بازدید 4327

پزشکان مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند

جمعی از پزشکان متخصص درمان‌گر اعتیاد در اعتراض به نحوه نظارت وزارت بهداشت بر فعالیت این پزشکان و همچنین صدور مجوز توزیع داروی شبه هرویین در داروخانه‌ها تجمع کردند.
کد خبر: ۶۲۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 26 September 2016
جمعی از پزشکان متخصص درمان‌گر اعتیاد در اعتراض به نحوه نظارت وزارت بهداشت بر فعالیت آنها و همچنین صدور مجوز توزیع داروی شبه هرویین در داروخانه ها صبح امروز (دوشنبه، 5 مهرماه) مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

نماینده این تجمع کنندگان گفت: وزارت بهداشت خلاف قانون اساسی و منویات مقام معظم رهبری اقدام به برون سپاری کرده و برای بازرسی از مراکز ترک اعتیاد با جایی قرارداد بسته که حدود 2 میلیارد تومان هزینه آن شده در حالی که خود وزارتخانه پرسنل مربوطه را دارد و می توانست این هزینه را صرف ترک اعتیاد معتادان کند.

وی در ادامه به دستورالعمل توهین آمیزی که برای نحوه بازرسی از فعالیت پزشکان متخصص درمان‌گر اعتیاد صادر شده اشاره کرد و یادآور شد: طبق این دستورالعمل پرونده پزشکان و فعالیت آنها ملاک بازرسی نیست و بازرس‌ها از همسایه‌ها و افراد غیرپزشک درباره پزشکان پرس و جو می‌کنند و می‌توانند امتیاز منفی به آنها بدهند در حالی که در هیچ جای دنیا اینگونه نیست و پرونده پزشکی ملاک و معیار و حتی سند قابل اتکا در محکمه است.

این نماینده تجمع کنندگان در پایان تصریح کرد: از طرف دیگر در صورتی که اطلاعات بیماران باید محرمانه مانده و فاش نشود، وزارت بهداشت سامانه ای طراحی کرده که همه اطلاعات بیماران اعم از اسم و رسم، آدرس و کد ملی آنها باید در آن ثبت شود که با این شیوه دیگر هیچ بیمار معتادی به علت عدم اطمینان به پزشک و این سامانه، اقدام به مراجعه و درمان نمی‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار