو خرید در آن ها در بازار امروز کاملا اشکار بود،به بررسی پذیرش پانصدمین شرکت در بازار دوم فرابورس و در پایان هم اشاره ای به شنیده ها و شایعات گسترده و مهم در بازار امروز کردیم.
کد خبر: ۶۲۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 27 September 2016
به گزارش تابناک اقتصادی،در تحلیل امروز به بررسی گروه هایی پرداخته ایم که جو فروش و جو خرید در آن ها در بازار امروز کاملا اشکار بود،به بررسی پذیرش پانصدمین شرکت در بازار دوم فرابورس و در پایان هم اشاره ای به شنیده ها و شایعات گسترده و مهم در بازار امروز کردیم.در بازار امروز بیشترین تاثیر مثبت به ترتیب گروه های فلزات اساسی،قندوشکر و سایر محصولات کانی غیرفلزی و در مقابل بیشترین تاثیر منفی را به ترتیب گروه های خودرو وساخت قطعات،محصولات شیمیایی و فرآورده های نفتی  بر شاخص بورس داشتند. جو خرید متعلق به گروه های قندوشکر،محصولات غذایی،سایر محصولات کانی غیرفلزی و کاشی و سرامیک و در مقابل جو فروش در گروه های فرآورده های نفتی،استخراج ذغال سنگ،بانکها و موسسات اعتباری و سایر واسطه گریهای مالی کاملا آشکار بود. امروز مجموع ارزش معاملات بورس وفرابورس نسبت به روز کاری قبل با کاهش بیش از 16درصدی مواجه شد به طوری که مجموع ارزش بورس و فرابورس در روز کاری قبل بیش از 2916میلیارد ریال بود که امروز به بیش از 2435میلیارد ریال رسید.
امروز هم برای چندمین روز متوالی شاهد دستکاری مسئولین در شاخص بورس با انجام معاملات صوری در سهام های شاخص ساز بویژه سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بودیم. باید دید تا چه زمانی مسئولین امر به انجام دستکاری در شاخص با وجود نزول چند ده درصدی بیشتر سهام ها ادامه خواهند داد.



گروه قندوشکر
در گروه قندوشکر ، امروز شاهد بودیم که معاملات سهام همه شرکت های موجود در این گروه در درصدهای مثبت و صف خرید بودند و نیز حجم معاملات  نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت. این گروه هم جزء گروه هایی بود که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند به طوری که در این گروه شرکت فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر با بیش از 1.5 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص برجای گذاشت و هم جزء گروه هایی بود که جو خرید مناسبی در آن حاکم بود.سهام 14شرکت از 14 سهام شرکت های قابل معامله امروز در این گروه، با افزایش قیمت به کار خود پایان دادند.سهام 14 شرکت موجود  با صف خرید بسته شدند.بیشترین حجم معاملات این گروه که بیشترین حجم معاملات امروز در بازار بورس هم بود، متعلق به شرکت قند ثابت خراسان با دادو ستد بیش از  56 میلیون سهم و بیشترین ارزش معاملات این گروه نیز متعلق به شرکت قند ثابت خراسان با بیش از 74 میلیارد ریال بود. میانگین درصد قیمت پایانی گروه 4.51 درصد مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت گروه 4.99درصد مثبت بود.
 

گروه فرآورده های نفتی
 در گروه فرآورده های نفتی ، شاهد معاملات اکثرا منفی همراه با کاهش حجم معاملات بودیم. این گروه  هم جزءگروه هایی بود که امروز هم بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشت به طوری که شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیش از 20 واحد اثر منفی بر شاخص گذاشتند.این گروه همچنین جز گروه هایی بود که جو فروش بر آن حاکم بود. از 12 نماد شرکت های قابل دادوستد در این گروه،سهام3شرکت با افزایش قیمت و سهام 9 شرکت با کاهش قیمت روبرو شدند. بیشترین افزیش قیمت متعلق به شرکت نفت ایرانول با درصد تغییر  قیمت پایانی1.22 درصد بود و درمقابل بیشترین کاهش قیمت این گروه متعلق به شرکت پالایش نفت تهران  با درصد تغییر قیمت پایانی 2.4درصد منفی به خود اختصاص دادند.بیشترین حجم معاملات متعلق به شرکت پالایش نفت بندرعباس در نماد شبندر در نماد شبندر2 با خرید و فروش بیش از 10میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به  شرکت پالایش نفت بندرعباس در نماد شبندر در نماد شبندر2 با حدود 48میلیارد ریال بود. میانگین درصد قیمت پایانی گروه 0.81درصد منفی و میانگین درصد آخرین قیمت گروه 1.35 درصد منفی بود.


گروه محصولات غذایی
در گروه محصولات غذایی ، شاهد معاملات اکثرا مثبت و در برخی نمادها حتی متمایل به صف خرید و نیز  پرحجم تر نسبت به روز کاری قبل بودیم. این گروه جزءگروه هایی بود که جو خرید  خوبی بر آن حاکم بود.از 19 نماد شرکت های قابل دادوستد در این گروه،سهام همه14 شرکت با افزایش قیمت و 5 شرکت با کاهش قیمت روبرو شدند. صف های خرید متعلق به شرکت های شیرپاستوریزه پگاه اصفهان،مارگارین،شیرپاستوریزه پگاه خراسان،لبنیات پاک،نوش مازندران و لبنیات کالبر و در مقابل بیشترین کاهش قیمت متعلق به شرکت گلوکوزان با درصد تغییر قیمت پایانی 0.86درصد منفی  بود. بیشترین حجم معاملات متعلق به شرکت لبنیات کالبر  با خرید و فروش بیش از 6.4 میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات متعلق به  شرکت لبنیات کالبر  با بیش از 11میلیارد ریال بود.  میانگین درصد قیمت پایانی گروه 1.86درصد مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت گروه 2.95 درصد مثبت بود.
 

گروه خودرو و قطعات ساخت
در گروه خودرو و قطعات ساخت،امروز برخلاف روز کاری گذشته،شاهد معاملات به طور کلی متعادل و بیشتر متمایل به منفی بودند و نیز حجم معاملات نسبت به روز کاری قبل در این گروه کاهش یافت.این گروه جزءگروه هایی بود که امروز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشت به طوری که دو شرکت سایپا و ایران خودرو به ترتیب با بیش از 25 و 16 واحد تاثیر منفی بر شاخص برجای گذاشتند. 10 شرکت از 28 نماد قابل معامله، با افزایش قیمت و نماد 18 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.صف های خرید این گروه متعلق به شرکت های تولیدمحور خودرو،موتورسازان تراکتورسازی ایران،مهرکام پارس و الکتریک خودرو شرق و در مقابل تنها صف فروش متعلق به شرکت کمک فنرایند امین بود.بیشترین حجم معاملات این گروه را شرکت های سایپا و کمک فنرایند امین به ترتیب با بیش از 46 و 19 میلیون سهم به خود اختصاص دادند. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به شرکت های سایپاو ایران خودرو(خودرو 2) به ترتیب با بیش از 55 و 52 میلیارد ریال می باشد. میانگین درصد قیمت پایانی گروه 0.27 درصد مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت گروه 2.80 درصد منفی بود.


گروه سایرمحصولات کانی غیرفلزی
در گروه سایرمحصولات کانی غیرفلزی ، معاملات شرکت های این گروه اکثرا در درصدهای مثبت و  پرحجم تر  نسبت به روز کاری قبل بورس  بودند.این گروه هم جزءگروه هایی بود که امروز هم بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت و هم جو خرید خوبی بر آن حاکم بود.از 13سهام شرکت های فعال در این گروه،سهام 11شرکت با افزایش قیمت و سهام 2 شرکت با کاهش قیمت امروز را به پایان رساندند. صف های خرید در این گروه متعلق به شرکت های مواد ویژه لیا،سرامیک های صنعتی اردکان،فرآورده های نسوز پارس،بازرگانی و تولیدی مرجان کار،فرآورده های نسوز ایران و پارس سرام و در مقابل بیشترین کاهش قیمت متعلق به شرکت شیشه همدان با درصد تغییر قیمت پایانی 0.23 درصد بودندبیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای کاذر و کسرا به ترتیب با حدود 4.7 و1میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به نماد  کسرا و کاذر به ترتیب با بیش از 54 و 11 میلیارد ریال می باشد. میانگین درصد قیمت پایانی گروه 2.47 درصد مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت گروه 3.15 درصد مثبت بود.


 
از حاشیه های امروز می توان به اخبار  از چند شرکت اشاره کرد.در نماد خساپا(شرکت سایپا) شنيده ميشود در قرارداد سيتروئن با سايپا مقرر شده كه ٣٠ درصد از توليدات سايپا كاشان به صادرات اختصاص يابد موضوعى كه ميتواند موجب دگرگونى فرآيند توليد خودرو در اين خودروساز شود .در نماد شتوکا (توکا رنگ فولاد سپاهان) بر اساس شنیده ها شرکت با یک شرکت خارجی جهت تولید محصول مشترک و صادرات به کشورهای اروپایی به توافق رسیده است.در نمادخنصير (شرکت مهندسی نصیرماشین) شنيده ها حكايت از تعديل مثبت ناشى از افزايش تيراژ توليد در دستور كار است .
 

شرکت آسان پرداخت که 21 اردیبشهت سال جاری توسط هیات پذیرش بورس پذیرفته شده بود ، دیروز با نماد "آپ" درج و آماده عرضه اولیه  10 درصد سهام در روزهای آینده شد.

قرار بود سهام این شرکت نیمه شهریور در بورس عرضه اولیه شود اما به لزوم طی مراحل قانونی و ارایه آخرین اطلاعات برای درج نماد، میسر نشد ولی از قرار معلوم با نهادیی درج نماد، هفته آینده یا حداکثر نیمه اول مهر این عرضه بعد از برگزاری جلسه معارفه (که سهامداران عمده برنامه ویژه ایی دارند) انجام خواهد شد.

به این ترتیب شرکت آسان پرداخت پرشین از دیروز به‌ عنوان پانصدمین شرکت پذیرفته‌شده در بخش «کامپیوتر و فعالیت‌های مربوط به آن»، گروه و طبقه «مشاوره مربوط به نرم افزار و عرضه نرم‌افزار» با کد صنعت «722006» و نماد «آپ، Ap» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج نماد شد.

براساس این گزارش، این شرکت با سرمایه 75 میلیارد تومانی با شراکت بانک کشاورزی و چند شخص حقیقی در زمینه ارائه خدمات پرداخت الکترونیک از طریق بسترهای دستگاه کارت‌خوان (POS)، درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) و درگاه پرداخت موبایلی (USSD) با پذیرش کلیه کارت‌های بانکی نقدی و اعتباری فعالیت دارد.

40 درصد سهام شرکت آسان پرداخت در اختیار زیرمجموعه های بانک کشاورزی قرار دارد و دو فرد حقیقی کارآفرین نیز هر کدام مالک 30 درصد این  شرکت هستند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی