بازدید 12720

اصولگرایان مسأله مهمتر از احمدی نژاد دارند/ برخی در آزمون رهبری مردود شدند

کسانی که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیتی دارند، همواره در معرض امتحان هستند و یکی از این امتحانات هم همین موضع رئیس دولت سابق بود که متأسفانه برخی نتوانستند از آن سربلند بیرون آیند.
کد خبر: ۶۲۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸ 26 September 2016
صبح امروز، رهبر انقلاب در درس خارج فقه خود به همه شبهات پایان دادند و فرمودند: «یک نفری، یک آقایی آمده پیش من، من هم به ملاحظه صلاح حال خود آن شخص و صلاح حال کشور به ایشان گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید. نگفتیم هم شرکت نکنید، گفتیم صلاح نمی‌دانیم شما شرکت کنید.

حالا باید دید اصولگرایان در مورد آینده سیاسی خود و احمدی‌نژاد چه تصمیمی خواهند گرفت. در همین ارتباط به سراغ محسن کوهکن رفتیم تا نظر او را در مورد این ماجرا جویا شویم.

محسن کوهکن، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در خصوص این موضوع اظهار داشت: کسانی که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیتی دارند، دائم در معرض امتحان هستند. یکی از این امتحانات همین موضع رئیس دولت سابق بود که متأسفانه برخی نتوانستند از آن سربلند بیرون آیند.

این نماینده مجلس گفت: گاه در زمان امام هم مسائلی از این دست اتفاق می افتاد و عده ای می آمدند و با فرافکنی افراد دیگری را طرف خطاب این بیانات قرار می دادند و شروع به تحلیل آنها می کردند. همچنین در کنار اینها افرادی هم بودند که اعتقاد داشتند، خطاب رهبری خطاب به همه است و آن را فصل الخطاب می دانستند.

این نماینده افزود: اعتقاد ما این است، مسئولانی که در سه قوه هستند، از رئیس آن گرفته تا پایین ترین سطح اداری و خدماتی و به طور کلی تمام کسانی که حکم به آنها ابلاغ شده است، اگر چنانچه اطمینان داشته باشند، رهبری یک نظری دارند و بر خلاف آن عمل کنند، مشروعیتشان زیر سؤال می رود و مسئولانی که آن را بر عهده دارند، دیگر مشروعیت لازم را ندارند.

وی گفت: به نظر من، همه مسئولانی که زیر سقف نظام جمهوری اسلامی هستند، در صورتی که رفتار و گفتار آنها مخالفت با حکم و یا بیانات رهبری باشد، مشروعیتشان زیر سؤال می رود؛ البته گاهی سوء استفاده هایی نیز از بیانات می شود؛ پس کسانی که در این حکومت نقشی دارند، باید خود را مطیع رهبری بدانند و هیچ کس، دیگری را طرف خطاب قرار ندهد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه متأسفانه، برخی  در شرایطی نظیر اتفاق اخیر هزینه های رهبری را بالا می برند گفت: تصور نمی کنم کسی در نظام جمهوری اسلامی در حدی باشد که بخواهد هزینه های رهبر را افزایش دهد.

کوهکن در ادامه یادآور شد: این حرف درستی است که در نظام اسلامی زمانی که حرفی محرمانه به مسئولان می رسد، باید به گونه ای عمل کنند که این پیام برای اثر بخشی خود علنی شود. مسئولان باید مراعات کنند و فرامین رهبری را از باب شرعی گوش دهند و به آن عمل کنند.

این نماینده در پایان گفت: بنابراین در بحث آقای احمدی نژاد نیز، دیگر بحثی در مورد حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نخواهیم داشت.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: کسی که مدعی است که تابع ولایت فقیه است و باید هم اکنون این مسأله را نشان دهد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان