بازدید 21624
در گفت و گو با «تابناک» مطرح شد؛

لفظ «مبارز» از نام جامعه روحانیت حذف می شود/ اعضای جدید جامعه روحانیت جایگزین هاشمی و روحانی نیستند/ توصیه به احمدی نژاد برای عدم کاندیداتوری نبود!

منظور آقا این بود که اگر احمدی نژاد می خواهد کاندیدا بشود، در موعد قانونی ثبت نام و فعالیت کند، وگرنه منظور ایشان عدم شرکت در انتخابات نبوده است!
کد خبر: ۶۲۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 27 September 2016
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز از تصمیم گیری برای تغییر نام جامعه روحانیت مبارز در زمان حیات مرحوم آیت الله مهدوی کنی، دبیر کل فقید این تشکل خبر داد و در خصوص عضویت شش روحانی جدید در شورای مرکزی جامعه روحانیت تأکید کرد: این افراد جایگزین اعضای غایب این تشکل نظیر آیات هاشمی رفسنجانی، امامی کاشانی و حجج اسلام روحانی و ناطق نوری نشده اند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر شجونی در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» درباره ترکیب جدید جامعه روحانیت مبارز و اینکه اضافه شدن شش عضو جدید به این تشکل بر چه مبنایی انجام شده است، تصمیم گیری در خصوص اضافه شدن اعضای جدید به جامعه روحانیت مبارز را مربوط به دوران حیات و دبیر کلی آیت الله مهدوی کنی بر این تشکل دانست.

دلیل پذیرش اعضای جدید در جامعه روحانیت


وی در توضیح بیشتر این مطلب اظهار کرد: زمان حیات آیت الله مرحوم مهدوی کنی، برنامه جامعه روحانیت مبارز این بود که با توجه به شهادت و مرحوم شدن برخی اعضای قدیمی جامعه روحانیت مبارز، برخی افراد نزدیک به این تشکل را به عضویت بپذیریم که خروجی این تصمیم، اضافه شدن شش عضو جدیدی بود که اطلاع رسانی لازم در خصوص آنها انجام شد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز افزود: پس از انتخاب شش عضو جدید جامعه روحانیت مبارز، در جلسه گذشته سه نفر از آنها در جلسه شورای مرکزی شرکت کردند و در جلسه امروز (سه شنبه) هم سه عضو دیگر به احتمال بسیار فراوان حضور خواهند یافت.

هاشمی، امامی کاشانی، روحانی و ناطق همچنان عضو جامعه روحانیت هستند


وی در پاسخ به اینکه گفته می شود اعضای جدید جانشین برخی چهره های قدیمی و شناخته شده جامعه روحانیت مبارز نظیر آیات هاشمی رفسنجانی، امامی کاشانی و حجج اسلام روحانی و ناطق نوری شده اند، گفت: این موضوع صحت ندارد و شش عضو جدید، همان طور که گفتم بر مبنای تصمیمی که زمان آیت الله مهدوی کنی گرفته شد، به جامعه روحانیت اضافه شدند.

شجونی در پاسخ به اینکه آیا همچنان دعوت نامه برای اعضایی که شرکت نمی کنند ارسال می شود و صحبتی در خصوص جایگزینی شده است یا خیر، ادامه داد: هیچ کس از ترکیب جامعه روحانیت کنار گذاشته نشده، بلکه اعضایی که شرکت نمی کنند، خود تصمیم به عدم حضور گرفته اند. بنده نمی دانم که دعوتنامه ارسال می شود یا نه. این را باید از دبیر اجرایی جامعه روحانیت بپرسید.

لفظ  مبارز از نام جامعه روحانیت حذف می شود


وی در مورد اینکه آیا تصمیم دیگری در زمان حیات آیت الله مهدوی کنی برای جامعه روحانیت گرفته شده که به آن هنوز عمل نشده باشد، تصریح کرد: یک تصمیم دیگری که دبیرکل فقید جامعه روحانیت مبارز بر آن تأکید می کرد، این بود که لفظ  مبارز از عنوان جامعه روحانیت مبارز حذف شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز درباره دلایل و چرایی حذف لفظ  مبارز  از عنوان تشکل جامعه روحانیت مبارز نیز توضیح داد: دلیل این امر، این بود که اکنون دوران مبارزه ای که روحانیت مبارز با رژیم ستم شاهی داشت گذشته و الان در مسیر خدمت و خدمت رسانی هستیم؛ لذا تصمیم بر این بود که عنوان  جامعه روحانیت  به تنهایی بماند. ضمن اینکه اگر عضو جدیدی هم به این تشکل اضافه بشود، قطعا جزو مبارزان نخواهد بود.

روحانیت و حوزه، انقلاب را رها نمی کنند


وی در پاسخ به اینکه برخی اعضای جامعتین اخیرا طی اظهارنظرهایی از کمرنگ شدن نقش جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در وحدت اصولگرایان و انتخابات آتی سخن گفته اند، عنوان کرد: این سخن درستی نیست. انقلاب فرزند روحانیت و حوزه علمیه است و ما نمی توانیم انقلاب را رها کنیم.

برنامه جامعتین برای انتخابات آینده اعلام می شود


شجونی افزود: جامعتین در همه حال نقش ریش سفیدی خود را در عرصه های مختلف انقلاب به ویژه در این انتخابات بین اصولگرایان ایفا خواهند کرد و برای انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراها هم برنامه هایی در نظر است که به زودی اعلام می شود.

وی در خصوص سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب درباره توصیه به احمدی نژاد برای عدم کاندیداتوری در انتخابات آتی ریاست جمهوری نیز ابراز عقیده کرد: اینطور نیست که شما می گویید. آقا کار شورای نگهبان را نکرده اند که به احمدی نژاد بگویند نیاید.

این فعال سیاسی اصولگرا در توضیح سخنانش گفت: در حقیقت ایشان گفته اند که تشکیل دو دولت درست نیست. اتفاقات فعلی این گونه است که انگار دو جریان در مملکت درست شده. اینکه دو نفر به سفر استانی بروند و شرایط به گونه ای باشد که انگار جنگ و جدل موضوعاتی بود که آقا خواستند انجام نشود.

منظور آقا این بود که احمدی نژاد در موعد قانونی اقدام کند!


وی در پاسخ به اینکه اما رهبر انقلاب صراحتا اعلام نموده که توصیه کرده اند و به مصلحت نیست، آقای احمدی نژاد در انتخابات شرکت کنند، (هرچند به صراحت اسم نیاوردند و مسأله انتخابات را مستقیم مورد اشاره قرار نداند، اما همه می دانند منظور چیست) خاطرنشان کرد: منظور این بود که در اوضاع کنونی کارهایی که اشاره کردم، انجام نشود. منظور آقا این بود که اگر احمدی نژاد می خواهد کاندیدا بشود، در موعد قانونی نام نویسی و فعالیت کند، وگرنه منظور ایشان شرکت نبودن در انتخابات نبوده است!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱۲
انتشار یافته: ۱۰
,ولایت مدار باش آقای شجونی !!!
از این صریحتر حضرت آقا نمی تونست ایشان را از ورود به انتخابات نهی کنه .
فاین تذهبون ؟!!!!
توی روز روشن و در حضور امام زنده و با این همه صراحت و......بازهم این آقا میگوید منظور آقا این نبوده است !!!!وا حسینا !وا محمدا!!!......تازه آدم جریان سقیفه را میفهمد!!!!
جلل الخالق
حضرت آقا باچه زبانی بفهمانند نه،
آقای شجونی بهتراست فایل صوتی رهبر معظم و یک باردیگه بشنوید
واقعا که !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با این تفسیری که آقای شجونی از فرمایشات مقام معظم رهبری ارائه میدهند بخوبی مشخص میشود که صلاحیت تصدی امور سیاسی و بویژه تشکیلات مهمی مانند روحانیت مبارز را ندارند. این آقا بجای ایجاد ابهام باید بر فرمایشات حضرت آقا تاکید موکد بکنند.حضرت آقا اینهمه دلایل مصلحتی و عقلی و شرعی دادند، آنوقت این آقا ابهام میاورد و تبصره میزند. از ابتدای انقلاب هر جا که آقای شجونی بوده برای نظام حاشیه و هزینه درست کرده است.
آقاي شجوني مگر آقا نگفتند گفته هايشان را تفسير نكنيد مگر به صراحت اعلام نكردند كه به صلاح خودت ومملكت نيست كه نامزد بشيد...اين تفاسير رو از كجا آورديد؟
این نظرشماست آقا صراحتا فرمودند آمدن شما بصلاح نیست این درست است چون 8 سال را از 50سال حکومت قاجار عقب تر برد با آنهمه هررفتن سمایه ها
وای برتو که فرمایشات حضرت اقا را تحریف می کنی وای بر تو
ببخشید این صحبت ایشون مثل دلایل بعضی از افراد بعد از واقعه غدیرخم بود که ولایت امیرالمونین را نپذیرفتند و گفتند حضرت علی (ع) ولی ما نیست چون پیامبر (ص) اشاره به کلمه مولا نموده که به معنای دوستدار است. ما هم علی (ع) را دوست داریم ولی ولایت و خلافت او بر مسلمین را نمی پذیریم.
الحمدلله که هر کس به نفع خودش صحبت های آقا رو تفسیر میکنه ..... فکر کنم صحبت های مقام معظم رهبری ( مد ضله عالی ) به اندازه ی کافی صریح بود و نیاز به تفسیر نداشت. وسلام
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی