بازدید 27297
تأمل در اتفاقی که یکی از طلایی های المپیک رقم زد؛

کاش قهرمانانمان مال دیگران بودند!

قهرمان نام آشنای کشورمان که با رکورد شکنی و کسب طلای مسابقات المپیک ریو، نگاه ها را به خود معطوف کرد، در اقدامی قابل توجه، کوشید بخشی از نادیده‌ها را به دید عموم برساند که ظاهرا چندان موفق نبود!
کد خبر: ۶۲۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵ 26 September 2016
قهرمان نام آشنای کشورمان که با رکورد شکنی و کسب طلای مسابقات المپیک ریو، نگاه ها را به خود معطوف کرد، در اقدامی قابل توجه، کوشید بخشی از نادیده‌ها را به دید عموم برساند که ظاهرا چندان موفق نبود!
 
به گزارش «تابناک»، حضور ستارگان دنیای ورزش، سینما، موسیقی و... در کارهای عام المنفعه در سطح جهان، نه اتفاق جدیدی است و نه برای بسیاری مان تازگی دارد، زیرا بسیار درباره آن شنیده‌ایم و نمونه های فراوانی از آن را به یاد می‌آوریم؛ مثل سرکشی مشاهیر به بیمارستان ها یا مراکز نگهداری از افراد بی سرپرست، سالمندان یا آسایشگاه های جانبازان و معلولان.

از این دست اتفاقات آنقدر زیاد رخ داده و تکرار شده که همگی نمونه های فراوانی برایش سراغ داریم و البته اغلب به دید احترام بدانها می‌نگریم. شاید به این دلیل که نوعی خضوع انسانی را در پس زمینه آن می‌بینیم که لذت بخش است، یا به این دلیل که احساس می‌کنیم پیامی برایمان داشته و موجب شده بیشتر هوای افراد ضعیف را داشته باشیم و تلاش کنیم به سهم خودمان دینمان را ادا کنیم؛ اتفاقی که فارغ از چرایی خوشایند جلوه کردنش، همه بر فوایدی که برای جامعه به ارمغان می‌آورد واقفیم و شاید از این روست که مشاهیر برای رقم زدنش پیش قدم می‌شوند. به این دلیل که می‌بینند شهرتشان می‌تواند موجب معطوف شدن نگاه ها به سمت این معضلات و مشکلات شده و زمینه ساز اتفاقی مبارک برای جامعه شود.

مثل سفر هنرمندان مشهور جهانی به نقاط محروم جهان که می‌تواند توجه عموم را به همراه داشته باشد و زمینه ساز تحولات شیرین در این مناطق شود. الگویی که برای اقدامات خیر مشاهیر جامعه خودمان نیز مشابه است؛ با این تفاوت که گویی مرغ همسایه غاز است!

کافی است از بسیاری از هموطنانمان بپرسیم، آیا از اقدامات خیرخواهانه فلان هنرپیشه مشهور هالیوودی آگاهند یا خیر و بعد از دریافت پاسخ های ایشان، آن را با پاسخ به پرسشی مشابه درباره بازیگران مشهور کشورمان قیاس کنیم تا از نتیجه به دست آمده شگفت زده شویم؛ از اینکه پی خواهیم برد کار خوب افراد مشهور جوامع دیگر در جامعه مان بازتاب یافته و درباره اش می‌دانیم، ولی از اقدامات منسجم و سازمان یافته برخی افراد سرشناس جامعه خودمان در کمک به هموطنانمان آگاهی زیادی نداریم.
 

این موضوع هنگامی ثابت می‌شود که بی.اندیشیم چند خیر مدرسه ساز پیرامونمان سراغ داریم؟ یا چند نفر را می‌شناسیم که از شهرتشان برای جلب کمک های مردمی در راستای اهداف خیر بهره می‌برند و چند بازیگر خارجی با چنین مشخصاتی سراغ داریم؟

تلخ تر آنکه می‌بینیم بسیاری از مشاهیر ایرانی که در این عرصه پای می‌گذارند، با موجی از تهمت ها مواجه هستند و کمتر پیش می‌آید که با حسن ظن به اقدامات خیرشان بنگریم. رویکردی که گاه موجب می‌شود اخبار این چنینی ستارگان وطنی مان را به کل ندید بگیریم؛ حال آنکه برایمان جذاب است که فلان خواننده اهل آن سوی کره خاکی در یک اجرا دست کودکی بی سرپرست را گرفته است.

اتفاقی که روی شوم تر آن، بی توجهی شدید به اخبار اقدامات خیر مشاهیر کشورمان است؛ مثل حضور کیانوش رستمی، قهرمان طلایی المپیک ریو که به تازگی در اردوی جهادی در یکی از مناطق محروم استانش حضور یافته، به دانش آموزان در آستانه سال تحصیلی هدیه داده، دو سکه از پاداش مدالش را به یک خانواده کم بضاعت هدیه داده و دست آخر بیل به دست گرفته تا در ساخت مسجد محله مشارکت کند.

اردویی که وزنه بردار مشهور کشورمان تلویحا دلیل حضور خود در آن را، جلب توجه مسئولان به مناطق محروم خوانده، اما به رغم زحمتی که کشیده، ظاهرا چندان اثربخش نبوده است. موضوعی که بازتاب اندک این خبر در رسانه ها و شبکه های اجتماعی ثابتش می‌کند تا از خودمان بپرسیم که به راستی تفاوت کیانوش رستمی با فلان ورزشکار فرنگی که دستی در کار خیر دارد، چیست؟ آیا باید قهرمانمان متعلق به سرزمینی دیگر می‌بودند تا به مانند قهرمانان خارجی، حضورشان در مناطق محروم و کنار افراد کم بضاعت برایمان به به و چه چه به دنبال داشته باشد و الگو شود؟!


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۷
خب ببین خودت چقدر رو این مطالب کار میکنی که یک رسانه پر مخاطبی
پاسخ ها
سروش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
آقا محمد گل گفتی، یه عده عادت دارن به نق زدن و انتقاد کردن ولی خودشون جز حرفهای انتقادی چیزی ندارند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
دقیقا
دلیل اینکه خارجیا بیشتر به چشم میاد بخاطر پوشش رسانه ایه که دارن و ما نداریم
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
فکرکنم همون یکنفر که منفی داده خوده تابناک باشه
سلام و درود بر پهلوان ایرانی
من چند نفر از این خیرین مدرسه ساز رو می شناسم که پشت اسم مدرسه سازی پنهان شده و بزرگترین رانتهای تجاری را دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
من هم چند نفر از این نوع خیرین رو می شناسم
درود بر شرفت مرد ای قهرمان ای دلاور کرد که اینقد ر با غیرتی . عای همینمردم ناتوان تو را به اوج می رساند نه آویختن به دامان سیاسیون و صحنه گردان های نامردم ! مردم یهمیشه دیر ارزش تو را خواهند فهمید! اینجا ایران است مطمئن باش تو را در می یابند اما همیشه دیر. اما !! اما! تو خسته نشو
جهان پهلوانا صفاي تو باد
دل مهرورزان سراي تو باد
بماناد نيرو به جان و تنت
رسا باد صافي سخن گفتنت
مرنجاد آن روي آزرمگين
مماناد آن خوي پاكي غمين
به تو آفرين كسان پايدار
دعاي عزيزان تو را يادگار
روانت پرستنده راستي
زبانت گريزنده از كاستي
دلت پر اميد و تنت بي شكست
بماناد اي مرد پولاددست
شاید کیانوش رستمی مشهور باشه ولی محبوب نیس.
این محبوبیت یک نفر هست که جلب توجه میکنه. درثانی ورزشکاری که سیاسی شد دیگر مردمی نیس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
فکر کنم تب داری و هزیون....
واقعا پهلوانی آقای رستمی.
حالا این آقا کی هست؟؟؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
عزیزانی که منفی دادن معنی کنایه و ایهام را نمی دانند
فرق در اخلاص است .چون کار اگر خالصانه باشه مزدش با خداست .اما اگر کار تبلیغاتی باشه مثل اون هنر پیشه که اول با اسپانسرش صحبت میکنه بعد با شبکه های تلویزیونی بع نگاه به جلوه های تصویری ولباس واین جور چزها میکنه.این هست که توشبکه های اجتماعی معروف میشه.خدا کنه ما پیش فرشته های آسمون مشهور بشیم پیغمبر فرمود ابوذر در آسمان معروف تر از زمین است فرشته های آسمان ابوذر را با دست به هم نشان میدهند.
پاسخ ها
هادي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
همين ها رو گفتيم كه مردم ازاين كارها و حرفها زده شدند
چه عيب داره كار خوب بكن تبليغ هم بكنن مگه چيزي از ارزش كار كم مي شه
شما هم نگران ريا و فرشته ها نباش
خدا به همه چيز عالم است
اگر اعتقاد داشته باشيم و نق نزنيم
دم پهلوان هم گرم
شما و بقيه دوستانتان كار مخفي كنيد
كه مطمئنا اين كارها رو هم نمي كنيد
خدا خیرش بده کاش همه ورزشکاران و هنرمندای ما انقد بینش عمیق داشتن و انسان بودن البته نمیگم نیستن ولی کمن ارزشاشون عوض شده
خوب این خبرا هم بگید:
تیم ملی زیر 17 ساله های فوتبامون رفته است جام جهانی. کنار توجه به قهرمانان فعلی مون نیاز به قهرمانان آینده هم ذاریم. چون بدون اونها چندسال دیگه قهرمانی نخواهیم داشت که بخواد برای مملکتمون کاری کنه.
وقت فراخ دستی ، دستی بگیر ز دستی . تا دست تو بگیزند هنگام تنگدستی
هرچند نیکوکاری و حمایت از مستمندان و مستضعفان ، ارزشمند است اما توقع داریم بعد از 38 سال از انقلاب اسلامی ،
سفره فقر و محرومیت و اختلاف طبقاتی در کشور ثروتمند و دارنده منابع عظیم نفت و گاز ایران ، برچیده شود
شیفتگی مقابل موبورهای چشم آبی و احساس حقارت در مقابل اونها ... همین
ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است
ممنون تابناک ولی انتظار داریم این رویه شتاب بسیار بیشتری بگیره.
دم اين جوان برومند گرم! درود بر شرافتش!
مردانه دوختیم و کس از ما نمیخرد / رو رو زنانه دوز که مردانه میخرند
شرف بر درودت درودت بر شرفت
درود پهلوان،خداقوت
آفرین برا این دلاورمرد و قهرمانان کشورم که براستی اکثرشان قهرمانند.
سلام اول اینکه مرغ همسایه ! همیشه غازه !! دوما" خود شما بعنوان یک رسانه پر مخاطب ایا بدنبال مطالب و اخبار نون و ابدار سیاسی نمیری؟؟؟
کاری که برای رضای خدا باشه دیگه این همه دبدبه و کبکبه نمیخواد . این همه عکس گرفتن برای چیه آبروی خانواده بی بضاعت بردن . شاید به غرور اون دانش آموز بربخوره که عکسشو در حین گرفتن کمک ببینند
پاسخ ها
هادي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
چرا مي خواهد
تا شما ياد بگيريد
شما از اين كاره بكن عكس ننداز
درود به این پهلوان باغیرت و با تعصب
ماشاالله پهلوون
خدا خیرش بدهد. مطمئن باشید دو سکه برای او بسیار ارزش داره. چون در ایران ورزشکار حرفه اس به غیر از فوتبال عواید خاصی برای گزران زندگی ندارد
کسانی رو می شناسم که خودشون رو وقف کودکان کار و آموزش این کودکان کردن و هیچ کس هم از کارشون هیچ خبر رو اطلاع رسانی نمی کنه
درود بر غیرت وانسانیت تو ای پهلوان و قهرمان
اگر اقای کیانوش رستمی کار خیری انجتم داده است برای اخرت خودش بوده نه برای مشهور شدن درود بر رستمی کرد بچه
میشه بفرمایید کاپشنی که آقای رستمی پوشیده آرم کدوم ارگان رو داره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
مشخصه کم سن سالی :جهاد سازندگی
زنده باشی جوان پهلوان
تفاوت کار دراین است که قهرمان ما با فلان گروه دولتی یا نهادی باید همراه شود که بیشتر تبلیغ برای فلان نهاد است .مردم هم بعضی برنامه ریزی ها را تشخیص میدهند و خیلی توجه نمی کنند .
با سلام
ما تاکنون ندیده ایم کسی که کار ساختمانی انجام می دهد با کفش واکس زده و شلوار اتو کشیده این کار را بکند و همچنین از تماشای اطرافیان مشخص می باشد برای عکس انداختن می باشد؟
درود به این جوان ورزشکار اما بعد.به باور من خصلت ایرانی در انجام کار خیر همیشه بدون سر صدا وبوق کرنا به راه خودش ادامه میدهدچرا که خیرین واقعی آبروی کمک شوندگان را بیشتر از آبروی خود دوست دارندوبزرگترین لذت کار خیرشان را در ناشناس بودن بدست می آورند.بجز عده قلیلی که بواسته دارییشان از این طریق دنبال کسب معروفیت هستند.وبه کار خیر را همانند پلی برای رسیدن به اهداف دیگرشان است.اما اینکه چرا جوانان در مورد کار فلان خواننده خارجی را بزرگ میبینند .مقصر نیستند مقصر افکار ماست که برایمان سخت است باور کنیم مگر میشود یک خواننده خارجی که دین ایمان نداردبیاید کار خیر کند؟انسان بودن وانسانیت ربطی به ملیت رنگ نژاد ندارد
نه لازم نیست فرنگی باشه اونها خوب بلد هستند تبلیغ کنند ولی ما فکر میکنیم تبلیغ با روح خیر خواهی تفاوت داره و یا حتی بخوایم کارمون رو تبلیغ کنیم خوب بلد نیستیم چظور باید این کار رو انجام بدیم
لابد برای اینده میخوان شورای شهری مجلسی جایی کاندیدا بشن...
کارش عالیه
شما خودت یه مطلب نوشتی که فقط یکبار اسم رستمی اومده و حتی نگفتی کجا رفته و چکار کرده. فقط کمی غر زدی. حرفت درسته ولی کارت نه
حرف دارم اما مطابق معمول سانسور میکنید:
1- اولا به سهم خودم ممنونم ازین بزرگوار و هیچگونه پیش داوری راجع به آینده ایشون نمیکنم.
2-معروف تر و محبوب تر از آقا تختی مگه داریم که ملت رو متهم میکنید به انس بیشتر با اونور آبیها؟؟؟ملت ما قدردانند اما نه قدردان کسی که دون میپاشه برای جمع آوری رای که بره مجلس یا شورای شهر یا ریاست فلانجا و...
3-بجای توبیخ مردم بدنبال انها بگردید که این دید وفضای مسموم رو ساختند! آقای رضازاده با کدام تحصیلات مدیریتی و سوابق کاری رییس یک فدراسیون شدند؟
4-مردم شاید اشتباه کنند اما این اشتباه طولانی مدت نخواهد بود و آخرالامر فرق سره و ناسره را متوجه خواهند شد.
ظاهر سازیه بهره برداری تبلیغاتیه این اصلا خوب نیس
سندرم ترس از بهتر از ما باید باشه.توی ایران خیلی مد و قدیمی است. کارتون پوریای ولی رو ببینید که چه جوری خودزنی مارو تصویرکرده؟ یکی از گمانه زنی ه در مورد تختی رو هم ببینید در ارتباط با هیئت حاکم اون زمان.گنده شدن نام آورها دردسرسازه.مخصوصا تو جهان سوم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی